Σ. Βουκουβαλίδης στον «Σ»: Το all inclusive έχει δημιουργήσει κοινωνικό πρόβλημα. Προς το παρόν χρειάζονται αντίμετρα

Ιούλιος 10, 2017
Σταμάτης Βουκουβαλίδης στην εφ. ΣΤΑΘΜΟΣ:
«Το all inclusive έχει δημιουργήσει κοινωνικό πρόβλημα»
«Προς το παρόν χρειάζονται αντίμετρα από κάθε τοπική αγορά, πολύπλοκα μεν αλλά συζητήσιμα. Υπάρχουν πολλές ιδέες. Συντονιστικό όργανο δεν υπάρχει»
«Ο στόχος μας όμως πρέπει να είναι ένας: -Ευχαριστημένοι επισκέπτες-. Είναι ευκαιρία σε περιόδους ανάκαμψης να κάνουμε την καλύτερη διαφήμιση».
«Οι κίνδυνοι οι μεγάλοι είναι τα τρωτά σημεία υποδομών που δυστυχώς έχουμε πολλά, η έλλειψη συνείδησης και παιδείας και η τυχόν εγκατάλειψη της ποιότητας»
«Οριστικά ο SETKO θα πάρει σάρκα και οστά μέχρι το τέλος του καλοκαιριού»
«Η διάδοχη κατάσταση του Ενιαίου Φορέα με τον τρόπο που πρότεινε ο Δήμαρχος, νομίζω πως θα έχει δυσκολίες. Το θέμα θέλει επανασυζήτηση»
«Πρόταση: Με επικεφαλής τον Δήμο να οργανώνονται ημερίδες τουλάχιστον 2 φορές τον μηνά και να συμμετέχουν οι πάντες και να ανταλλάσσονται γνώμες και προτάσεις. Υπάρχουν λογικές προτάσεις από πολλούς συμπολίτες μας που δυστυχώς δεν ακούγονται»
«Εάν όλα πάνε καλά, η τουριστική περίοδος θα κλείσει με 15-20% παραπάνω από πέρυσι»
Πολύ ενδιαφέρουσα η συνέντευξη που παραχώρησε στον «Σ» ο τουριστικός πράκτορας Σταμάτης Βουκουβαλίδης. Απαντά στο γιατί ενώ έχουμε αύξηση στις αφίξεις, η αγορά «αναστενάζει», συμφωνεί ότι, το all inclusive έχει δημιουργήσει κοινωνικό πρόβλημα εκτιμώντας πως, χρειάζονται αντίμετρα, υπάρχουν πολλές ιδέες, αλλά δεν υπάρχει συντονιστικό όργανο, εκτιμά πως, για την προσέγγιση της ryanair, αλλά γενικότερα των low cost εταιρειών, απαιτούνται δημόσιες σχέσεις και ικανότητα συνδιαλλαγής, επαναλαμβάνει πως έχουμε πολλά τρωτά σημεία στις υποδομές, κάνοντας παράλληλα αναφορά στην έλλειψη συνείδησης και παιδείας και τυχόν εγκατάλειψη της ποιότητας. Απαντώντας σε σχετική με το παραπάνω ζήτημα ερώτηση, δηλώνει πως και οι απόψεις των ενασχολούμενων με τον τουρισμό δεν εισακούγονται από τους καθ’ ύλην αρμοδίους. Ανακοίνωσε ότι, ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Τουρισμού που είχε εξαγγείλει πριν αρκετά χρόνια, θα πάρει σάρκα και οστά μέχρι το τέλος του καλοκαιριού, ενώ για τον Οργανισμό Τουριστικής Ανάπτυξης και Προβολής που σχεδιάζει ο δήμος ως διάδοχη κατάσταση του Ενιαίου Φορέα, με τον τρόπο που τον πρότεινε ο Δήμαρχος, θα έχει δυσκολίες. «Πολλοί φορείς θέλουν ο Δήμος να έχει την διοικητική μέριμνα και όχι οι φορείς όπως συνάγεται από τις προτάσεις. Άρα, θέλει επανασυζήτηση» δηλώνει χαρακτηριστικά.
