"Βαρύς" ήταν και πάλι ο φόρος αίματος στα Δωδεκάνησα από τα τροχαία ατυχήματα και δυστυχήματα που σημειώθηκαν στο οδικό δίκτυο των νησιών μας στη διάρκεια του 2020.
Συνολικά 16 άτομα έχασαν τη ζωή τους, σε 14 τροχαία δυστυχήματα στην περιοχή της Δωδεκανήσου.
Η κατάσταση στην άσφαλτο, εξακολουθεί να χαρακτηρίζεται «εμπόλεμη» για τα νησιά μας, δεδομένου ότι στη διάρκεια του 2020 τα μέτρα απαγόρευσης που ίσχυσαν εξαιτίας της πανδημίας, μείωσαν στο ελάχιστο τις μετακινήσεις των οχημάτων.
Ο χάρτης των δυστυχημάτων για το 2020
Στη διάρκεια του 2020 έχασαν τη ζωή τους:
Ένας 19χρονος στη Λέρο (στις 10 Ιανουαρίου)
Μια 43χρονη και μια 27χρονη κοντά στο αεροδρόμιο Παραδεισίου σε τροχαίο δυστύχημα που σημειώθηκε την 1η Φεβρουαρίου.
Ένας 70χρονος στην Κω (στις 15 Φεβρουαρίου)
Μια 26χρονη στη Ρόδο σε τροχαίο δυστύχημα στις 26 Μαρτίου
Ένας 19χρονος στην Κω (στις 6 Μαΐου)
Ένας 30χρονος οδηγός δικύκλου στην Παλιά Πόλη της Ρόδου στις 29 Μαΐου
Ένα νέο παιδί, μόλις 17 ετών στον δρόμο από το Βάτι προς Προφύλια, στις 27 Ιουνίου.
Ένας 27χρονος δικυκλιστής, στον περιφερειακό δρόμο του Μόντε Σμιθ, στις 19 Ιουλίου.
Μια 62χρονη γυναίκα οδηγός δικύκλου στις 10 Αυγούστου στην περιοχή της Ανάληψης.
Ένας 22χρονος μοτοσικλετιστής στην περιοχή Αγίου Νεκταρίου της Κω στις 10 Αυγούστου.
Ένας 17χρονος στη Ρόδο, στην περιοχή της Ιξιάς, στις 16 Αυγούστου.
Μια 36χρονη στην Κω όταν παρασύρθηκε από διερχόμενο όχημα στις 29 Αυγούστου
Ένας 20χρονος στα Κολύμπια στις 3 Σεπτεμβρίου και
Ένας νεαρός στο Λινοπότι της Κω στις 3 Σεπτεμβρίου αντίστοιχα.
Ένας 43χρονος από την περιοχή Αφάντου, σε τροχαίο που σημειώθηκε στις 4 Οκτωβρίου.
Σε υψηλά επίπεδα ο αριθμός των τροχαίων
Σε κάθε περίπτωση η κατάσταση συνεχίζει να θεωρείται «εμπόλεμη» για τα νησιά μας, αφού δεδομένης της χρονικής συγκυρίας ο αριθμός των τροχαίων αν και μειωμένος σε σχέση με το 2019 θεωρείται ιδιαίτερα υψηλός.
Πέρυσι, η περιοχή της Δωδεκανήσου θρήνησε 22 συνολικά νεκρούς στους δρόμους των νησιών μας και πάνω από 350 τραυματίες που διακομίστηκαν στα νοσοκομεία με ασθενοφόρα του ΕΚΑΒ. Σε κάθε περίπτωση, επιβάλλεται η λήψη άμεσων μέτρων, με πρόσθετους ελέγχους από την Τροχαία, με ειδικές κάμερες ταχύτητας, αλλά κυρίως να επαναπροσδιορίσουν οι οδηγοί τη συμπεριφορά τους στους δρόμους των νησιών μας και να κατανοήσουν ότι ακόμα και το παραμικρό λάθος ή παραβίαση του ΚΟΚ κοστίζει ζωές.
