Ερώτηση προς τον Υπουργό Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων κατέθεσε ο Βουλευτής Δωδεκανήσου, κ. Μάνος Κόνσολας, στην οποία επισημαίνει τον κίνδυνο να μείνουν χωρίς αεροπορική συγκοινωνία τα νησιά της Δωδεκανήσου και των Κυκλάδων, που εξυπηρετούνταν από τη σύμβαση για τις άγονες αεροπορικές γραμμές.
Η συγκεκριμένη σύμβαση εκπνέει στις 31 Μαρτίου και με δεδομένο ότι δεν έχει προκηρυχθεί νέος διαγωνισμός, τα νησιά αυτά κινδυνεύουν να μείνουν χωρίς αεροπορική συγκοινωνία.
Πρόκειται για τις γραμμές Αθήνα - Αστυπάλαια, Αθήνα - Λέρος, Ρόδος – Κάρπαθος – Κάσος - Σητεία, Αθήνα - Κάρπαθος, Ρόδος – Κως – Λέρος – Κάλυμνος - Αστυπάλαια, Αθήνα - Κάλυμνος και Ρόδος - Καστελόριζο.
Ο Μάνος Κόνσολας ζητά να παραταθεί η σύμβαση για την εξυπηρέτηση των άγονων αεροπορικών γραμμών στα νησιά μέχρι να ολοκληρωθεί ο διαγωνισμός.
Ταυτόχρονα, θέτει θέμα επανασχεδιασμού των άγονων αεροπορικών γραμμών, αφού, όπως τονίζει χαρακτηριστικά στην Ερώτησή του: «δεν μπορεί να θεωρείται άγονη αεροπορική γραμμή το δρομολόγιο Θεσσαλονίκη - Καλαμάτα και να επιδοτείται και την ίδια στιγμή να κινδυνεύουν να μείνουν τα μικρά νησιά του Αιγαίου χωρίς αεροπορική σύνδεση λόγω της μείωσης της χρηματοδότησης».
Επισυνάπτεται το πλήρες κείμενο της Ερώτησης του κ. Κόνσολα.
Κύριε Υπουργέ,
Στις 31 Μαρτίου εκπνέει η σύμβαση για την εξυπηρέτηση των άγονων αεροπορικών γραμμών των νησιών του Νότιου Αιγαίου.
Είναι υπαρκτός ο κίνδυνος να μείνουν αυτά τα νησιά χωρίς αεροπορική σύνδεση, αφού δεν έχει υπάρξει νέα προκήρυξη, ώστε από την 1η Απριλίου να εκτελούνται δρομολόγια στις άγονες αεροπορικές γραμμές των νησιών του Νοτίου Αιγαίου.
Αντιλαμβάνεστε τον υψηλό δείκτη ανασφάλειας και ανησυχίας που επικρατεί, πλέον, στα Δωδεκάνησα και στις Κυκλάδες, στα νησιά που η αεροπορική σύνδεσή τους με την Αθήνα, αλλά και τα μεγαλύτερα νησιά, εξαρτάται από την παραμονή σε ισχύ της συγκεκριμένης σύμβασης για τις άγονες αεροπορικές γραμμές.
Με δεδομένο ότι βρισκόμαστε λίγο πριν την έναρξη της θερινής περιόδου, το ζήτημα αυτό πρέπει να αντιμετωπιστεί άμεσα και να υπάρξει παράταση της υφιστάμενης σύνθεσης μέχρι να ολοκληρωθεί ο νέος διαγωνισμός.
Προκύπτουν, όμως, και άλλα ζητήματα, σχετικά με τη χρηματοδότηση των άγονων αεροπορικών γραμμών, αφού εικάζεται ότι θα υπάρξει μείωση των διαθέσιμων πόρων.
Σε μια τέτοια περίπτωση είναι βέβαιο ότι η εύκολη λύση είναι η περικοπή δρομολογίων, κάτι, όμως, που θα εντείνει την απομόνωση των νησιών και θα δημιουργήσει μεγαλύτερα προβλήματα.
Υπάρχουν, όμως, ορθολογικές προτάσεις και λύσεις που πρέπει να αναζητηθούν. Σε αυτές εντάσσεται ο επανασχεδιασμός των άγονων γραμμών αφού δεν μπορεί να θεωρείται άγονη γραμμή η γραμμή Θεσσαλονίκη - Καλαμάτα και να επιδοτείται.
Κατόπιν των ανωτέρω
Ερωτάται ο Κύριος Υπουργός
1. Τι προτίθεται να κάνει για την κάλυψη των άγονων αεροπορικών γραμμών των νησιών του Νοτίου Αιγαίου, με δεδομένο ότι η σύμβαση εκπνέει στις 31 Μαρτίου; Προτίθεται να προχωρήσει στην ανανέωσή της μέχρι να ολοκληρωθεί ο νέος διαγωνισμός;
2. Είναι στις προθέσεις του Υπουργείου ο επανασχεδιασμός των άγονων αεροπορικών γραμμών προκειμένου να χρηματοδοτούνται οι γραμμές των νησιών που η αεροπορική τους σύνδεση είναι ζωτικής σημασίας και να μην περικοπούν δρομολόγια από και προς αυτά τα νησιά;
Ο Ερωτών Βουλευτής
Μάνος Κόνσολας
Βουλευτής Δωδεκανήσου