Εκτιμά πως, εάν όλα πάνε καλά, η τουριστική περίοδος θα κλείσει με 15-20% παραπάνω από πέρυσι, ενώ επισημαίνει καθυστέρηση στη βελτίωση του αεροδρομίου από την FRAPORT. Τέλος, αφού επισημαίνει πως, δεν πρέπει να εφησυχάζουμε την νεκρή περίοδο («Δεν είναι δυνατόν να εξαφανιζόμαστε τον Νοέμβριο και να ξαναεμφανιζόμαστε τον Απρίλιο»), καταλήγει, κάνοντας την εξής πρόταση:
Με επικεφαλής τον Δήμο να οργανώνονται ημερίδες τουλάχιστον 2 φορές τον μηνά και να συμμετέχουν οι πάντες και να ανταλλάσσονται γνώμες και προτάσεις. Υπάρχουν λογικές προτάσεις από πολλούς συμπολίτες μας που δυστυχώς δεν ακούγονται.
Η ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ
Ερ: Κύριε Βουκουβαλίδη, αν και βρισκόμαστε προς το τέλος Ιουνίου με τα περισσότερα ξενοδοχεία γεμάτα και αύξηση στις αφίξεις, η τοπική αγορά αναστενάζει... Πώς το «ερμηνεύετε» εσείς αυτό;
Σ.Β.: Αυτός ο αναστεναγμός της αγοράς για να δικαιολογηθεί χρειάζεται έρευνα. Είναι βέβαιο πως δεν αναστενάζουν όλες οι επιχειρήσεις. Άλλες παν πολύ καλά, άλλες καλά, άλλες όχι. Μπαίνουν λοιπόν ορισμένα σοβαρά θέματα.
Α. Οι επισκέπτες μας έχουν και αυτοί οικονομικά προβλήματα. Δεν μπορούμε να προβλέψουμε την όποια καταναλωτική τους δυνατότητα.
Β. Πανελλαδικά, τους πρώτους πέντε μήνες Ιανουάριο-Μάιο είχαμε περίπου 20% αύξηση στις αφίξεις και 2,4% μείωση στα έσοδα. Άρα, το φαινόμενο είναι πανελλαδικό και όχι μόνο τοπικό.
Γ. Παράγοντες που πρέπει να εξεταστούν, οι μεγάλες εκπτώσεις των προκρατήσεων, γιατί έχουν αυξηθεί τα πακέτα των διακοπών, ποια είναι η σχέση προσφοράς και ζήτησης, είναι ακριβές οι τιμές στην αγορά μας;
Πρέπει επίσης να λάβουμε υπόψη μας και δυο άλλους σημαντικούς παράγοντες.
Α. Η μέση διάρκεια παραμονής έχει μειωθεί από 10 διανυκτερεύσεις στις 6,7 ενώ η δαπάνη ανά ταξίδι περιορίστηκε σταθερά από 653 ευρώ το 2013 στα 514 το 2016. Β. Παρά την αύξηση των αφίξεων, η εποχικότητα δεν αμβλύνεται, δεν μεταβάλλεται, γεγονός που επηρεάζει ανάλογα και την εποχικότητα των εισπράξεων.
Ερ: Σε συνέχεια του παραπάνω, συμπολίτες μας επιχειρηματίες υποστηρίζουν ότι, κατά ένα μεγάλο ποσοστό, ευθύνονται οι Τουρ Οπερέιτορς για την κατάσταση που επικρατεί στην αγορά. Αντιλαμβάνεστε ότι, αναφέρονται στο all inclusive που κρατά τον κόσμο «εντός των τειχών». Τι απαντάτε;
Σ.Β.: Οι Τ.Ο είναι επιχειρήσεις που προγραμματίζουν την πολιτική τους και αποβλέπουν σε κέρδη, όπως κάθε είδους επιχείρηση. Για το νησί μας έχει εξελιχθεί ο τρόπος διακίνησης κυρίως μέσω των Τ.Ο.
