Με γοργούς ρυθμούς προχωρούν τα έργα για την αποκατάσταση του οδικού δικτύου της Νήσου Ρόδου, που εκτελεί η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου.
Σύμφωνα με πληροφορίες, η τοποθέτηση των λαμπτήρων LED μαζί με τα καινούργια στηθαία, έχει ολοκληρωθεί κατά το 80% ενώ οι εργασίες, συνεχίζονται.
Όπως έγραψε η «δημοκρατική», πρόκειται για 5.000 λαμπτήρες LED (στο σύνολό τους για όλο το νησί) με συνολικό προϋπολογισμό 4,5εκ. ευρώ ενώ μαζί με τα λοιπά έργα, διαγραμμίσεις κ.λπ. ξεπερνούν τα 20εκ. ευρώ.
«Όλα μαζί τα έργα που έχει προγραμματίσει και εκτελεί η ΠΝΑι για όλο το οδικό δίκτυο της νήσου Ρόδου ξεπερνούν τα 20εκ. ευρώ. Συγκεκριμένα: οι λαμπτήρες LED και τα στηθαία έχουν προϋπολογισμό 4,5εκ. ευρώ, οι διαγραμμίσεις 2.250.000 ευρώ, τα έργα στα Κοσκινού, η είσοδος Αφάντου, η είσοδος Αρχαγγέλου, ο δρόμος Βρουλιά – Πρασονήσι, Μεσαναγρό, ο δρόμος Τσαΐρι – Αεροδρόμιο κ.λπ. ξεπερνούν τα 20εκ. ευρώ», δήλωσε στην «δ» ο σύμβουλος του περιφερειάρχη κ. Γιώργου Χατζημάρκου, σε θέματα έργων κ. Στέργος Στάγκας.
Αναλυτικότερα, όλα τα έργα που αφορούν στην αποκατάσταση και βελτίωση του οδικού δικτύου στη νήσο Ρόδο, βρίσκονται πλέον σε εξέλιξη. Μετά και την αναγκαστική παύση λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού, οι εργολάβοι έπιασαν και πάλι δουλειά για να προχωρήσει η εκτέλεση των έργων στο οδικό δίκτυο της νήσου Ρόδου που είναι απαραίτητα:
«Είναι σε εξέλιξη, το μεγαλόπνοο έργο για το νησί της Ρόδου που αφορά στην αντικατάσταση ή επέκταση νέων δικτύων ηλεκτροφωτισμού στο εθνικό και επαρχιακό δίκτυο του νησιού.
Ήδη έχει ολοκληρωθεί το τμήμα, από τα όρια του Δήμου Ρόδου (Κορακόνερο) μέχρι την παραλιακή του Φαληρακίου, όπου τοποθετήθηκε το σύνολο των ιστών –κι έχει μείνει ένα πολύ μικρό κομμάτι.
Στην άλλη πλευρά, ολοκληρώθηκε το τμήμα από την περιοχή της Φανερωμένης έως και το Αστυνομικό Τμήμα Ιαλυσού όπου τοποθετήθηκαν νέα φωτιστικά, καλαίσθητου τύπου, νέο δίκτυο ενώ έπονται νέα ‘πίλαρ’. Οι ιστοί θα ανέρχονται σε 2.500 για όλο το νησί. Εκ παραλλήλου, στην περιοχή από το Μιραμάρε έως τον κόμβο της Ιξιάς, ολοκληρώθηκαν τα νέα πεζοδρόμια και με τμήματα για ΑΜΕ ενώ κατασκευάστηκαν και ενώθηκαν δύο δίκτυα ομβρίων.
Οι εργασίες θα συνεχιστούν στα όρια της Ιαλυσού και της Κρεμαστής, μέσα στον Σεπτέμβριο 2020 (θα σταματήσουν για έναν μήνα, ενώ έχουμε παραλάβει τους απαραίτητους ιστούς).
Επιπλέον προβλέπεται η κατασκευή δικτύου ομβρίων σε κεντρικά σημεία πάνω στην λεωφόρο, νέα πεζοδρόμια, νέο δίκτυο φωτισμού καλωδίωση, τοποθέτηση νέων ιστών, τοποθέτηση των λαμπτήρων LED και νέα ‘πίλαρ’ –στην δεξιά πλευρά του δικτύου. Το πλέον σημαντικό είναι ότι σε όλο αυτό το δίκτυο έχουμε κουμπώσει τα δίκτυα ύδρευσης και αποχέτευσης λυμάτων, με υποδομή ακόμη και για όποιον δεν έχει χτίσει εκεί.
