Για τον δισεκατομμυριούχο Μεξικανό Μπρους Γκρόσμαν και τη σύζυγό του Έλσα, το πολυτελές σούπερ-γιοτ "Forever One", που εδώ και αρκετές ημέρες βρίσκεται αγκυροβολημένο στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, είναι σαν ένα πολύ μεγάλο διαμέρισμα, που μπορείς να το μετακινήσεις όπου θέλεις.
"Όταν ρίξεις 20 εκατ. δολάρια σε ένα διαμέρισμα στη Νέα Υόρκη, αν δεν σου αρέσουν οι γείτονες ή δεν σου αρέσει η θέα, είσαι κολλημένος σε μια γη από τσιμέντο. Αυτό εδώ, αν δεν μας αρέσουν οι γείτονές μας ή δεν μας αρέσει η θέα, το στρίβουμε και φεύγουμε", έχει δηλώσει ο ίδιος σε συνέντευξή του στο βρετανικό εξειδικευμένο έντυπο "Boat International" (2018).
Στον εξωτερικό διάκοσμο του εντυπωσιακού γιοτ των περίπου 55 μέτρων είναι εμφανές το κόκκινο χρώμα, ένα χρώμα που παραπέμπει στην "Coca Cola", από την οποία ο Γκρόσμαν αντλεί πολλά από τα έσοδα, χάρη στα οποία η περιουσία (net worth) του ιδίου και της αδερφής του, Σίνθια, υπολογίζεται πως ξεπερνά σήμερα το 1,4-1,5 δισ. δολάρια.
Το γιοτ και το πλήρωμά του πέρασαν το lockdown λόγω πανδημίας στην Ελλάδα και συγκεκριμένα στην Αττική, όπου οι μοναδικές καταγεγραμμένες κινήσεις του σκάφους στις αρχές Απριλίου έγιναν μεταξύ Ζέας και Βουλιαγμένης, σύμφωνα με στοιχεία που άντλησε το ΑΠΕ-ΜΠΕ από την εφαρμογή vesselfinder. Στην ίδια εφαρμογή φαίνεται πως, με βάση τις κλήσεις λιμένος, αναχώρησε από τον λιμένα Ζέας στον Πειραιά στις 7.30 το πρωί της 11ης Ιουνίου και έφτασε στη Θεσσαλονίκη λίγο μετά τη μία το μεσημέρι της 14ης του μηνός. Έκτοτε, το κατάλευκο σκάφος με τις κόκκινες λεπτομέρειες, κλέβει τα βλέμματα αγκυροβολημένο στην προβλήτα, με φόντο την πίσω όψη του υποβλητικού κτηρίου του επιβατικού σταθμού για όσους το αντικρίζουν μέσα από το λιμάνι.
Παρότι ο ναυτικός πράκτορας που πρακτορεύει το γιοτ των 40 εκατ. δολαρίων στη Θεσσαλονίκη τηρεί σιγήν ιχθύος ως προς τη διαδρομή του πλοίου ή οποιαδήποτε άλλη πληροφορία το αφορά, άλλες πηγές κάνουν λόγο για μια διαδρομή που στις επόμενες εβδομάδες -και μέχρι τα τέλη Ιουλίου- θα περάσει από τις ακτές της Πιερίας και το Αγίου Όρος.
Άλλωστε, το ζεύγος Γκρόσμαν φαίνεται πως αγαπά πολύ την Ελλάδα, καθώς το Forever One έχει επανειλημμένα "οργώσει" τις ελληνικές θάλασσες, από τις Σποράδες και τη Σίφνο μέχρι τη Μάνη και την Κρήτη. Λίγο μετά τα μέσα του περασμένου Μαΐου, ο ίδιος ο Μεξικανός επιχειρηματίας, δίνοντας συνέντευξη στην εκπομπή "At Home With BΟΑΤ", δήλωσε πως ήλπιζε να βρίσκεται πάνω στο γιοτ από τα μέσα Μαΐου έως και το Σεπτέμβριο, επισκεπτόμενος περιοχές της Ελλάδας και της Κροατίας, πριν καταλήξει στη Βενετία.
Σε κάποιον από τους τοίχους του "Forever One", υπάρχει -σύμφωνα με όσα ο Μπρους Γκρόσμαν δήλωσε στο "Boat International"- μια ασπρόμαυρη φωτογραφία. Σε αυτή φαίνεται ένα κλασικό σκάφος ταχύτητας, ένα Chris-Craft (κρις κραφτ), με μια θολή φιγούρα στο τιμόνι. Το σκάφος αυτό, φτιαγμένο εξ ολοκλήρου από ξύλο, ήταν ένα από τα πρώτα Chris-Craft στον κόσμο, ανήκε στον παππού του Γκρόσμαν και κατά τα φαινόμενα ήταν αυτό που του ενέπνευσε την αγάπη για τη θάλασσα και τα μέσα με τα οποία μπορείς να τη διανύσεις.
