Ανέκαμψε πλήρως η τουριστική κίνηση στη Ρόδο μετά τη μεγάλη φωτιά του Ιουλίου κάτι που φαίνεται από τα ιδιαίτερα υψηλά νούμερα που καταγράφηκαν το διάστημα που ακολούθησε και παρά το γεγονός ότι συμπληρώνεται η πρώτη εβδομάδα του Οκτώβρη, το τουριστικό ρεύμα κινείται σε ικανοποιητικά επίπεδα.
Ειδικότερα και σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε στη «Ρ» ο αερολιμενάρχης Ρόδου Βασίλης Καταβενάκης από 1 έως και 5 Οκτωβρίου προσγειώθηκαν στο αεροδρόμιο του νησιού μας συνολικά 410 πτήσεις τσάρτερ, με τις οποίες ήρθαν στη Ρόδο περίπου 59.000 τουρίστες ενώ με αυτές αναχώρησαν περίπου 67.000 τουρίστες.
Πρόκειται για στοιχεία που δείχνουν ότι η φετινή χρονιά εξελίχθηκε αρκετά καλά, παρά το ότι σημειώθηκε η μεγάλη φωτιά του Ιουλίου μεσούσης της τουριστικής περιόδου, που… φρέναρε για λίγο την ομαλή εξέλιξη της σεζόν.
Όπως είναι ήδη γνωστό, και ο Οκτώβριος θα είναι μήνας με αρκετούς τουρίστες στο νησί, όπως έχουμε συνηθίσει τα τελευταία χρόνια άλλωστε, κάτι στο οποίο βοηθά και ο καλός καιρός που θυμίζει καλοκαίρι παρά φθινόπωρο.
Όσο περνούν οι μέρες θα παρατηρείται μία φυσιολογική σταδιακή μείωση του αριθμού των αφιχθέντων επισκεπτών, μέχρι και σχεδόν τα μέσα Νοεμβρίου όταν θα σταματήσουν οι πτήσεις, χρονικό διάστημα κατά το οποίο θα διαρκέσει η φετινή σεζόν.
Το εξάμηνο
Σε ιδιαίτερα ικανοποιητικά επίπεδα κινείται πλέον και το εξάμηνο της τουριστικής κίνησης στη Ρόδο το οποίο ξεπέρασε τα δεδομένα της περσινής χρονιάς και κατέγραψε και μία μικρή αύξηση.
Με αυτά τα δεδομένα, αν ο μήνας που διανύουμε, σημειώσει ικανοποιητική κίνηση, στην οποία θα προστεθεί και η όποια κίνηση του Νοεμβρίου, τότε το 2023 θα μας αποχαιρετίσει με αφίξεις τουριστών που θα ξεπεράσουν τα 2 εκατομμύρια. Στο τελικό νούμερο θα προστεθούν φυσικά και τα στοιχεία της κίνησης του Σεπτεμβρίου που θα ανακοινώσει επίσημα σε λίγες ημέρες η Fraport Greece.
Ειδικότερα, από την μέρα που άνοιξε η τουριστική σεζόν του 2023 στο νησί μας μέχρι και το τέλος του προηγούμενου μήνα ήρθαν με πτήσεις τσάρτερ στη Ρόδο συνολικά 1.922.879 επισκέπτες.
Πρόκειται για στοιχεία που κατέγραψε η Fraport Greece από τον Μάρτιο μέχρι και τον Αύγουστο για το αεροδρόμιο «Διαγόρας» και τα οποία αν συγκριθούν με τα αντίστοιχα στοιχεία της κίνησης για το έτος 2022, την καλύτερη τουριστική σεζόν για τον προορισμό μας, δείχνουν ότι υπάρχει μία αύξηση σε ποσοστό 1,84%.
Ειδικότερα από τα στοιχεία της προηγούμενης χρονιάς προκύπτει ότι επισκέφθηκαν τη Ρόδο το διάστημα από τον Μάρτιο μέχρι και τον Αύγουστο συνολικά 1.895.966 τουρίστες, αναδεικνύοντας ακόμα και υπό αυτές τις συνθήκες το 2023 ως την καλύτερη χρονιά όλων των εποχών με 26.913 περισσότερους τουρίστες.
