Εν μέσω αντιπαραθέσεων, επίδοξων «μνηστήρων», ανάμεσά τους και η Condor, η Air Berlin διακόπτει τις ζημιογόνες διαδρομές μακρινών αποστάσεων, μετά την πάροδο της προθεσμίας της 15ης Σεπτεμβρίου, που έχει οριστεί για την κατάθεση προσφορών εξαγοράς.
Εν μέσω καθημερινών απωλειών πολλών εκατομμυρίων ευρώ, η Air Berlin αρχίζει να ακυρώνει τις ζημιογόνες διαδρομές, σύμφωνα με τα γερμανικά μέσα ενημέρωσης αυτής της εβδομάδας. Μέχρι τα τέλη Σεπτεμβρίου, η αεροπορική εταιρία θα σταματήσει να πετάει από το Βερολίνο προς τους περισσότερους προορισμούς των ΗΠΑ (Σικάγο, Λος Άντζελες, Σαν Φρανσίσκο), αλλά θα διατηρήσει τις πτήσεις προς τη Νέα Υόρκη και το Μαϊάμι. Θα μειώσει επίσης τις πτήσεις της μεταξύ Ντίσελντορφ-Βοστώνη, αλλά θα διατηρήσει άλλες μακρινές διαδρομές από το μεγαλύτερο αεροδρόμιο της βορειοδυτικής Γερμανίας. Η Air Berlin εκμεταλλεύεται διαδρομές μακρινών αποστάσεων με ένα στόλο από 17 A330s.
Επιπλέον, η Air Berlin θα ακυρώσει τις ζημιογόνες πτήσεις προς Αμπού Ντάμπι, που πραγματοποιούνται δύο φορές ημερησίως, που λειτουργούν κυρίως ως υπηρεσία τροφοδοσίας για τον εταίρο της, Etihad Airways.
Σύμφωνα με τα γερμανικά μέσα ενημέρωσης, η Air Berlin διαθέτει αρκετά ταμειακά διαθέσιμα μέχρι τα μέσα Σεπτεμβρίου, ενώ στη συνέχεια θα χρειαστεί να χρησιμοποιήσει το δάνειο έκτακτης ανάγκης, ύψους 150 εκατ. Ευρώ, που χορήγησε η γερμανική κυβέρνηση για να συνεχίσει να πετάει έως ότου συμφωνηθεί η πώλησή της.
Οι προσφορές…
Οι διαχειριστές πτώχευσης της αεροπορικής εταιρίας έχουν καθορίσει προθεσμία στις 15 Σεπτεμβρίου για τις προσφορές, για το σύνολο ή τμήματα της αεροπορικής εταιρίας. Η επιτροπή των πιστωτών θα συναντηθεί αργότερα για να αναθεωρήσει τις προσφορές και να αποφασίσει πώς θα ενεργήσει.
Ο αριθμός των γνωστών δυνητικών επενδυτών αυξήθηκε την περασμένη εβδομάδα, με τη Niki Lauda να δηλώνει ότι ενδιαφέρεται να εξαγοράσει τη Νiki, την αεροπορική εταιρία αναψυχής με έδρα την Αυστρία, την οποία ίδρυσε και αργότερα πούλησε στην Air Berlin.
Εκτός από τη Lufthansa, η οποία έχει ήδη καταθέσει προσφορά για τις διαδρομές μακρινών αποστάσεων της Niki και της Air Berlin, άλλοι πιθανές αγοραστές είναι η Condor, η Easyjet και ο επιχειρηματίας Hans Rudolf Wöhrl, ο οποίος δραστηριοποιείται στον τομέα των αερομεταφορών. Τόσο η Lauda, όσο και ο Wöhrl πραγματοποίησαν συναντήσεις με τη διοίκηση της Air Berlin αυτή την εβδομάδα.
Ωστόσο, η επενδυτική εταιρία Intro του Wöhrl ανακοίνωσε χθες (31 Αυγούστου) ότι, θα προτιμούσε να αναλάβει ολόκληρο τον όμιλο Air Berlin, σε συνεργασία με τη Lufthansa, όμως η τελευταία είχε απορρίψει την ιδέα αυτή, λέγοντας πως δεν θα συνεχίσει πλέον να επιδεικνύει ενδιαφέρον για την Air Berlin.
Η Condor
Εν τω μεταξύ, η Condor προφανώς όχι μόνο ενδιαφέρεται να αποκτήσει έναν διψήφιο αριθμό αεροσκαφών από την Air Berlin, αλλά ενδέχεται να καταθέσει προσφορά για ολόκληρη την αεροπορική εταιρία, σύμφωνα με τη γερμανική Bild-Zeitung. Ο επικεφαλής του Air Berlin, Thomas Winkelmann, συναντήθηκε με τους εκπροσώπους του Thomas Cook, όπως, επίσης, ο επικεφαλής της Condor, Ralf Teckentrup και ο επικεφαλής αεροπορικών εταιριών του ομίλου, Christoph Debus, την περασμένη εβδομάδα.
Ωστόσο, οι προθέσεις της TUI παραμένουν ασαφείς. Ο διευθύνων σύμβουλος του γερμανικού tour operator, Fritz Joussen, δήλωσε στους δημοσιογράφους το περασμένο Σαββατοκύριακο ότι, ο γερμανικός τουριστικός όμιλος ενδιαφέρεται κυρίως για την εξασφάλιση των θέσεων εργασίας των 700 μελών του πληρώματος που εκμεταλλεύονται τα 14 αεροπλάνα που είναι μισθωμένα στην Air Berlin και τα οποία αποτελούν πλέον μέρος του στόλου της Νiki.
Ο διευθύνων σύμβουλος της Ryanair, Michael O’Leary, έχει αποσυρθεί από τις προηγούμενες δεσμεύσεις του, σύμφωνα με τις οποίες, η μεγαλύτερη αεροπορική εταιρία χαμηλού κόστους στην Ευρώπη μπορεί να υποβάλει προσφορά για την Air Berlin. Ισχυρίστηκε ότι, η πτώχευση της Air Berlin είχε απλώς σαν στόχο να καταστεί δυνατό η Lufthansa να αναλάβει την εταιρία, απαλλαγμένη από τα χρέη.
Ξεχωριστά, η αεροπορική εταιρία χαμηλού κόστους Germania αναλαμβάνει νομική δράση κατά της επείγουσας βοήθειας έκτακτης ανάγκης της γερμανικής κυβέρνησης, ύψους 150 εκατομμυρίων ευρώ, στην Air Berlin, καθώς κάτι τέτοιο, όπως υποστηρίζει, δεν έχει εγκριθεί από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Η Germania ισχυρίζεται ότι η ενίσχυση στρεβλώνει τον ανταγωνισμό, ευνοώντας τη Lufthansa. Η Ryanair είχε καταγγείλει προηγουμένως στις γερμανικές αρχές καρτέλ και στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή για τις κρατικές ενισχύσεις.
money-tourism.gr