Οι εταιρείες είχαν πρόσβαση στα δεδομένα για έτη μετά την υποτιθέμενη αποσύνδεσή τους από το σύστημα.
Ντοκουμέντα αλλά και συνεντεύξεις με περίπου 50 πρώην υπαλλήλους του Facebook και συνεργάτες του αποκαλύπτει έρευνα των New York Times. Σύμφωνα με αυτήν, επέτρεψε σε ορισμένες εταιρείες να έχουν πρόσβαση σε δεδομένα χρηστών, παρά το γεγονός ότι είχαν τεθεί σε εφαρμογή μέτρα προστασίας απορρήτου. Οι συμφωνίες αυτές λειτουργούσαν με τη λογική της ανταλλαγής, σύμφωνα με την έκθεση.
Συνολικά, οι συμφωνίες που περιγράφονται στα έγγραφα έχουν ωφελήσει περισσότερες από 150 εταιρείες – οι περισσότερες από αυτές είναι επιχειρήσεις τεχνολογίας, συμπεριλαμβανομένων ηλεκτρονικών καταστημάτων λιανικής πώλησης και χώρων ψυχαγωγίας, αλλά και αυτοκινητοβιομηχανίες και μέσα ενημέρωσης. Οι εφαρμογές των εταιριών αυτών είχαν πρόσβαση σε δεδομένα εκατοντάδων εκατομμυρίων ανθρώπων το μήνα, σύμφωνα με τα αρχεία. Οι συμφωνίες, οι παλαιότερες από τις οποίες χρονολογούνται από το 2010, ήταν όλες ενεργές το 2017 και μερικές εξακολουθούν να ισχύουν και φέτος.
Σύμφωνα με το ρεπορτάζ των ΝΥΤ, η συμφωνία έδινε πρόσβαση στην Apple στις επαφές των χρηστών και τις καταχωρήσεις τους, ακόμη και αν οι χρήστες είχαν απενεργοποιήσει την κοινή χρήση δεδομένων. Η Apple δήλωσε ότι δεν γνώριζε ότι είχε ειδική πρόσβαση και ότι τα δεδομένα που περιγράφονται δεν έφευγαν ποτέ από τη συσκευή του χρήστη.
Η Amazon είχε επίσης πρόσβαση σε ονόματα και στοιχεία επικοινωνίας των χρηστών, ενώ το Facebook επέτρεψε στη μηχανή αναζήτησης της Microsoft, γνωστή ως Bing, να έχει πρόσβαση στα ονόματα όλων των φίλων ενός χρήστη του Facebook, χωρίς συγκατάθεσή. Το πλέον ενοχλητικό στοιχείο της έρευνας είναι πως το Facebook έδινε στο Spotify, το Netflix και τη Royal Bank of Canada τη δυνατότητα να διαβάζουν τα ιδιωτικά μηνύματα Facebook των χρηστών.
Αυτό ήταν το αποτέλεσμα ενός API, το οποίο ξεκίνησε το 2010 ως μέρος μιας πρόωρης (προ-Messenger) προσπάθειας για τη δημιουργία μιας πλατφόρμας ανταλλαγής μηνυμάτων. Στην περίπτωση του Spotify, για παράδειγμα, η εταιρεία συνδέθηκε με τα παράθυρα συνομιλίας χρηστών για να στείλει τραγούδια στους φίλους τους.
Σε δηλώσεις τους στην εφημερίδα, το Spotify και το Netflix δήλωσαν ότι δεν γνώριζαν ότι είχαν λάβει συγκεκριμένη πρόσβαση και πως δεν έκαναν χρήση της.Οι ΝΥΤ δήλωσαν ότι τα έγγραφα και οι συνεντεύξεις θέτουν ερωτήματα σχετικά με το αν το Facebook παραβίασε τη συμφωνία συναίνεσης του 2011 με την Ομοσπονδιακή Επιτροπή Εμπορίου που εμπόδιζε το κοινωνικό δίκτυο να μοιράζεται δεδομένα χρήστη χωρίς ρητή άδεια.
Το Facebook δεν έχει ακόμη σχολιάσει επισήμως το ρεπορτάζ αν και ο Στιβ Σάτερφιλντ, διευθυντής του τμήματος Προστασίας του Απορρήτου και Ιδιωτικότητας του Facebook δήλωσε ότι «Οι συνεργάτες του Facebook δεν μπορούν να αγνοήσουν τις ρυθμίσεις προστασίας απορρήτου των χρηστών και είναι λάθος να ισχυρίζεται κανείς ότι το κάνουν».
πηγή ethnos.gr