Άρα, αυτό είναι δεδομένο και είναι δύσκολο ή επικίνδυνο να το αλλάξει κανείς. Το θέμα του ALL IN είναι τεράστιο. Είναι ξενόφερτο μοντέλο, εφαρμόζεται από όλες τις ανταγωνίστριες χώρες και ίσως μπορεί να αλλάξει σε βάθος χρόνου αν ανακάμψει παγκόσμια η οικονομική κρίση. Είναι βέβαιο ότι έχει δημιουργήσει κοινωνικό πρόβλημα. Προς το παρόν χρειάζονται αντίμετρα από κάθε τοπική αγορά, πολύπλοκα μεν αλλά συζητήσιμα. Υπάρχουν πολλές ιδέες. Συντονιστικό όργανο δεν υπάρχει.
Ερ: Με την ευκαιρία, να θέσω κι ένα ερώτημα που «πλανάται» τα τελευταία χρόνια. Τελικά, για τη μη έλευση της Ryanair στην Κω, ευθύνονται οι Τ.Ο.;
Σ.Β.: Δεν είναι δυνατόν να επιβεβαιωθεί ότι οι Τ.Ο ευθύνονται για την ακύρωση των πτήσεων της RYANAIR στην ΚΩ. Αν ήταν έτσι έπρεπε να ακυρωθούν και οι πτήσεις της προς Ρόδο, Κρήτη, Θεσσαλονίκη. Είναι γεγονός ότι όλο το κύκλωμα διακίνησης κινείται σε πλαίσια σκληρού ανταγωνισμού. Υπάρχει σκληρός ανταγωνισμός των low cost εταιριών με κολοσσούς του είδους BRITISH -ALITALIA-LUFTHANSA κα.
Έχουμε στα χέρια μας δυο σταθερές.
Α. Οι low cost εταιρίες χρειάζονται στο νησί.
Β. Ορισμένες απ’ αυτές ανακοίνωσαν πως παρά την κρίση τα οικονομικά τους αποτελέσματα είναι θετικά.
Άρα είναι θέμα επαφών, δημοσίων σχέσεων και ικανοτήτων συνδιαλλαγής.
Ερ: Ας αλλάξουμε θέμα. Κατά την άποψή σας, πού οφείλεται η ανάκαμψη της Κω; Έπαιξαν ρόλο τα τεκταινόμενα στην Τουρκία (και όχι μόνο); Με λίγα λόγια, το θέμα είναι συγκυριακό; Άλλωστε, το έχουμε ξαναζήσει στο παρελθόν...
Σ.Β.: Τα τεκταινόμενα σε Τουρκία, Αίγυπτο, Τυνήσια, υπογραμμίζουν ποσό λεπτό θέμα είναι ο Τουρισμός και πως ανά πάσα στιγμή μπορούν να αλλάξουν τα δεδομένα.
Οπωσδήποτε κερδίζουμε ένα μέρος από τους γείτονες. Ο στόχος μας όμως πρέπει να είναι ένας: -Ευχαριστημένοι επισκέπτες-. Είναι ευκαιρία σε περιόδους ανάκαμψης να κάνουμε την καλύτερη διαφήμιση.
Ερ: Επειδή σχεδόν όλοι μας έχουμε γίνει «ειδικοί» στα περί του τουρισμού, πείτε μας εσείς που όντως είστε ένας από τους ειδικούς, ποιος ή ποιοι είναι οι παράγοντες που συμβάλλουν στο να σταθεί στο ύψος του ή να καταβαραθρωθεί ο τουρισμός στην Ελλάδα και κατ’ επέκταση στην Κω; Με λίγα λόγια, ποιοι κινούν τα νήματα;
Σ.Β.: Δεν μπορώ να πω ότι κάποιοι κινούν τα νήματα. Αν υπάρχουν όμως, πρέπει να τους παρακάμπτουμε στοχεύοντας μόνο στην ποιότητα. Η Κως έχει καθιερωθεί πλέον στους προσφιλείς προορισμούς. Από την στιγμή που υπάρχει η ζήτηση, το θέμα είναι να την διατηρήσουμε. Οι κίνδυνοι οι μεγάλοι είναι τα τρωτά σημεία υποδομών που δυστυχώς έχουμε πολλά, η έλλειψη συνείδησης και παιδείας και η τυχόν εγκατάλειψη της ποιότητας.
Ερ: Κύριε Βουκουβαλίδη, όλα αυτά τα χρόνια που ασχολείστε με τον τουρισμό – και είναι πολλά – δεν είναι λίγες οι φορές που αναφέρεστε σε αυτά που μας πονάνε. Ήδη, είπατε κάποια από αυτά. Μάλιστα, πριν ενάμιση περίπου χρόνο, είχατε κάνει λόγο για ανάγκη ποιοτικής αναβάθμισης του νησιού. Εισακουστήκατε από τους καθ’ ύλην
