Με ταχύτατους ρυθμούς προχωρούν – και σε κάποιες περιπτώσεις ολοκληρώνονται – τα έργα στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια που έχουν περιέλθει στην Fraport και η εταιρία προσανατολίζεται την 1η Απριλίου 2019, να προχωρήσει σε αυξήσεις στα τέλη ανά επιβάτη, στα αεροδρόμια αυτά.
Συγκεκριμένα, όπως τόνισε σε συνάντηση με τους δημοσιογράφους, στο περιθώριο της θεμελίωσης του νέου terminal στο αεροδρομιο «ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ» της Θεσσαλονίκης, ο διευθύνων σύμβουλος της Fraport Greece κ. Αlexander Zinell μέχρι τα τέλη του έτους αναμένεται να ολοκληρωθούν οι εργασίες αναβάθμισης στα αεροδρόμια Χανίων, Καβάλας και Ζακύνθου. Ακολούθως και αφού πιστοποιηθούν τα έργα αυτά, ότι αντιστοιχούν σε όσα προβλέπονται στην συμφωνία παραχώρησης των αεροδρομίων, η εταιρία θα μπορεί να προχωρήσει σε αύξηση των τελών από τα 13 € ανά επιβάτη σε 18,5 €, κάτι που αναμένεται να ισχύσει, εκτός απροόπτου, από την 1η Απριλίου. Η ολοκλήρωση των έργων είναι εξαιρετικά σημαντική, καθώς η αλλαγή της εικόνας των αεροδρομίων και οι καλύτερες υπηρεσίες προς τους επιβάτες, θα μειώσουν τα πολύ έντονα παράπονα των tour operators για τις απαράδεκτες εικόνες των ελληνικών αεροδρομίων, όπου πολλές φορές οι ουρές, ξακινούν έξω από τα κτίρια των αεροσταθμών. Υπενθυμίζεται ότι κάθε χρόνο 3-4 ελληνικά αεροδρόμια φιγουράρουν στη λίστα με τα χειρότερα αεροδρόμια της Ευρώπης, όπου το 2017 ήταν τα αεροδρόμια Ηρακλείου, Ρόδου, Σαντορίνης και Χανίων. Ποια ακολουθούν… Στα τέλη του 2019, αναμένεται να ολοκληρωθούν τα έργα στα αεροδρόμια Ρόδου, Σκιάθου, Σάμου και Άκτιου, που συνεπάγεται την αύξηση των τελών την 1η Απριλίου 2020. Για το αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης – όπου την Τετάρτη εγκαινιάστηκαν τα έργα για το νέο τερματικό σταθμό αξίας 100 εκατομμυρίων ευρώ -, η αντίστοιχη αύξηση τελών χρήσης ανά επιβάτη, στις αεροπορικές εταιρίες, υπολογίζεται ότι θα εφαρμοστεί από την 1η Απριλίου 2021. Σύμφωνα με τη σύμβαση παραχώρησης μεταξύ Fraport Greece και ελληνικού Δημοσίου, για τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια, η παραχωρησιούχος έχει το δικαίωμα αύξησης των τελών αυτών έως και τα 18,5 ευρώ σε κάθε αεροδρόμιο όπου ολοκληρώνει τις δεσμευτικές επενδύσεις. Η πιστοποίηση δε της ολοκλήρωσης των επενδύσεων, γίνεται από ανεξάρτητη εταιρία μηχανικών, που δεν εξαρτάται ούτε το Δημόσιο, ούτε από την Fraport. Τα στελέχη της Fraport, η οποία διαχειρίζεται τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια, άφησαν ανοικτό το ενδεχόμενο η αύξηση αυτή να καθυστερήσει, καθώς είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με την πιστοποίηση. Αξίζει να σημειωθεί πως από τα 18,5 ευρώ ανά επιβάτη, ένα ποσοστό 40% θα αποδίδεται στο Δημόσιο, ενώ τονίστηκε ότι τα τέλη είναι από τα πιο ανταγωνιστικά της Μεσογείου. Το ύψος του δε είχε καθορισθεί από το ΤΑΙΠΕΔ, στην προκήρυξη του διαγωνισμού. Σύμφωνα με τον κ. Zinell , μέσα στον Νοέμβριο θα ξεκινήσει η ενημέρωση των αεροπορικών εταιριών ώστε να γνωρίζουν πότε θα εφαρμοστεί η νέα εμπορική πολιτική της εταιρείας, ενώ εκτιμά ότι λόγω ανταγωνισμού μεταξύ των αεροπορικών εταιριών, είναι πιθανό το σύνολο των επιπλέον χρεώσεων να μην μεταφερθεί στους επιβάτες. Προσέλκυση νέων πτήσεων Όπως αναφέρθηκε, η Fraport έχει εντείνει τις επαφές της με στόχο την προσέλκυση και νέων αεροπορικών εταιρειών. Στο πλαίσιο αυτό θα ξεκινήσουν εντός της χειμερινής περιόδου, δρομολόγια της Lufthansa από το αεροδρόμιο «Μακεδονία’, προς Φρανκφούρτη (Οκτώβριος) και της Aegean προς το Τελ Αβίβ του Ισραήλ, ενώ και η Ryanair θα συνεχίσει τα θερινά δρομολόγια σε Νυρεμβέργη και Μπολόνια. Επίσης θα συνεχιστεί η παροχή κινήτρων προς την Qatar για την πτήση προς Ντόχα και προς την Flydubai για την πτήση προς Ντουμπάι. Η Fraport φιλοδοξεί να μεταμορφώσει το αεροδρόμιο «ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ» σε πύλη εισόδου για την ΝΑ Ευρώπη, το οποίο από αρχές του έτους έως και τον περασμένο Αύγουστο, είχε διακινήσει 4,5 εκατομμύρια επιβάτες, σημειώνοντας αύξηση 4,5%. Μάλιστα εάν δεν είχε κλείσει το αεροδρόμιο για τα τεχνικά έργα αναβάθμισης του διαδρόμου, η αύξηση θα ήταν μεγαλύτερη. Η βαρύτητα που δίνει στο Μακεδονία, η Fraport αποδεικνύεται και από το ύψος των επενδύσεων που προγραμματίζονται να φτάσουν τα 100 εκ. ευρώ, από ένα συνολικό επενδυτικό πρόγραμμα 415 εκ. ευρώ για τον εκσυγχρονισμό και των 14 περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας. Υπενθυμίζεται ότι εκτός από την Θεσσαλονίκη, νέοι αεροσταθμοί κατασκευάζονται σε Κέρκυρα, Κεφαλονιά, Κω και Μυτιλήνη. Επιπλέον σε Άκτιο, Μύκονο, Σαντορίνη, Σάμο και Σκιάθο, κατασκευάζονται 5 επεκτάσεις αεροσταθμών, ενώ θα αναβαθμιστούν και τα όργανα αεροναυτιλίας του αεροδρομίου της Ανδραβίδας, που αποτελεί συμβατική υποχρέωση της εταιρίας.