Η πολιτική «δύο μέτρα και δυο σταθμά» όσον αφορά τα πρωτόκολλα επιβατών που ισχύουν για τα αεροπλάνα και για τα επιβατηγά πλοία έχει προκαλέσει έντονη δυσαρέσκεια.
Οι ακτοπλοϊκές επιχειρήσεις θεωρούν ότι είναι «οι ριγμένες» στην υπόθεση έναντι των αεροπορικών.
«Πως γίνεται στα αεροπλάνα να ταξιδεύουν χωρίς κενά θέσεων και στα πλοία στα αεροπορικά καθίσματα να πρέπει να είναι κενές θέσεις γύρω από τον επιβάτη;» επισημαίνουν στο protothema.gr παράγοντες της ακτοπλοΐας και προσθέτουν:
«Πρόβλημα υπάρχει και με τις καμπίνες. Ένας ανά καμπίνα – λένε οι κανονισμοί – εκτός αν ταξιδεύει με συγγενείς πρώτου βαθμού. Σκεφτείτε πλοίο της γραμμής που μπορεί να μεταφέρει και 100 φορτηγά οχήματα θα πρέπει να κρατήσει 100 καμπίνες για τους οδηγούς. Συνδυαστικά η οικονομική ζημιά θα είναι μεγάλη, την ώρα που στα εροπλάνα δεν κρατούνται αποστάσεις μεταξύ των επιβατών. Στέλνουν τον κόσμο στις αεροπορικές εταιρείες αυτή τη δύσκολη και για εμάς περίοδο», λέει στέλεχος της αγοράς στο protothema.gr.
Καμιά αναφορά στα δρομολόγια Ελλάδας-Ιταλίας
Τονίζουν επίσης ότι δεν υπήρξε ξεκάθαρη αναφορά στην ανακοίνωση για τις μεταφορές με πλοία της ακτοπλοίας για το τι ισχύει στις γραμμές της Αδριατικής. Η άρση των περιορισμών για τις θαλάσσιες συγκοινωνίες δεν συμπεριλάμβανει τις γραμμές από Πάτρα για Ιταλία.
Τα μέτρα έληξαν χθες Παρασκευή στις 15.00 το μεσημέρι αλλά δεν υπήρξε κάτι νεότερο.
Η ενημέρωση των επιχειρήσεων αλλά και του protothema.gr που απευθύνθηκε στις αρμόδιες αρχές είναι ότι θα εκδοθεί άμεσα Κοινή Υπουργική Απόφαση που παρατείνει το χρόνο περιορισμού μέχρι 31 Μαΐου για συνδέσεις με πλοίο της Ελλάδας με Ιταλία, Αλβανία και Τουρκία.
Επιτρέπονται τα φορτηγά-οχήματα για την διακίνηση εμπορευμάτων ώστε να μην αποσυντονιστεί η εφοδιαστική αλυσίδα αλλά όχι επιβάτες.
Η κοινοπραξία ΑΝΕΚ-Superfast ενημέρωσε τα πρακτορεία της ότι εισιτήρια επιβατών θα μπορούν να εκδώσουν μετά την 31η Μαίου και τους ζήτησαν να ακυρώσουν όσα εισιτήρια αγοράστηκαν για τις δυο τελευταίες εβδομάδες του Μαϊου.
Φαίνεται ότι οι αποφάσεις για τις γραμμές της Αδριατικής λαμβάνονται μετά από συνεννόηση των δύο κρατών αφού η κρίση πανδημίας έχει γονατίσει την Ιταλία, χωρίς να έχει ξεπεράσει οριστικά το πρόβλημα.
Οι Ιταλοί αναμένεται να ανοίξουν τα σύνορα στις 3 Ιουνίου μετά τη Πεντηκοστή των Καθολικών.
Πάντως τα περιοριστικά μέτρα στις γραμμές Πάτρα-Ιταλία δεν προκάλεσαν μη αναμενόμενα οικονομικά προβλήματα στις εταιρείες – καθώς είχαν ήδη γίνει ακυρώσεις εκδρομών από γκρουπ από και προς την Ελλάδα λόγω της πανδημίας.
Η μεταφορά φορτηγών οχημάτων αποτελεί διαχρονικά το οικονομικό οξυγόνο των εταιρειών τους πρώτους μήνες κάθε χρόνου.
Στις γραμμές της Αδριατικής δραστηριοποιούνται 11 πλοία από Πάτρα-Ηγουμενίτσα προς τα λιμάνια Πρίντεζι-Μπάρι-Ανκόνα-Βενετία. Οι εταιρείες είναι ο Όμιλος Γκριμάλντι στον οποίο ανήκουν οι Μινωικές και η κοινoπραξία ΑΝΕΚ-Superfast.
Πηγή: newmoney.gr
Μηνάς Τσαμόπουλος