Το Καστελόριζο, σύνορο της Ελλάδας και της Ευρώπης, πέραν των διαρκών προβλημάτων που αντιμετωπίζει ως προς τις υποδομές περίθαλψης και των αντικειμενικών που σχετίζονται με την πρόσβαση των κατοίκων σε κρατικές υπηρεσίες, έχει ένα ανοιχτό ζήτημα ζωτικής σημασίας: την απεξάρτησή του από την υδροδότηση με υδροφόρα πλοία.
Η υδροδότηση από τα υδροφόρα πλοία είναι μια μέθοδος εξαιρετικά κοστοβόρα: κοστίζει περί τις 400.000 ευρώ ετησίως. Είναι επιπλέον ιδιαιτέρως επισφαλής λόγω καιρικών και άλλων συνθηκών και ενίοτε αφήνει το Καστελόριζο χωρίς νερό για κάποιες ημέρες. Υπό τις συνθήκες αυτές πλήττεται η τοπική οικονομία και ιδιαιτέρως ο τουρισμός πάνω στον οποίο οι κάτοικοι στηρίζουν κατά πολύ τον βιοπορισμό τους.
Το νησί διαθέτει εδώ και περίπου 10 χρόνια μια κατασκευασμένη λιμνοδεξαμενή της οποίας έχει καταστραφεί το ύφασμα συγκράτησης των υδάτων. Όπως εκτιμά η τοπική αυτοδιοίκηση, η αντικατάστασή του θα στοιχίσει λιγότερο από όσο κοστίζει για ένα μόνο έτος η προμήθεια νερού με πλοία. Τα οφέλη θα είναι πολλαπλά με κυριότερη την ομαλή καθημερινότητα των κατοίκων και την απρόσκοπτη παροχή υπηρεσιών προς τους τουρίστες.
Οι κάτοικοι αναφέρουν ότι έχουν επιχειρήσει να θέσουν το ζήτημα σε αρμόδιους Υπουργούς, χωρίς μέχρι σήμερα απάντηση. Αν και η λιμνοδεξαμενή τυπικά τελεί υπό αρμοδιότητα του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης, απευθύνω την ερώτηση επίσης προς τα Υπουργεία Ανάπτυξης και Υποδομών ζητώντας τη συνεργασία τους με τους κατοίκους του νησιού, λόγω των προφανών επιπτώσεων της υπόθεσης τόσο στον τουρισμό όσο και στις συνθήκες ζωής στο νησί.
Για το πάγιο αίτημα των κατοίκων του Καστελόριζου και την υποβοήθηση της διαβίωσης σε αυτό το ακριτικό νησί κατοίκων και τουριστών,
Ερωτώνται οι Υπουργοί:
- Με ποιο χρηματοδοτικό εργαλείο και πόσο γρήγορα μπορεί να επισκευαστεί η λιμνοδεξαμενή Κιόλια στο Καστελόριζο προκειμένου να αυτονομηθεί το νησί από την υδροδότηση με υδροφόρα πλοία;
Ο ερωτών βουλευτής
Δημήτριος Θ. Κρεμαστινός