Η Λαϊκή Συσπείρωση Κω στην τελευταία συνάντηση με τους επικεφαλής υποψήφιους δημάρχους που πραγματοποιήθηκε την Δευτέρα 4 Μαρτίου ,μετά από πρόσκληση του κ. Κυρίτση Γ., κατέθεσε στην συζήτηση τους προβληματισμούς και αντιθέσεις της στην πρόταση του Δημάρχου για τον κύκλο δημόσιων διαλόγων στις κοινότητες όσο και στην τηλεόραση.
Η Λαϊκή Συσπείρωση αντιπρότεινε -κυρίως-την διεξαγωγή συζητήσεων για έντονα προβλήματα που χρονίζουν και οξύνονται σε ειδικές συνεδριάσεις του Δημοτικού Συμβουλίου, όπου μπορεί και διάλογος να διεξαχθεί με συμμετοχή φορέων, σωματείων, πολιτών και αποφάσεις μπορούν να ληφθούν.
Επανέλαβε ,για άλλη μια φορά , την πρόταση να συζητηθεί το ζήτημα της σχολικής στέγης , για το οποίο τοποθετήθηκε και δεσμεύθηκε στην ημερίδα της Β’ΕΛΜΕ που έγινε στις 3 Μαρτίου.
Την πρόταση αυτή αποδέχτηκαν και οι άλλοι επικεφαλής και την οποία η Λαϊκή Συσπείρωση επανέλαβε στο Δημοτικό Συμβούλιο που συνεδρίασε την αμέσως επόμενη ημέρα της συνάντησης .
Η Λαϊκή Συσπείρωση δημοσιοποιεί και την τοποθέτησή της στην ημερίδα της Β΄ΕΛΜΕ .
Για την Λ.Σ
11/3/2019
ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΛΑΪΚΗΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗΣ στην ΗΜΕΡΙΔΑ Β’ ΕΛΜΕ
ΓΙΑ ΤΗΝ ΣΧΟΛΙΚΗ ΣΤΕΓΗ
Αγαπητοί εκπρόσωποι της Β’ΕΛΜΕ ,
Ευχαριστούμε που μας δίνετε την ευκαιρία να τοποθετηθούμε σε αυτό το πολύ σημαντικό ζήτημα της σχολικής στέγης το οποίο δεν αφορά μόνο το κτηριακό
Η πρωτοβουλία σας αναδεικνύει τον σημαντικό ρόλο που μπορεί να παίξει το συνδικαλιστικό κίνημα όταν έχει ταξική κατεύθυνση, να ξεπεράσει κωλυσιεργίες και να αποκαλύψει ανέξοδες υποσχέσεις που δίνονται από κυβέρνηση και Δήμο προκειμένου να εκτονωθεί η αγανάκτηση και χειραγωγηθεί η διάθεση διεκδίκησης.
Η ανάδειξη, η ιεράρχηση και η επίλυση όλου του πλαισίου που συνωστίζεται στον όρο «σχολική στέγη» δεν είναι συντεχνιακό ,αφορά το σύνολο των λαϊκών νοικοκυριών του τόπου .
Είναι κόμματι του παζλ της ίδιας αντιλαϊκής πολιτικής που εφαρμόζεται με ιδιαίτερη ένταση και βαρβαρότητα τα τελευταία χρόνια στον τόπο μας. Το κτηριακό είναι η μια πλευρά της απαράδεκτης κατάστασης στην παιδεία.
Η πολιτική της υποχρηματοδότησης που ζουν μαθητές και γονείς κάθε χρόνο τους αναγκάζει είτε να βάζουν το χέρι στην τσέπη για να καλύψουν διογκούμενες ανάγκες ή να απευθυνθούν σε « χορηγούς» για αυτό,με όλες τις δεσμεύσεις της υποχρέωσης που μπορεί να προκύπτουν !
Η μεταφορά αρμοδιοτήτων του κράτους στην Τοπική Διοίκηση, τα ελάχιστα κονδύλια για ανέγερση σχολικών κτιρίων έχουν ως αποτέλεσμα και ελλείψεις σε δομές και ελλιπή συντήρηση των δημόσιων σχολείων, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την υγεία και την ασφάλεια των μαθητών και των εκπαιδευτικών.
