Πολύ σύντομα θα κλείσει και ο δεύτερος μήνας από την πρώτη ημέρα που άνοιξαν τα σύνορα της χώρας για να υποδεχθούμε τους ξένους τουρίστες με ένα πράγμα σίγουρο, αυτό του ότι το άνοιγμα των συνόρων δεν έφερε τα αποτελέσματα που όλοι περιμέναμε παρότι σε δημοσίευμάμας στις 26/05 είχαμε προβλέψει μείωση της τάξης του 79% ειδικά για τη Ρόδο.
Από τα επίσημα στοιχεία του πίνακα Α’ η μείωση για τη Ρόδο για τον μήνα Ιούλιο είναι της τάξης του 76,72% όχι μακριά από τον μέσο όρο της μείωσης στα αεροδρόμια του Νοτίου Αιγαίου που είναι 76,16% ή των Ιονίων Νήσων που φτάνει το 74,78% αλλά σημαντικά πιο μεγάλη από αυτή της Κρήτης που είναι 69,68%. Ουραγός η Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου με 88,99% ενώ από τα 13 αεροδρόμια του Πίνακα Α’ και ανεξάρτητα από το πού προέρχονται οι τουρίστες στο κάθε νησί η Λέσβος και η Κάρπαθος είδαν τις μεγαλύτερες μειώσεις στις αφίξεις τουριστών από το εξωτερικό με πτήσεις τσάρτερ και εταιρείες χαμηλού κόστους.
Παρά τη δυσχερέστερη επιδημιολογική κατάσταση, αναμένονται και με τα μέχρι στιγμής δημοσιευθέντα στοιχεία, μικρότερες μειώσεις για τον μήνα Αύγουστο μιας και η σημαντικότερη για τη χώρα μας αλλά ειδικά για τη Ρόδο αγορά της Αγγλίας ξεκίνησε μετά τις 14 Ιουλίου.
Αντίθετα ο Σεπτέμβριος μετά την παύση των προγραμμάτων των σκανδιναβικών τουρ οπερέιτορς θα έχει μια μεγαλύτερη βαρύτητα στα αεροδρόμια της Ρόδου και των Χανίων που είναι οι δύο μεγαλύτεροι προορισμοί Σκανδιναβών τουριστών.
Αρκετά ενδιαφέρονται στοιχεία παρουσιάζει και ο πίνακας Β’ που απεικονίζει τις αφίξεις των 10 μεγαλύτερων αγορών του 2019 της Ρόδου και του Ηρακλείου σε σύγκριση με το 2020.
Καταρχάς η απουσία των Ρώσων και των Ισραηλινών τουριστών και στα δύο νησιά. Κατά δεύτερον οι μεγάλες μειώσεις των Σκανδιναβών στη Ρόδο. Μειώσεις από τη Δανία, τη Νορβηγία και τη Σουηδία. Και οι τρεις αυτές αγορές δεν κατατάσσονται στις δέκα μεγαλύτερες του Ηρακλείου για το 2019. Αντίθετα οι αγορές του Βελγίου, της Ολλανδίας και της Γαλλίας που είναι σημαντικές για το Ηράκλειο δεν κατατάσσονται στις δέκα μεγαλύτερες της Ρόδου. Η τελευταία διαπίστωση μπορεί να γίνει αφορμή για καλύτερο Μάρκετινγκ από τους αρμόδιους φορείς σ’ αυτές τις αγορές και ειδικά στη Γαλλία λόγω του όγκου της.
Τώρα σε ό,τι αφορά το 2020 και στα δύο νησιά τη μικρότερη μείωση σε σχέση με το 2019 είχε η Πολωνία ενώ τις περισσότερες αφίξεις η Γερμανία.
Η αναφορά σ‘ όλα τα παραπάνω έγινε για μια καλύτερη κατανόηση από την απεικόνιση των ψυχρών αριθμών κάτω από τις πρωτοφανείς συνθήκες που ο τομέας του Τουρισμού βιώνει σήμερα.
www.rodiaki.gr