Πολλές είναι οι καταγγελίες δανειοληπτών για τις πρακτικές των εισπρακτικών εταιρειών, οι οποίες με παράνομους μεθόδους τους παρενοχλούν τόσο στο χώρο εργασίας, όσο και στο σπίτι.
Σε μία περίοδο που τα κόκκινα δάνεια αυξάνονται εξαιτίας μιας πρωτόγνωρης κατάστασης και της αντικειμενικής οικονομικής αδυναμίας των δανειοληπτών να τα εξυπηρετήσουν....
Οι δανειολήπτες γίνονται όμηροι πολλές φορές πρωτοφανών πιέσεων και πρακτικών από εισπρακτικές εταιρείες που συχνά υπερβαίνουν τα νόμιμα που προβλέπει ο νόμος.
Οι δανειολήπτες θα πρέπει να γνωρίζουν ότι είναι παράνομη όποια ενόχληση δεχτούν από εισπρακτική εταιρεία αν προηγουμένως δεν ενημερωθούν από την τράπεζα που τους έχει δανειοδοτήσει ότι πράγματι συνεργάζεται με την α ή β εισπρακτική , και απαιτείται η έγγραφη συγκατάθεση τους για να ενημερώνονται από την εταιρεία αυτή.
Οι δανειολήπτες, είναι χρήσιμο να ενημερώνονται για τα δικαιώματα τους από ειδικούς που έχουν σχέση με τα θέματα αυτά και να παραμένουν ψύχραιμοι, δεν έχουν να φοβηθούν καμία εισπρακτική εταιρεία....
Τέλος , είναι χρήσιμο να γνωρίζει ο δανειολήπτης :
1) Ο υπάλληλος της εταρείας που καλεί , οφείλει να διαθέτει φανερό τον αριθμό προέλευσης της κλήσης και τα προσωπικά του στοιχεία ( ονοματεπώνυμο και ιδιότητα και τον αριθμό μητρώου της εταιρείας ) δηλαδή να μην καλεί με «απόκρυψη « .
2) Η παρέμβαση των εταιρειών πρέπει να γίνεται αποκλειστικά και μόνο για την ενημέρωση των ληξιπρόθεσμων οφειλών και τη ρύθμιση αυτών και να παρέχονται οι πληροφορίες των οφειλών , εφόσον ζητηθεί από τον οφειλέτη εγγράφως …
3) Η επικοινωνία πρέπει να γίνεται 1 φορά ανά δυο ημέρες ή πιο αραιά και κατά τις εργάσιμες ημέρες .
ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ:
α) Η άσκηση σωματικής βίας , ψυχολογικής πίεσης ότι τάχα διακινδυνεύουν τα περιουσιακά στοιχεία ή η ζωή του οφειλέτη ή των οικείων του .
β) Η δυσφήμιση ή η απειλή δυσφήμισης του οφειλέτη στο οικογενειακό αλλά και στο εργασιακό του περιβάλλον του.
γ) Η εκμετάλλευση περιστάσεων αντικειμενικής αδυναμίας του οφειλέτη , δηλαδή , να εκμεταλλεύονται τυχόν ασθένεια ή αδυναμία κατανόησης των λεγόμενων του υπαλλήλου από τον οφειλέτη .
δ) Η απειλή λήψης μη νόμιμου μέτρου σε βάρος του .
ε) Η ενόχληση των οικείων προσώπων του στο πλαίσιο της δυσφήμησης του οφειλέτη .
ζ) Η επικοινωνία για οφειλές οι οποίες απορρέουν από γενικούς όρους συναλλαγών που έχουν κριθεί καταχρηστικοί .
Σε κάθε περίπτωση , μην κλείνετε συμφωνίες - ρυθμίσεις ή καταβολές, όταν προηγουμένως δεν έχετε έγγραφη ενημέρωση με όλα εκείνα τα στοιχεία που προϋποθέτουν μια αξιόπιστη και έγκυρη συμφωνία .
Η διασφάλιση με πρακτικό συμφωνίας , η έγκυρη και έγκαιρη ενημέρωση είναι δικαίωμα του κάθε οφειλέτη και οφείλει να επιμείνει σε κάθε περίπτωση που χρειαστεί και βέβαια πριν την υπογραφή της όποιας συμφωνίας να συμβουλεύεται τους ειδικούς, που ασχολούνται σοβαρά και υπεύθυνα με τα θέματα αυτά .
Όχι πανικός , σωστή ενημέρωση χρειάζεται !
Μιχάλης Καντζόγλου