Χωρισμένη η Ρόδος σε 14 επιμέρους τουριστικούς προορισμούς

Μάρτιος 11, 2022

Σε συνολικά 14 προορισμούς χωρίζεται η νήσος Ρόδος στις πωλήσεις διανυκτερεύσεων για αλλοδαπούς επισκέπτες, με τις χαμηλότερες τιμές δωματίου να εντοπίζονται στα ξενοδοχεία της πόλεως, με Average Day Rate (ADR) τα 97 δολάρια και την υψηλότερη σε εκείνα που βρίσκονται στις παρυφές της με ADR ta 337 δολάρια Αμερικής. Τα στοιχεία, όπως αυτά παρουσιάστηκαν στην τηλεδιάσκεψη του Συλλόγου Διευθυντών Ξενοδοχείων Δωδεκανήσου, την περασμένη Δευτέρα, με τη συμμετοχή εκπροσώπων από τους μεγάλους τουριστικούς οργανισμούς του διαδικτύου είναι αρκετά ενδιαφέροντα και εντελώς καινούργια. Στην τηλεδιάσκεψη αποτέλεσε κοινό συμπέρασμα των συμμετεχόντων ότι οι ανά τον κόσμο υποψήφιοι ταξιδιώτες είναι (ή ήταν) διατεθειμένοι φέτος να κάνουν… the Greatest Trip Of All Time!
Ειδικότερα, τα στοιχεία αφορούν στις κρατήσεις που έγιναν στο δίμηνο Ιανουάριος – Φεβρουάριος 2022 για διακοπές στο νησί της Ρόδου, μέσω του Expedia, έναν από τους μεγαλύτερους Online Tour Operator στον κόσμο. Η παρουσίασή τους έγινε από τον κ. Πάνο Ζερίτη, market manager Ελλάδος – Κύπρου της Expedia και όπως ο ίδιος διευκρίνισε «οι κρατήσεις αποτυπώνουν την περίοδο μέχρι λίγες ημέρες πριν την ρωσική εισβολή στην Ουκρανία».
Στην ίδια τηλεδιάσκεψη την οποία συντόνιζε ο κ. Γιώργος Ματσίγκος, παρουσιάστηκαν σειρά στοιχείων, ένα από τα οποία δείχνει ότι περισσότερες από το 50% των κρατήσεων διακοπών γίνονται μέσω κινητού τηλεφώνου.
Οι 14 περιοχές της Ρόδου και πώς πουλήθηκαν
Είναι γνωστό ότι το νησί της Ρόδου δεν αποτελεί έναν ενιαίο προορισμό, όμως το να διαιρείται σε 14 επιμέρους σημεία, τα οποία μάλιστα έχουν τόσο μεγάλη απόκλιση τιμών διανυκτέρευσης αποτελεί στοιχείο εντελώς καινούριο. Απόψεις και αναλύσεις επί αυτού του στοιχείου θα συζητηθούν, σε άλλο ρεπορτάζ της «δημοκρατικής», από τους ειδικούς του τουρισμού οι οποίοι σήμερα στελεχώνουν τις ξενοδοχειακές μονάδες του νησιού.
Τα στοιχεία που παρουσίασε ο κ. Ζερίτης προήλθαν από τις κρατήσεις μεμονωμένων επισκεπτών, μέσω του Expedia, στο δίμηνο Ιανουάριος – Φεβρουάριος 2022 και αφορούν στο σύνολο της επερχόμενης σεζόν (παρουσιάζεται ποσοστό ανά 100 κρατήσεις και η μέση τιμή διανυκτέρευσης σε δολάρια):
– Πόλη της Ρόδου 23%, μέση τιμή 97$
– Καλλιθέα 20,4%, μέση τιμή 201$
– Ιαλυσός 13,6%, μέση τιμή 130$
– Κιοτάρι 13,5%, μέση τιμή 179$
– Φαληράκι 7,4%, μέση τιμή 102$
– Ιξιά 4,5%, μέση τιμή 188$
– Κολύμπια 3,9%, μέση τιμή 198$
– Μεσαιωνική πόλη Ρόδου 3,1%, μέση τιμή 122$
– Λίνδος 2,8%, μέση τιμή 220$
– Πεύκοι 2,5%, μέση τιμή 99$
– Αφάντου 2,2%, μέση τιμή 104$
– Ρόδος παρυφές 1,4%, μέση τιμή 337$
– Αρχάγγελος 1,1%, μέση τιμή 184$
– Θεολόγος 0,6%, μέση τιμή 158$
Οι μεμονωμένοι επισκέπτες παρότι αναδεικνύουν την πόλη της Ρόδου πρώτη σε κρατήσεις, εν τούτοις για να διανυκτερεύσουν σε αυτήν πληρώνουν τα λιγότερα χρήματα. Προφανώς ο μέσος όρος των τιμών κατεβαίνει εξαιτίας αρκετών μη ανακαινισμένων ξενοδοχείων, για τα οποία γίνονται σημαντικές προσφορές ενώπιον της ανάγκης να κερδίσουν πελάτες. Πρέπει επίσης να συνυπολογιστεί στην αποτύπωση της τιμής διανυκτέρευσης ότι τα ξενοδοχεία πόλεως είναι κυρίως Bed & Breakfast κι όχι all inclusive, το οποίο υπερτερεί στις υπόλοιπες περιοχές του νησιού.
Βασιλιάς των κρατήσεων το κινητό τηλέφωνο