Η πολιτική υποβάθμισης της Δημόσιας Παιδείας όχι μόνο δεν άλλαξε με την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ αλλά συνεχίσθηκε με γοργούς ρυθμούς.
Ας δώσουμε ένα παράδειγμα:
Πριν λίγες μέρες στις 26/2 η κυβέρνηση ανακοίνωσε πως από το 2020 θα ισχύει η υποχρεωτική ένταξη των προνηπίων στα νηπιαγωγεία.
Από τις πρώτες γραμμές της απόφασης γίνεται αντιληπτό ότι η κυβέρνηση δεν έχει σκοπό να δώσει ούτε ένα ευρώ, αφού για την υλοποίηση αυτού του μέτρου καθώς η ίδια λέει “δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του κρατικού προϋπολογισμού”! Πρόκειται για πρόκληση και κοροϊδία η οποία μάλιστα γίνεται μεγαλύτερη αν σκεφτούμε τα εξής:
Τα Νηπιαγωγεία στεγάζονται σε απαράδεκτα και ακατάλληλα κτήρια.Θυμάστε την ταλαιπωρία που έζησαν το 2018 τα παιδιά και οι γονείς του 7ου Νηπιαγωγείου Μέχρι σήμερα δεν ανακοινώθηκε κανένας μόνιμος διορισμός Νηπιαγωγών.
H κυβέρνηση έστειλε οδηγία για κοντέινερ μέσα στα υπάρχοντα σχολειά που θα στεγάσουν τα νηπιάκια, μειώνοντας τον αναγκαίο χώρο για όλα τα παιδιά . Μιλάμε για κανονικό στρίμωγμα δηλαδή.
Ενώ δεν χρηματοδοτεί την εγκατάσταστη αυτών των προσωρινών λύσεων σε άλλους χαρακτηρισμένους χώρους
Κινεί κατεπείγουσες διαδικασίες για να παρακαμφθεί η κείμενη νομοθεσία και παραχωρεί την ανάθεση της μελέτης σε ιδιώτες ώστε να τοποθετηθούν 200 προκάτ νηπιαγωγεία με την προοπτική να γίνουν 400 , μέσα πάντα στα υπάρχοντα σχολειά ! Μάλιστα, ζήτησε από τους δήμους ,που υλοποιούσαν τη δίχρονη, να υποδείξουν χώρους , ακόμα και αυλές γυμνασίων και λυκείων, ώστε να εγκατασταθούν τα προκάτ νηπιαγωγεία!! Αυξάνεται ο αριθμός από 7 στα 14 παιδιά για τη δημιουργία τμήματος. Φυσικά ούτε συζήτηση για σίτιση, υποδομές ξεκούρασης και βοηθητικό προσωπικό.
Την ίδια ώρα χιλιάδες αναπληρωτές γυρνούν την Ελλάδα με την βαλίτσα στο χέρι ,αναπληρώνοντας τον εαυτό τους.
Αυτή είναι η “σύγχρονη” παιδαγωγική αντίληψη που δεν μπορεί να χρηματοδοτήσει τις σχολικές επιτροπές. Ως γνωστόν στα προγράμματα ΕΣΠΑ τα κονδύλια για νέες σχολικές υποδομές είναι μη επιλέξιμα.. Αυτή είναι η «δίκαιη ανάπτυξη» που είναι πάντα γενναιόδωρη στην δαπάνη 4 δις ευρώ για εξοπλιστικές ανάγκες του ΝΑΤΟ και μίζερη στις ανάγκες των μαθητών και της εκπαίδευση συνολικότερα.
Γιατί αυτή η πολιτική που εφαρμόζεται σε κάθε επίπεδο με διαφορετικούς τρόπους,θεωρεί την δημόσια εκπαίδευση περιττό έξοδο που διαρκώς μειώνεται.
Οι ευθύνες της Τοπικής Διοίκησης είναι μεγάλες, που δεν διεκδικεί τους αναγκαίους πόρους από τον κρατικό προϋπολογισμό για τη συντήρηση των σχολείων, συμβάλλοντας έτσι στην υποβάθμιση της εκπαιδευτικής διαδικασίας και δυσκολεύοντας τη ζωή των μαθητών!
