Πόλος έλξης για τους επισκέπτες υψηλής οικονομικής στάθμης αποτελεί για τη φετινή τουριστική περίοδο η Ελλάδα, όπως δείχνουν τα σχετικά στοιχεία για την πληρότητα των πεντάστερων ξενοδοχείων.
Αξιοσημείωτο είναι δε πως ο τζίρος των εν λόγω «επιχειρήσεων» αναμένεται φέτος να υπερβεί κατά πολύ τα 2.818 δισ. ευρώ, έσοδα του 2021 (στοιχεία από το Ινστιτούτο Τουριστικών Ερευνών και Προβλέψεων για το 2021).
«Όπως και το 2021 άλλωστε, αλλά και φέτος, τα πεντάστερα ξενοδοχεία σε όλη την Ελλάδα «τρέχουν» με υψηλές πληρότητες», σημειώνει στο Αθηναϊκό Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων ο πρόεδρος της ΠΟΞ Γρηγόρης Τάσιος.
«Αν και είναι η μειοψηφία στο ξενοδοχειακό χαρτοφυλάκιο, καθώς το 60% των 10.000 ξενοδοχείων είναι μικρά ξενοδοχεία και κάτω των 3 αστέρων, αναφέρει ο πρόεδρος της ΠΟΞ, εν τούτοις τα ξενοδοχεία των 5 αστέρων πρωταγωνιστούν και σε πληρότητες και τιμολογιακά το 2022».
Τα πεντάστερα ξενοδοχεία αφήνουν τα περισσότερα τουριστικά έσοδα στην ελληνική οικονομία
Μάλιστα, τα πεντάστερα ξενοδοχεία αφήνουν και τα περισσότερα τουριστικά έσοδα στην ελληνική οικονομία, αφού έχουν τις υψηλές τιμές διάθεσης των δωματίων τους, συμπληρώνει ο κ. Τάσιος και υπογραμμίζει ότι αυτές οι μονάδες έχουν και τη δυνατότητα να ανταπεξέλθουν καλύτερα στην ενεργειακή κρίση.
Ανέκαθεν η Ελλάδα προσέλκυε πελάτες που αναζητούσαν υψηλής αξίας υπηρεσίες φιλοξενίας
Είναι χαρακτηριστικό ότι οι πεντάστερες μονάδες φιλοξενίας στην Ελλάδα, το 2019 πέτυχαν τζίρο 3,078 δισ. ευρώ, όντας μόλις το 21% του συνολικού ξενοδοχειακού δυναμικού της χώρας. Την ίδια στιγμή ο τζίρος για τα 4 αστέρων ξενοδοχεία ήταν 1,51 δισ. ευρώ το 2021, για τα 3 αστέρων ήταν 697 περίπου εκατ. ευρώ και 377 εκατ. ευρώ για τα ξενοδοχεία των 2 αστέρων το 2021. Τα ξενοδοχεία 1 αστεριού είχαν τζίρο περίπου 70 εκατ. ευρώ το 2021.
Ανέκαθεν η Ελλάδα προσέλκυε πελάτες που αναζητούσαν υψηλής αξίας υπηρεσίες φιλοξενίας, όπως αναφέρει στο Αθηναϊκό Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Τουριστικών Γραφείων Λύσσανδρος Τσιλίδης. Η Ελλάδα διαθέτει εκπληκτικές υπηρεσίες και αυτό θα συνεχίσει να αναγνωρίζεται και στο μέλλον, συμπληρώνει ο κ. Τσιλίδης.
Μέσω των τουριστικών γραφείων έρχονται οι «πεντάστεροι» πελάτες στην Ελλάδα
Μάλιστα σημειώνει τον καταλυτικό ρόλο που διαδραματίζουν τα διεθνή τουριστικά γραφεία σε συνεργασία με τα ελληνικά, καθώς αποτελούν τον διαμεσολαβητή για την έλευσή τους στην Ελλάδα. «Αυτοί οι πελάτες αναζητάνε τη διαφορετικότητα, που δεν την συναντάνε στις μεγάλες πλατφόρμες κρατήσεων. Αυτό γίνεται μέσω της φυσικής παρουσίας του πελάτη με τον διοργανωτή ταξιδιών», αναφέρει ο κ. Τσιλίδης.
Αναφορικά με τις πράξεις που διενεργούν τα γραφεία τουρισμού, με τη συγκεκριμένη μερίδα επισκεπτών, αυτές αφορούν κρατήσεις για ιδιωτικές ξεναγήσεις-επισκέψεις σε πολιτιστικούς χώρους, κρατήσεις σε σκάφη αναψυχής για επισκέψεις σε νησιωτικούς παραδείσους της Ελλάδας, αλλά και κρατήσεις σε πολυτελή καταλύματα.