Το σκάφος είχε άσχημο τέλος, αφού όπως δήλωσε ο επιχειρηματίας στην ίδια συνέντευξη τινάχτηκε στον αέρα ένα βράδυ, όταν ο καπετάνιος, έχοντας καταναλώσει αλκοόλ, έβαλε μπροστά τις μηχανές, έχοντας ξεχάσει να ανοίξει πρώτα τους εξαεριστήρες, όπως ήταν απαραίτητο. Ο παππούς του δεν αγόρασε ποτέ άλλο σκάφος, αλλά για τον ίδιο τον Μπρους Γκρόσμαν εκείνο το ξύλινο Chris-Craft ήταν η αφορμή για να αρχίσει μια σχέση αγάπης με τη θάλασσα. Το 1991 αγόρασε ένα "Mangusta 72", 22 μέτρων, στο οποίο ζούσε εκείνη την περίοδο τέσσερις μήνες τον χρόνο, ταξιδεύοντας στο Πόρτο Φίνο, το Σεν Τροπέ και τη Σαρδηνία.
To Forever One ("Για πάντα μία"), που λέγεται πως πήρε το όνομά του προς τιμήν της συζύγου του Γκρόσμαν, Έλσα Ρουΐζ, ναυπηγήθηκε και παραδόθηκε στον επιχειρηματία το 2014 από την "ISA Yachts". Φέρει σημαία Νήσων Κέιμαν και έχει σχεδιαστεί από τον Αργεντίνο αρχιτέκτονα ναυπηγό Horacio Bozzo και το εσωτερικό του από το Studio Massari. Μάλιστα, λέγεται πως οι σχεδιαστές επισκέφτηκαν τις κατοικίες των Γκρόσμαν στη Μαδρίτη, το Τέξας, το Μοντερέι και το Τάμπικο (Μεξικό), ώστε να δουν τον τρόπο που ζουν, ντύνονται και διασκεδάζουν, για να διαμορφώσουν ανάλογα και το πλωτό τους σπίτι.
Το γιοτ, μήκους 54,7 μέτρων, όσο μισό γήπεδο ποδοσφαίρου και πλάτους 10-11, όσο μια τριώροφη κατοικία, μπορεί να φιλοξενήσει οκτώ επισκέπτες σε τέσσερις πολυτελείς καμπίνες, ενώ έχει πλήρωμα 14 ατόμων. Οι ισχυρές μηχανές "Caterpillar 3512C" του επιτρέπουν να αναπτύξει μέγιστη ταχύτητα 16 κόμβων, με cruising speed 14-14,5 κόμβων.
Το 1964 ο πατέρας του Μπρους, Μπάρτον, ίδρυσε στο Τάμπικο του Μεξικού την εταιρεία συμμετοχών "Grupo Continental", που το 2011 συγχωνεύτηκε με την Embotelladoras Arca SAB, σήμερα έχει στην ιδιοκτησία της και λειτουργεί 46 εταιρείες, με αντικείμενο την παραγωγή αναψυκτικών και μεταλλικού νερού, τη διύλιση ζάχαρης, τα συστήματα ψύξης και τα πλαστικά.
Όταν ο Μπάρτον Γκρόσμαν πέθανε το 1999, άφησε στον Μπρους και την αδερφή του Σίνθια, δύο κρίσιμες θέσεις στο διοικητικό συμβούλιο της Grupo Continental, μιας από τις πλέον επιτυχημένες επιχειρήσεις του Μεξικού. Τα ονόματα των δύο αδελφών συχνά φιγουράρουν στις λίστες με τους πιο πλούσιους Μεξικανούς.
Μετά το πανεπιστήμιο, ο Μπρους Γκρόσμαν, που γεννήθηκε στα μέσα του προηγούμενου αιώνα, εργάστηκε για δύο χρόνια στην Procter and Gamble και ίδρυσε τη δική του εταιρεία, προτού επιστρέψει στην οικογενειακή επιχείρηση, η οποία παράγει, εμφιαλώνει, διανέμει και πουλάει τα brands αναψυκτικών της The Coca-Cola Company στο Μεξικό και άλλες περιοχές της Αμερικής
https://www.thetoc.gr/koinwnia/article/to-apithano-skafos-tou-disekatommuriouxou-tis-coca-cola-perase-to-lockdown-stin-ellada-eikones/