Στα πλαίσια αυτά και η ευθύνη των δημοτικών αρχών, που διαχρονικά εναλλάσσονται στην δημοτική αρχή της Κω, είναι τεράστια αφού τα προβλήματα που σχετίζονται με τα σχολικά κτίρια και γενικότερα με την υλικοτεχνική υποδομή, σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης, χρονίζουν και οξύνονται με το πέρασμα του χρόνου.
Μήπως δεν υπάρχουν προκατ αίθουσες, νοικιασμένοι χώροι , σχολειά υπερήλικα στο νησί 4ο τουριστικό προορισμό ,με μεγάλο αποθεματικό στο ταμείο του δήμου?
Πως αντιμετώπισε τις κινητοποιήσεις των μαθητών και γονιών από την απαράδεκτη κατάσταση που δημιουργήθηκε από την ίδρυση στα χαρτιά του Λυκείου Ζηπαρίου ;
Προκατ αίθουσες,μετά ενοικίαση χώρου ο οποίος πρέπει να ανακατασκευαστεί
Ακόμη και έτσι η μεθόδευση αυτή δεν συνοδεύεται με σχεδιασμό διεκδίκησης ανέγερσης νέου σχολείου..
Θυμίζουμε επίσης το μπαλάκι που πέταγαν ο ένας στον άλλον Δήμος και Επίτροπος για να προχωρήσει η αποκατάσταση των ζημιών των σχολείων με τον εργολάβο.Δικαιολογίες κάμποσες για την γραφειοκρατία .. Θυμηθείτε το 7ο Δημοτικό…
9 μήνες μετά ξεκίνησαν οι εργασίες αποκατάστασης στα σεισμόπληκτα.!
Είναι πλέον γνωστό πως όλα τα έργα γίνονται με εργολαβίες . Σε ότι αφορά όμως τις σχολικές συντηρήσεις ή κατασκευές με ΣΔΙΤ ή άλλες μορφές συμπράξεων των Δήμων με ιδιώτες ,μετά την κατάργηση του ΟΣΚ έχει τριπλάσιο κόστος.
Σε αυτά τα θέματα ο δήμος ταυτίζεται με την κυβερνητική πολιτική αφού δεν έρχεται σε ρήξη με αυτή, απεναντίας λειτουργεί ως ιμάντας μεταφοράς της με έναν τρόπο πιο εύπεπτο
Ετσι αντιμετωπίζει το οξυμένο ζήτημα της σχολικής στέγης ευκαιριακά.
Όπως ακριβώς αντιμετωπίζει έργα αντιπλημμυρικά-αντισεισμικά έτσι και με τα σχολειά. Είναι χαρακτηριστικό ότι βαφτίζει τους καλλωπισμούς (τα βαψίματα) δηλαδή που είναι απαραίτητα να γίνονται κάθε χρόνο, σε συντήρηση.
Ακόμα και τα παραμικρά προβλήματα χρονίζουν όπως η παροχή ρεύματος στο λύκειο Αντιμάχειας, οι αυλές από τσιμέντο ή άλλες κακοτεχνίες ή ελλείψεις
O Δήμαρχος πρότεινε την ανέγερση νέων σχολείων με έσοδα του Δήμου. Καλό ακούγεται. Αυτό που κρύβει όμως είναι η φορολόγηση του δημότη, πέρα από την φορολόγηση που τον βαρύνει από την κυβέρνηση!
Αγαπητοί φίλες και φίλοι
Τα σχολειά μας δεν φτάνουν για όλους τους μαθητές. Αυτά που έχουμε είναι ήδη γερασμένα !
Μπορούμε σήμερα να ζητάμε νέα σχολικά συγκροτήματα; Είναι επιβεβλημένο και σύγχρονο.
Η ανέγερση νέων σύγχρονων κτηρίων, με ελεύθερους χώρους, παιδικές χαρές ή χώρους άθλησης, με βιβλιοθήκες και εργαστήρια είναι εικόνα μιας σύγχρονης κοινωνίας που φροντίζει τα παιδιά, που θέλει να τα βοηθήσει να μάθουν γράμματα! .