Στην κορυφή της πυραμίδας των θανάτων η περιοχή μας
Την τρίτη υψηλότερη θέση στους δείκτες θνησιμότητας από τροχαία ατυχήματα μεταξύ παιδιών, εφήβων και νέων έως 25 ετών στην Ε.Ε. κατέχει η Ελλάδα, σύμφωνα με τα δεδομένα του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας.
Όπως αναφέρει το Εργαστήριο Συστημάτων Χρηματοοικονομικής Διοίκησης του Πολυτεχνείου Κρήτης, στην έρευνά του για το έτος 2019, σε μία περίοδο που η Ελλάδα διανύει μία παρατεταμένη κοινωνική, οικονομική και υγειονομική κρίση, το πρόβλημα των τροχαίων ατυχημάτων δημιουργεί σημαντική οικονομική επιβάρυνση και έχει μεγάλο δημογραφικό αντίκτυπο, καθώς τα τροχαία ατυχήματα αποτελούν, εκτός των άλλων, πολύ μεγάλη και πολλαπλή αιμορραγία για τη χώρα.
Κατάταξη περιφερειακών ενοτήτων ανάλογα με τον βαθμό επικινδυνότητάς τους
Για την τελευταία διετία, στην πρώτη θέση της υψηλής επικινδυνότητας, βρίσκονται οι Κυκλάδες, με 224 τροχαία ατυχήματα και 304 παθόντες από αυτά.
Οι 12 ήταν νεκροί, οι 39 ήταν βαριά τραυματίες και 253 συμπολίτες μας ήταν ελαφρά τραυματίες.
Με πληθυσμό 112.615 κατοίκους και με μικρό οδικό δίκτυο, θεωρείται υπερβολικά μεγάλος ο αριθμός των παθόντων και γι’ αυτό βρίσκεται διαχρονικά στο δείκτη της υψηλής επικινδυνότητας.
Παρατηρούμε ότι σε αυτή τη γεωγραφική περιφέρεια υπάρχει διαχρονικά, έντονο πρόβλημα τροχαίων ατυχημάτων.
Στη δεύτερη θέση είναι η Ζάκυνθος, με 44 ατυχήματα, από τα οποία προέκυψαν 6 νεκροί ενώ το προηγούμενο έτος είχε 4 νεκρούς, 6 βαριά τραυματίες και 48 ελαφρά τραυματίες.
Στην τρίτη θέση είναι τα Δωδεκάνησα, με 206 τροχαία ατυχήματα, ενώ το προηγούμενο έτος, ήταν πάλι στις περιφέρειες υψηλής επικινδυνότητας.
Καταγράφεται μείωση των νεκρών από τα τροχαία ατυχήματα κατά 8 άτομα, καθώς και μείωση των βαριά τραυματιών κατά 9 άτομα επίσης σε σχέση με το προηγούμενο έτος.
Οι περιφερειακές ενότητες, Αθήνα-Υπόλοιπο Αττικής, Αιτωλοακαρνανίας, Δωδεκανήσων, Εύβοιας, Ζακύνθου, Κορινθίας, Χαλκιδικής ήταν και το προηγούμενο έτος στις περιφέρειες υψηλής επικινδυνότητας.
Οι μεγάλοι τουριστικοί προορισμοί, όπως επισημαίνεται στην έκθεση, επιβάλλεται να μπουν σε πρώτη προτεραιότητα βελτίωσης της οδικής ασφάλειας, γιατί τα τροχαία ατυχήματα, εκτός του ότι έχουν τεράστιες επιπτώσεις στον ίδιο τον παθόντα, τους συγγενείς του, το δημογραφικό πρόβλημα της χώρας αλλά και τον κρατικό προϋπολογισμό, όπως προαναφέραμε, δυσφημούν σε πολύ μεγάλο βαθμό την Ελλάδα και δημιουργούν κακό αντίκτυπο στο τουριστικό προϊόν.