“Αd Ηoc” υπηρεσίες απολαμβάνουν οι επισκέπτες των πεντάστερων ξενοδοχείων
Αλιεύοντας μερικές από τις υπηρεσίες που προσφέρουν σε αυτούς τους πελάτες τα πεντάστερα ξενοδοχεία, ξεχωρίζουν οι προσωποποιημένες υπηρεσίες, για τη διατροφή, την διαμονή, αλλά και τις μετακινήσεις από και προς το ξενοδοχείο.
Οι ιδιωτικές πισίνες, τα πλουσιοπάροχα πρωινά αλλά και τα γεύματα με βιολογικά προϊόντα είναι στη βάση των υπηρεσιών που προσφέρουν. Η υπηρεσία ιδιωτικής εστίασης, ο προσωπικός butler είναι μερικές από τις υπηρεσίες που αναζητούν κάποιοι πελάτες, προκειμένου να απογειώσουν την εμπειρία της διαμονής τους.
Για 1,5 δωμάτιο σε πεντάστερο ξενοδοχείο απαιτούνται 5 εργαζόμενοι
Ενδεικτικό της σημασίας που δίνουν τα πεντάστερα ξενοδοχεία στην ικανοποίηση του επισκέπτη είναι και οι απαιτήσεις στο προσωπικό που χρειάζονται για να προσφέρουν τη μέγιστη δυνατή εμπειρία.
Σύμφωνα με στοιχεία του ΞΕΕ, για 1,5 δωμάτιο σε πεντάστερο ξενοδοχείο απαιτούνται 5 εργαζόμενοι όταν στο τριάστερο για 3,1 δωμάτια απαιτούνται 3 εργαζόμενοι. Στα ενός αστεριού ξενοδοχεία για κάθε 4 ,3 δωμάτια απαιτείται μόλις 1 εργαζόμενος.
Στο σημείο αυτό ο διευθύνων σύμβουλος του Metaxa Hospitality Group, Ανδρέας Μεταξάς μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ εστιάζει στη σημασία του ανθρώπινου δυναμικού των ξενοδοχειακών μονάδων, πάντα σε ό,τι αφορά την εξυπηρέτηση των επισκεπτών.
Μάλιστα, αναφέρει ότι οι επισκέπτες στα ξενοδοχεία του ομίλου, όταν επιστρέφουν σε αυτά γνωρίζουν με τα μικρά τους ονόματα τους εργαζόμενους, ενδεικτικό της σχέσης που έχουν αναπτύξει και φυσικά αναγνωρίζουν την εξυπηρέτηση που έχουν λάβει από αυτούς.
Ο χάρτης των πεντάστερων μονάδων ανά περιφέρεια στην Ελλάδα
Το Insete παρουσίασε πρόσφατα τον χάρτη των πεντάστερων μονάδων ανά περιφέρεια στην Ελλάδα.
Αναλυτικά:
Νότιο Αιγαίο: 175 πεντάστερες μονάδες, 23.502 δωμάτια 50.092 κλίνες
Κρήτη: 107 πεντάστερες μονάδες, 18.685 δωμάτια πεντάστερα και 40.033 κλίνες πεντάστερες
Ιόνια νησιά: 31 πεντάστερες μονάδες, 18.685 δωμάτια και 40.003 κλίνες
Κεντρική Μακεδονία: 49 πεντάστερες μονάδες, 8.385 δωμάτια και 18.222 κλίνες
Αττική: 34 πεντάστερα. 6.415 δωμάτια και 12.191 κλίνες
Πελοπόννησος: 22 πεντάστερες μονάδες, 2.919 δωμάτια, 6.388 κλίνες
Θεσσαλία: 27 πεντάστερες μονάδες, 1.200 δωμάτια 2.587 κλίνες
Στερεά Ελλάδα: 12 πεντάστερες μονάδες, 766 δωμάτια και 1.752 κλίνες
Αν. Μακεδονία και Θράκη: 12 πεντάστερες μονάδες, 1.049 δωμάτια και 2.134 κλίνες
Βόρειο Αιγαίο: 6 παντάστερες μονάδες, 782 δωμάτια και 1.655 κλίνες
Δυτική Ελλάδα: 5 πεντάστερες μονάδες, 2.070 δωμάτια 4.606 κλίνες
Ήπειρος: 13 πεντάστερες μονάδες, 1.042 δωμάτια και 2.191 κλίνες
Δυτική Μακεδονία: 3 πεντάστερες μονάδες, 61 δωμάτια και 137 κλίνες.