Είναι εφικτό;; Φυσικά. Αν προτεραιότητα είναι να ικανοποιηθούν οι ανάγκες του λαού που είναι αυτός που μπορεί με την δούλεψη του να χτίσει σχολειά, πανεπιστήμια, νοσοκομεία, σύγχρονα δημόσια κτήρια και ότι άλλο του χρειάζεται και σχεδιάζει . Αρκεί βέβαια να γίνει αυτός, ο λαός, κυρίαρχος του πλούτου που παράγει.
Μέχρι τότε όμως ,σήμερα μπορεί να διεκδικήσει και να κερδίσει μέσα από την πάλη του έργα και μέτρα που θα καλυτερεύουν την ζωή του.
Πιστεύουμε ακράδαντα ότι είναι ρεαλιστικό
Γιαυτό και η Λ.Σ δεν θα μπορούσε παρά να στηρίξει,να αναδείξει το ζήτημα της σχολικής στέγης,υοθετώντας τα αιτήματα των κινητοποιήσεων των μαθητών ,γονιών και εκπαιδευτικών.
Ζήτησε επανειλημμένα να προγραμματιστεί ειδική συνεδρίαση με θέμα την σχολική στέγη. Αν και προφορικά έγινε αποδεκτό το αίτημα ,αυτή δεν πραγματοποιήθηκε .Το ενδιαφέρον του Δήμου δεν μπορεί να σταματά στους αγιασμούς της έναρξης ή παράδοσης κτιρίων .
Κατατέθηκε ερώτηση από το ΚΚΕ το οποίο στηρίζει την Λ.Σ και τους αγώνες του λαού της χώρας ,για τα σχολειά που πλήγησαν από τον σεισμό.
Ανάλογη ερώτηση έγινε και στο ευρωκοινοβούλιο
Πραγματοποιήσαμε συναντήσεις με την δημοτική αρχή για να ενημερωθούμε για την πορεία των έργων και ενημερώσαμε με ΣΤ τους συνδημότες μας.
Βρισκόμαστε σταθερά δίπλα στους αγώνες και κινητοποιήσεις των μαθητών,των γονιών και των εκπαιδευτικών γιατί είναι δίκαιοι
Γιατί δεν συμβιβαζόμαστε ούτε με τα containers,ούτε με τις μισθωμένες αίθουσες.
Αυτό σημαίνει πως η ευθύνη των σχολικών κτηρίων και κάθε ζητήματος Παιδείας πρέπει να φύγει από τους δήμους.
Η Λαϊκή Συσπείρωση σας καλεί να μην δεχτούμε να ζούμε με ψίχουλα.Να διεκδικήσουμε να ζούμε σύμφωνα με τις ανάγκες μας.
Να διεκδικήσουμε όπως έκαναν οι μαθητές με τους καθηγητές τους πέρσι πολλές φορές, πιέζοντας Δήμο και κυβέρνηση να επισπεύσουν τις εργασίες αποκατάστασης . Αποτέλεσμα αυτών των κινητοποιήσεων είναι ότι τα παιδιά βρίσκονται πίσω στα σχολειά τους στο 2ο Λύκειο και εδώ στο 1ο & 2ο Γυμνάσιο. Γεγονός που αποκρύβει ο Δήμος ,γιατί το σπουδαίο μάθημα του αγώνα δίνεται στους δρόμους και όχι μέσα στις αίθουσες
Καλούμε τους φορείς της πόλης, τα εργατικά σωματεία , τα νεαρά λαϊκά νοικοκυριά να διεκδικήσουμε από κυβέρνηση, περιφέρειες και δήμους λύσεις και να κατακτηθούν όλα όσα έχει ανάγκη σήμερα η λαϊκή οικογένεια, για να πηγαίνουν τα παιδιά του λαού σε δημόσια σύγχρονα ασφαλή σχολειά, στελεχωμένα με δασκάλους και καθηγητές.
Η Λ.Σ θα κάνει ότι περνά από το χέρι προκειμένου να υιοθετηθεί και υλοποιηθεί ένα σύγχρονο πρόγραμμα σχολικής στέγης, υπαγμένο στο κράτος και καταργώντας τα ΣΔΙΤ, για την εξυπηρέτηση των αναγκών των μαθητών της περιοχής.