Επιπλέον, συνεχίζονται οι εργασίες για την τοποθέτηση καλωδίων από τα όρια του εργοστασίου της ΔΕΗ έως την Σορωνή. Από την Σορωνή μέχρι τις Φάνες, έχουν γίνει οι εκσκαφές για τους ιστούς και τους λαμπτήρες. Και ακολούθως, από τις Φάνες έως τα Καλαβάρδα, ολοκληρώσαμε αυτές τις εργασίες και είμαστε στην διαδικασία με την ΔΕΔΔΗΕ για να έρθουν να συνδεθούν τα φώτα. Με αυτά θα έχουμε σύντομα ένα ολοκληρωμένο δίκτυο μέχρι τον χειμώνα (από την Ιαλυσό μέχρι τα Καλαβάρδα)» όπως τόνισε χαρακτηριστικά, ο κ. Στάγκας.
Να σημειωθεί ότι την ίδια ώρα, σε εξέλιξη βρίσκονται και οι εργασίες από την περιοχή των Κολυμπίων μέχρι την Λίνδο. «Ήδη βρισκόμαστε μέχρι το Χαράκι και όπου υπάρχουν στηθαία ασφαλείας, έχουν σηκωθεί και τα στηθαία.
Παράλληλα, περιμένουμε μέσα στην τρέχουσα εβδομάδα, να παραλάβουμε 20.000 μέτρα στηθαία ασφαλείας που θα τοποθετηθούν σε όλο το νησί για να δοθεί ρεύμα», ανέφερε ο κ. Στάγκας.
Επιπροσθέτως, προβλέπεται νέος φωτισμός (ιστοί, δίκτυα, πίλαρ κ.λπ.) από τις Καλυθιές μέχρι την Εθνική Οδό, από Κοσκινού μέχρι την Euromedica–έχουν ολοκληρωθεί τα 2/3 του έργου. Όσον αφορά στις άλλες παρεμβάσεις, ακολουθεί η Προφύλια ενώ σε εξέλιξη είναι οι διαγραμμίσεις (600χλμ και 400χλμ για τα υπόλοιπα νησιά).
Οι διαγραμμίσεις και λοιπές παρεμβάσεις γίνονται με την διαδικασία του ‘ψυχροπλαστικού’ (από Ρόδο μέχρι Λίνδο, από Τσαΐρι μέχρι Αεροδρόμιο και από Αεροδρόμιο προς Ιαλυσό ενώ ακολουθεί, η διαδρομή από το Κορακόνερο έως το Φαληράκι, παραλιακά).
«Είναι η πρώτη φορά που χρησιμοποιούμε αυτό το σύστημα με ψυχροπλαστικό με διαβάσεις, κόμβους κ.λπ. Το υπόλοιπο νησί θα γίνει με κανονικό υλικό.
Ενδεικτικά σας αναφέρω ότι η απλή διαγράμμιση, με το κανονικό χρώμα έχει πάχος 0,03 χιλιοστά ενώ το ψυχροπλαστικό έχει πάχος 0,06 – 1,2, δηλαδή τρεις φορές περισσότερο χρώμα και με πολύ πιο ενισχυμένο, ειδικό υλικό που έχει ζωή περίπου τρία χρόνια και όχι 3-4 μήνες… Είναι σημαντικό ότι εφαρμόζεται για πρώτη φορά αυτή η τεχνική στην Ρόδο και στα νησιά.
Είναι γεγονός πως δεν έχει γίνει ποτέ στα χρονικά τέτοια εκτεταμένη παρέμβαση με τόσο μεγάλα έργα για το οδικό και επαρχιακό δίκτυο, τόσο της Ρόδου όσο των λοιπών νησιών της Δωδεκανήσου. Η ΠΝΑι με μπροστάρη τον περιφερειάρχη κ. Γιώργο Χατζημάρκο έχει αναλάβει να το φέρει εις πέρας και θα αποτελέσει μια εκτεταμένη παρέμβαση που θα αλλάξει ολόκληρη την όψη, την λειτουργία αλλά και την αισθητική των δικτύων” κατέληξε ο κ. Στάγκας.
Πηγή:www.dimokratiki.gr