Πιο συγκεκριμένα η φετινή τουριστική σεζόν στη Ρόδο εξελίσσεται μέχρι τώρα ως εξής:
- Μάρτιος: 10.850 τουρίστες
- Απρίλιος: 144.303 τουρίστες
- Μάιος: 325.681 τουρίστες
- Ιούνιος: 451.644 τουρίστες
- Ιούλιος: 481.057 τουρίστες
- Αύγουστος: 509.344 τουρίστες
Την περσινή χρονιά η κίνηση το αντίστοιχο διάστημα είχε ως εξής:
- Μάρτιος: 3.876 τουρίστες
- Απρίλιος: 111.057 τουρίστες
- Μάιος : 298.134 τουρίστες
- Ιούνιος: 432.063 τουρίστες
- Ιούλιος: 542.361 τουρίστες
- Αύγουστος: 508.475 τουρίστες
Μετά λοιπόν από τα όσα δυσάρεστα σημειώθηκαν με τη μεγάλη φωτιά η οποία έβαλε… φρένο στην εξέλιξη της τουριστικής περιόδου φέτος στο νησί μας, η σταδιακή ανάκαμψη είναι γεγονός.
Όπως θυμούνται όλοι τα πράγματα στο τέλος του Ιουλίου ήταν πολύ δύσκολα και το νησί είχε σχεδόν αδειάσει, τόσο γιατί πολλοί επισκέπτες μας αναχώρησαν εσπευσμένα για την πατρίδα τους εκείνο το διάστημα, όσο και γιατί για αρκετές μέρες και όσο διαρκούσε η φωτιά οι πτήσεις είχαν ανασταλεί.
Έχοντας περάσει όμως αυτό το κρίσιμο διάστημα, η εικόνα άρχισε σταδιακά ν’ αλλάζει κι αυτό φαίνεται από τα στοιχεία του αεροδρομίου, επιβεβαιώνοντας όλα όσα είχαν υπογραμμίσει οι τουριστικοί επιχειρηματίες πρόσφατα, και συγκεκριμένα ότι, η κατάσταση θ’ αρχίσει να βελτιώνεται, κάτι που τελικά έγινε.
Η διαφημιστική καμπάνια
Σε αυτό το αποτέλεσμα συνέβαλε και η διαφημιστική καμπάνια της Ρόδου από την εταιρεία BOLD OGILVY προβάλλοντάς την ως ασφαλούς, πλήρους λειτουργικού και ελκυστικού τουριστικού προορισμού, η οποία υλοποιήθηκε σε όλες τις βασικές αγορές στην Ευρώπη, με ειδική στόχευση στο Ηνωμένο Βασίλειο, τη Γερμανία, τις Σκανδιναβικές χώρες, τη Γαλλία και την Ολλανδία, καθώς και στις αγορές του Ισραήλ και της Αμερικής, με σκοπό την προστασία της κοινωνικής και οικονομικής ζωής του τόπου λόγω της δασικής πυρκαγιάς, η οποία έπληξε το νησί της Ρόδου.
Με το καθαρό μήνυμα “Rhodes. What you love is here” (Ρόδος: Ό,τι αγαπάς είναι εδώ), η καμπάνια με εικόνες και βίντεο από τον κορυφαίο τουριστικό προορισμό διοχετεύθηκε στα μεγαλύτερα δίκτυα μέσω όλων των καναλιών διανομής, προβάλλοντας όλα τα συγκριτικά πλεονεκτήματα του νησιού.
Στόχος της πρωτοβουλίας του περιφερειάρχη Νοτίου Αιγαίου μέσω της προωθητικής καμπάνιας ήταν ν’ αποκατασταθεί, προστατευτεί και ενδυναμωθεί η φήμη και η εικόνα του τουριστικού προϊόντος της Ρόδου και να διαφυλαχθεί η οικονομική και κοινωνική ζωή του τόπου, που συνδέεται σε σημαντικό βαθμό με τον Τουρισμό.
Η στοχευμένη διαφημιστική προβολή αξιοποιώντας όλα τα διαθέσιμα μέσα και πόρους που έχει η περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου σε συνδυασμό με τα διαθέσιμα κανάλια διανομής του υπουργείου Τουρισμού και του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού, με στόχο την άμεση επαναφορά των κρατήσεων στο νησί ανατέθηκε στον κορυφαίο διαφημιστικό όμιλο Ogilvy.
Ο δημιουργικός σχεδιασμός της προωθητικής καμπάνιας προώθησε το νησί της Ρόδου ως πλήρως λειτουργικού και ελκυστικού τουριστικού προορισμού σε όλες τις βασικές αγορές.
https://www.rodiaki.gr/article/501834/410-pthseis-tsarter-sth-rodo-tis-prwtes-5-meres-toy-oktwbrh