ΚΟΚ: Ξαναέρχεται -ηλεκτρονικό- το «Point System» στα ΙΧ – Βαριές ποινές σε όσους μαζέψουν του «πόντους»

Δεκέμβριος 15, 2019

Ενα είδος… Big Brother αναμένεται να ενεργοποιηθεί εντός του πρώτου εξαμήνου στον Δήμο Αθηναίων από το υπουργείο Μεταφορών, έτσι ώστε οι παραβάτες οδηγοί να σκεφτούν διπλά αν πρέπει να συνεχίσουν να αγνοούν επιδεικτικά τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας.

Πρόκειται για την επανεκκίνηση του ηλεκτρονικού συστήματος «Point System», το οποίο θα ενημερώνεται από τροχονόμους μέσω τάμπλετ και όσοι συνεχίσουν να διατηρούν κακή οδική συμπεριφορά θα μαζεύουν «πόντους» οι οποίοι θα τους φέρνουν αντιμέτωπους με ποινές, μεταξύ αυτών και την αφαίρεση διπλώματος.

Οπως αναφέρουν πηγές στον Ελεύθερο Τύπο της Κυριακής, σε πολλές περιπτώσεις, εξαιτίας της μεγάλης γραφειοκρατίας που παρατηρείται τα τελευταία χρόνια, υπάρχουν περιστατικά που δείχνουν ότι οδηγοί που έχουν παραβεί τον ΚΟΚ και η πράξη τους έχει καταγραφεί, δεν φτάνει αυτό ποτέ στους ίδιους. Μάλιστα, ενώ βεβαιώνονται οι παραβάσεις, τελικά καταλήγουν να στοιβάζονται τα πρόστιμα σε ντουλάπες στα γραφεία των Δήμων. Ετσι, το υπουργείο Μεταφορών προωθεί το εν λόγω εγχείρημα με σχετική πρόταση που καταρτίζει για το Εθνικό Πρόγραμμα Ψηφιακής Διακυβέρνησης. Κατά τις ίδιες πηγές, η ενεργοποίηση του συστήματος δεν έχει εισπρακτικό χαρακτήρα αλλά αντίθετα στοχεύει να απαλειφθεί ο γραφειοκρατικός κυκεώνας. Σκοπός του συστήματος λοιπόν, είναι να συνετίσει κυρίως τους κατ’ εξακολούθηση παραβάτες, οι οποίοι δεν έχουν κάποια άλλη σύσταση για την κακή οδηγική τους συμπεριφορά, αφού δεν έχουν καμιά επίπτωση πέραν της κλήσης από την Τροχαία, όταν αυτό συμβαίνει.

Παρά το γεγονός ότι το Σύστημα Ελέγχου Συμπεριφοράς Οδηγών (ΣΕΣΟ) υπάρχει από το 2007, στην πράξη αντιμετωπίζει δυσλειτουργίες και πλέον εκτιμάται πως πρέπει να αναμορφωθεί και να συνδεθεί αυτόματα με τη βεβαίωση των παραβάσεων.

Ποια είναι όμως η λογική του «Point System»; Συγκεκριμένα προβλέπει ότι για ορισμένες παραβάσεις προστίθενται πόντοι στο ηλεκτρονικό ποινολόγιο του οδηγού και όταν συμπληρώσει τους 25 και ανάλογα με την κατηγορία, θα αφαιρείται το δίπλωμά του.

Οταν ο οδηγός προχωρά σε παραβάσεις, το σύστημα θα… γεμίζει από πόντους και το ΣΕΣΟ προβλέπεται να στέλνει σήμα στους οδηγούς όταν αυτοί φτάσουν τους 15. Μάλιστα, μελετάται η συγκεκριμένη διαδικασία να γίνεται με ηλεκτρονικό τρόπο. Δηλαδή, μέσω email ή με πρόσβαση σε κάποια πλατφόρμα, σχεδιάζεται να γίνεται αυτόματα και η ενημέρωση του οδηγού όταν αυτός υποπίπτει σε κάποια παράβαση που συνεπάγεται και ποινή στο «Point System».

Για παράδειγμα, αν κάποιος σήμερα οδηγεί με υπερβολική ταχύτητα σε αυτοκινητόδρομο, δεν γνωρίζει αν τον έχει καταγράψει η Τροχαία με κάμερα. Μπορεί λοιπόν να του έρθει πρόστιμο μετά από καιρό και να έχει περαστεί η ποινή στο «Point System», χωρίς να το γνωρίζει.

Με την ψηφιοποίηση της διαδικασίας, η παράβαση θα περνάει μετά την πάροδο των δύο μηνών στην καρτέλα του και ο οδηγός θα ενημερώνεται αμέσως, έτσι ώστε την επόμενη φορά, ενδεχομένως, να τηρήσει το όριο ταχύτητας.

