Σε αντίθεση με το κλίμα της γενικότερης απαισιοδοξίας που επικρατεί στο νησί μας και την αβεβαιότητα για την επερχόμενη σεζόν, τελευταία επιτέλους είχαμε και κάποιες καλές ειδήσεις.
Η Ryanair αυξάνει κατά πολύ τις πτήσεις της για την Κω. Έτσι από 321 πτήσεις το 2015 θα έχουμε 490 το καλοκαίρι του 2016. Πρόκειται για μια πολύ σημαντική αύξηση της τάξεως του 53%. Πάρα πολλές θα είναι οι πτήσεις της από το Λονδίνο και ιδιαίτερα από το Μιλάνο, που τον Αύγουστο θα έχει καθημερινή σύνδεση με Κω και μάλιστα τις Δευτέρες με δύο δρομολόγια! Σημειωτέον ότι οι πτήσεις της Ryanair προς την Κω παλαιότερα ήταν πολύ περισσότερες (για παράδειγμα το 2012 είχαμε 609 πτήσεις με 90.000 επιβάτες, αριθμός που αντιστοιχούσε στο 11,3% του συνόλου των επισκεπτών μας εκείνη τη χρονιά). Το θετικό όμως είναι ότι η εταιρεία αρχίζει πάλι να βλέπει με μεγαλύτερο ενδιαφέρον το νησί μας και αυξάνει τον αριθμό των πτήσεων της.
Ακόμα πολύ ευχάριστη είναι και η είδηση ότι η AirBerlin ξεκινάει από τις 18 Μαρτίου να πετάει για Κω εγκαινιάζοντας αρκετά νωρίς την τουριστική σεζόν!
Ο ΣΕΠΕΚΩ (Σωματείο επιχειρήσεων εστίασης Κω) θεωρεί πρωταρχικής σημασίας την διεύρυνση της συνεργασίας με εταιρείες χαμηλού κόστους και καλεί όλους τους αρμόδιους φορείς να κινηθούν προς αυτή τη κατεύθυνση. Αυτός είναι ο μόνος τρόπος να διευρύνουμε την σεζόν, να περιορίσουμε το allinclusive και να απεξαρτηθούμε από τη μονοπώληση της αγοράς από 2-3 μεγάλους touroperators, που λόγω ακριβώς αυτής της μονοπώλησης συμπιέζουν τις τιμές και κατευθύνουν τους πελάτες όπου θέλουν.
Μια σημαντική παράμετρος που δεν πρέπει να μας διαφεύγει είναι ότι πέρα από τα παραπάνω, οι lowcost εταιρείες ενισχύουν τον κοσμοπολίτικο χαρακτήρα του νησιού. Η δυνατότητα για ταξίδια από και προς την Κω, φθηνά και για μεγάλο μέρος του χρόνου, δημιουργεί μακροπρόθεσμα ευκαιρίες εμπορικών συναλλαγών, ανάπτυξη του realestate στο νησί (είναι πολύ πιο εύκολο για έναν Ευρωπαίο να αγοράσει ένα σπίτι ή κτήμα στην Κω αν έχει φθηνή πρόσβαση) και καλύτερη ποιότητα ζωής για τους Κώους (φθηνές διακοπές, πρόσβαση στις μεγάλες αγορές και στα ιατρικά κέντρα της Ευρώπης κλπ.). Το πόσο χρήσιμο θα ήταν τέτοιες εταιρείες μάλιστα να σπάσουν το μονοπώλιο της Aegeanστις εσωτερικές πτήσεις, είναι αυτονόητο και δεν χρειάζεται να το αναλύσουμε. Το παράδειγμα της Ρόδου είναι ενδεικτικό.
Τελειώνοντας, θεωρούμε ότι ακόμα και η επιβολή τελών τουριστικής ανάπτυξης που θα πηγαίνουν προς τέτοιες ανταποδοτικές δράσεις, όπως είναι η προσέλκυση εταιρειών χαμηλού κόστους, θα εύρισκαν ευκολότερα σύμφωνους τους επιχειρηματίες του κλάδου μας.
Με εκτίμηση
Μανιάς Βασίλης
Πρόεδρος ΣΕΠΕΚΩ