αρμοδίους;
Σ.Β.: Και φέτος κάναμε το ίδιο. Δεν ακουγόμαστε. Έχω την εντύπωση πως οι Δημοτικοί άρχοντες πρέπει να δίνουν μεγαλύτερη προσοχή στις απόψεις, ιδέες και προτάσεις των πολιτών.
Ερ: Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Τουρισμού (ΣΕΤ ΚΩ) και Οργανισμός Τουριστικής Ανάπτυξης και Προβολής (ΟΤΑΠ). Το πρώτο, είχε εξαγγελθεί από εσάς εδώ και χρόνια, το δεύτερο από τον Δήμο ως διάδοχη κατάσταση του Ενιαίου Φορέα Τουρισμού. Μέχρι στιγμής, ουδέν νεότερο. Γιατί;
Σ.Β.: Οριστικά ο SETKO θα πάρει σάρκα και οστά μέχρι το τέλος του καλοκαιριού.
Μετά από πολλές συζητήσεις και αντεγκλήσεις, το καταστατικό είναι έτοιμο.
Πιστεύω πως θα είναι ένας φορέας που στο μέλλον μπορεί να παίξει σπουδαίο ρόλο στα τουριστικά δρώμενα του νησιού μας.
Η διάδοχη κατάσταση του Ενιαίου Φορέα με τον τρόπο που πρότεινε ο Δήμαρχος, νομίζω πως θα έχει δυσκολίες. Πολλοί φορείς θέλουν ο Δήμος να έχει την διοικητική μέριμνα και όχι οι φορείς όπως συνάγεται από τις προτάσεις. Άρα, θέλει επανασυζήτηση.
Ερ: Υπάρχει ασφαλής εκτίμηση για το πώς θα πάει η φετινή χρονιά;
Σ.Β.: Ο υπερενθουσιασμός του χειμώνα για ρεκόρ κρατήσεων, για τεράστιες ανακάμψεις από ορισμένες αγορές, ήταν λάθος. Η σωστή θέση θα ήταν, ναι πάμε καλυτέρα από πέρυσι και ότι χρειάζεται προσοχή στην φιλοξενία, στην ποιότητα και στις υπηρεσίες, ώστε αυτό που κερδίζουμε να φύγει ευχαριστημένο.
Οι εκτιμήσεις, αν όλα πάνε καλά, λένε 15-20% παραπάνω από πέρυσι.
Ερ: Διαχείριση του αεροδρομίου μας από την Fraport. Ποια τα υπέρ και ποια τα κατά;
Σ.Β.: Αν η FRAPORT ακολουθητέε κατά γράμμα την σύμβαση, οπωσδήποτε περιμένουμε βελτίωση στις υποδομές του Αεροδρόμιου που ήταν ένα από τα σοβαρά μας προβλήματα τα τελευταία 20 χρόνια. Υπάρχουν καθυστερήσεις. Ευελπιστούμε.
Ερ: Κύριε Βουκουβαλίδη, ο επίλογος δικός σας.
Σ.Β.: Δεν πρέπει να εφησυχάζουμε ούτε σε καλές ούτε σε κακές χρονιές. Πρέπει να δίνουμε προτεραιότητες στα έργα ανάλογα με τα παράπονα που δημιουργούν.
Όχι στον υπερβολικό ενθουσιασμό στις περιπτώσεις καλών προβλέψεων.
Όχι εφησυχασμός στην νεκρή περίοδο. Δεν είναι δυνατόν να εξαφανιζόμαστε τον Νοέμβριο και να ξαναεμφανιζόμαστε τον Απρίλιο.
Πρόταση: Με επικεφαλής τον Δήμο να οργανώνονται ημερίδες τουλάχιστον 2 φορές τον μηνά και να συμμετέχουν οι πάντες και να ανταλλάσσονται γνώμες και προτάσεις. Υπάρχουν λογικές προτάσεις από πολλούς συμπολίτες μας που δυστυχώς δεν ακούγονται.
ΠΗΓΗ-ΣΤΑΘΜΟΣ

ferriesingreece2

kalimnos

sportpanic03

 

 

eshopkos-foot kalymnosinfo-foot kalymnosinfo-foot nisyrosinfo-footer lerosinfo-footer mykonos-footer santorini-footer kosinfo-foot expo-foot