Η μικρή οθόνη του smart phone όπως έχει εισβάλει στην καθημερινότητα της ανθρωπότητας είναι εκείνη που καθορίζει και την πορεία της τουριστικής βιομηχανίας. Τα στοιχεία της Expedia δείχνουν υψηλό ποσοστό διείσδυσης του κινητού τηλεφώνου στη διαδικασία αναζήτησης και τελικής κράτησης διακοπών για τους μεμονωμένους επισκέπτες.
Τα ποσοστά τελικής κράτησης διακοπών για Ρόδο, μέσω κινητού, για όλους τους μήνες της προσεχούς σεζόν κυμαίνονται μεταξύ 55% έως 64% επί του συνόλου των κρατήσεων που έγιναν στην καρδιά του περασμένου χειμώνα. Παρότι δεν υπάρχει ηλικιακό προφίλ για τις κρατήσεις αυτές, θεωρείται σίγουρο ότι προέρχονται από ευρεία γκάμα ηλικιών, μιας και ένας νεαρός ταξιδιώτης ή μια νεαρή δύσκολα θα κάνει τον Ιανουάριο κράτηση διακοπών για τον Οκτώβριο.
«Επειδή η οθόνη του κινητού είναι μικρή, αμέσως η κατάταξη στη λίστα των προβαλλόμενων ξενοδοχείων αποκτά ακόμα μεγαλύτερη αξία», επεσήμανε ο κ. Πάνος Ζερίτης.
Ετοιμάζονταν για την καλύτερη σεζόν, μέχρι που εισέβαλαν οι Ρώσοι
Όλα τα στοιχεία, όπως παρουσιάσθηκαν στην τηλεδιάσκεψη του Συλλόγου Διευθυντών Ξενοδοχείων Δωδεκανήσου, έδειξαν ότι οι ανά τον κόσμο ταξιδιώτες ετοιμάζονταν για τις καλύτερες διακοπές της ζωής τους. Τόσο ο κ. Πάνος Ζερίτης από την Expedia, όσο ο κ. Πέτρος Μυλωνάς regional manager της Hotel Beds, καθώς και ο κ. Μάριος Κουνέλης από την Primal-Res έδειξαν ότι «για φέτος όλοι ετοιμάζονταν όχι απλώς να ξοδέψουν περισσότερα χρήματα στις διακοπές τους, αλλά να κάνουν το Greatest Of All Trips (GOAT)». Στον πίνακα που ακολουθεί φαίνονται τα επιπλέον ποσά που ήταν διατεθειμένοι οι επισκέπτες να πληρώσουν για τις φετινές τους διακοπές.
Όλοι οι ταξιδιώτες δείχνουν μέσω των online κρατήσεων ότι είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν περισσότερα χρήματα για έναν προορισμό ή ένα ξενοδοχείο που είναι sustainable (με αποδεδειγμένες πράσινες πολιτικές μείωσης του ενεργειακού αποτυπώματος).
Όλα αυτά μέχρι λίγο πριν τη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία. Μετά την εξέλιξη αυτή και όσο συνεχίζονται οι συρράξεις δεν υπάρχουν στοιχεία που να δείχνουν με βεβαιότητα την ακριβή επίπτωση στην κίνηση των επισκεπτών. Οι Tour Operators και οι Online Tour Operators σήμερα έχουν εικόνα των κρατήσεων στις δύο τελευταίες εβδομάδες και ήδη εξάγουν τα πρώτα συμπεράσματα, ωστόσο δεν θα προβούν σε ανακοινώσεις, τουλάχιστον όχι όσο εξελίσσονται οι μάχες.
Ο καθηγητής Δημήτρης Μπούχαλης, ο οποίος συμμετείχε στην τηλεδιάσκεψη (από το Χονγκ Κονγκ όπου βρισκόταν) προέβη, μεταξύ των άλλων, στη διαπίστωση ότι «αντιλαμβάνομαι πως φέτος οι Αμερικανοί δεν θα περάσουν τον Ατλαντικό».
Η κα. Κωνσταντίνα Σβύνου, πρόεδρος των ξενοδόχων της Κω και αντιπρόεδρος της ΠΟΞ, τόνισε ότι «η αύξηση στο ενεργειακό κόστος, για τα ξενοδοχεία 12μηνης λειτουργίας, έχει φτάσει σε εξαιρετικά υψηλά ποσοστά. Ειδικά για τον μήνα Δεκέμβριο, το ενεργειακό μας κόστος ανήλθε στο 40% έως 50% του τζίρου του ιδίου μήνα».
«Ψυχραιμία και υπομονή», συνέστησε ο πρόεδρος του Συλλόγου Διευθυντών Ξενοδοχείων Ρόδου κ. Γιώργος Ματσίγκος και ίσως αυτή είναι η μόνη στάση που μπορεί να υιοθετηθεί από όλους. Ψυχραιμία, υπομονή… και προσευχή.






 Πηγή:www.dimokratiki.gr

ferriesingreece2

kalimnos

sportpanic03

 

 

eshopkos-foot kalymnosinfo-foot kalymnosinfo-foot nisyrosinfo-footer lerosinfo-footer mykonos-footer santorini-footer kosinfo-foot expo-foot