Η πρωτοβουλία αποσκοπεί να υπάρξει άμεση σύνδεση της παράβασης με την τιμωρία, προκειμένου ο οδηγός να συνετιστεί και να βελτιωθεί, συνολικά, το επίπεδο της οδικής ασφάλειας. Ταυτόχρονα, με την αναβάθμιση του ΣΕΣΟ θα εξαλειφθούν και άλλα φαινόμενα δυσλειτουργίας του κράτους. Η ηλεκτρονική βεβαίωση θα περιορίσει σημαντικά τον φόρτο εργασίας της Τροχαίας που βεβαιώνει τις παραβάσεις, καθώς η συμπλήρωση του ποινολογίου θα γίνεται την ίδια στιγμή σε πλατφόρμα. Σε αυτό το πλαίσιο, εξετάζεται οι τροχονόμοι να έχουν δικά τους τάμπλετ όπου θα περνούν εκεί τα δελτία ατυχήματος και θα ενημερώνεται το σύστημα. Δηλαδή η πληροφορία της βεβαίωσης της παράβασης θα «ταξιδεύει» μέχρι την καρτέλα του οδηγού και αυτόματα εκείνος θα ενημερώνεται.

Μπορεί η πρόταση να βρίσκεται στο στάδιο της επεξεργασίας, ωστόσο εκτιμάται ότι μέσα στο νέο έτος θα έχουν προσδιοριστεί οι τεχνικές προδιαγραφές ώστε να προχωρήσει ο σχετικός διαγωνισμός.

Σε πρώτη φάση, το πρώτο εξάμηνο του 2020 σχεδιάζεται η εφαρμογή πιλοτικού προγράμματος στον Δήμο Αθηναίων, όπου υπάρχει ο αναγκαίος εξοπλισμός (τάμπλετ) στη Δημοτική Αστυνομία, προκειμένου να βεβαιώνονται αμέσως οι παραβάσεις.

ΣΤΑ «ΔΟΝΤΙΑ» ΤΟΥ ΚΩΔΙΚΑ ΟΔΙΚΗΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ
› Παραβίαση των σημάτων των τροχονόμων.

› Παραβίαση συγκεκριμένων πινακίδων. › Παραβίαση της οριζόντιας σήμανσης.

› Παραβίαση ερυθρού σηματοδότη.

› Αντικανονική συμπεριφορά οδηγού προς τους χρήστες της οδού.

› Διασκόρπιση στο οδόστρωμα υλικών που μπορούν να προκαλέσουν κίνδυνο. Μη χρήση ζώνης ασφαλείας ή μη κανονική χρήση της ή έλλειψη ειδικών μέσων συγκράτησης για παιδιά. Οδήγηση μοτοποδηλάτου, μοτοσικλέτας ή τρίκυκλου χωρίς κουβούκλιο χωρίς ο οδηγός και ο επιβάτης να φοράνε κράνος.

› Οδήγηση οδικών οχημάτων για επίδειξη ικανότητας, εντυπωσιασμό, ανταγωνισμό ή τέλεση αυτοσχέδιων αγώνων.

› Οδήγηση αυτοκινήτου με χρήση ηχητικών συσκευών ή τηλεόρασης. Οδήγηση με χρήση κινητού τηλεφώνου χωρίς ανοικτή ακρόαση ή χωρίς ασύρματη επικοινωνία.

› Κίνηση αντίθετα στην κυκλοφορία, σε πεζοδρόμια, πλατείες κ.λπ.

› Αντικανονική συμπεριφορά κατά το προσπέρασμα.

› Γενικές διατάξεις που αφορούν την ταχύτητα και αποστάσεις ασφαλείας.

› Υπέρβαση της ταχύτητας μεταξύ των 20 και 30 Km/h. Αντικανονική χρήση ταχογράφου και περιοριστή ταχύτητας.

› Συνεχείς ελιγμοί.

› Παραβίαση ειδικών κανόνων για τα οχήματα των δημοσίων συγκοινωνιών.

› Παρακώλυση κυκλοφορίας σε ισόπεδο κόμβο. › Παραβίαση προτεραιότητας. › Παραβίαση σιδηροδρομικών διαβάσεων.

› Κυκλοφορία μοτοποδηλάτων στον αυτοκινητόδρομο. Μη σήμανση με προειδοποιητικό τρίγωνο ή ρυμούλκηση στον αυτοκινητόδρομο. Κυκλοφορία βαρέων οχημάτων στην 3η λωρίδα στον αυτοκινητόδρομο. Αντικανονική είσοδος και έξοδος στον αυτοκινητόδρομο.

› Αναστροφή κίνησης, οπισθοπορεία και κίνηση στην κεντρική διαχωριστική λωρίδα στον αυτοκινητόδρομο. Αναστροφή κίνησης, οπισθοπορεία και μη χρήση φώτων στις σήραγγες. Κίνηση στη λωρίδα έκτακτης ανάγκης στον αυτοκινητόδρομο.

› Ακατάλληλη φόρτωση του φορτίου (δεν είναι καλά τοποθετημένο ή περιορίζει την ορατότητα του οδηγού ή δεν είναι καλά σημασμένο ή σύρεται στο έδαφος).

› Αντικανονική μεταφορά επιβατών και παιδιών με μοτοποδήλατα και μοτοσικλέτες.

› Αντικανονική συμπεριφορά οδηγών προς πεζούς.

› Μη εφαρμογή των ειδικών κανόνων για τους οδηγούς μοτοποδηλάτων, μοτοσικλετών και τρίτροχων οχημάτων.

› Οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ.

› Ακολούθηση των οχημάτων άμεσης ανάγκης.

› Κίνηση ή στάθμευση στις οδούς ή λωρίδες που κυκλοφορούν μόνο τα μέσα μαζικής μεταφοράς.

› Φώτα τροχοπέδησης.

, πηγή eleftherostypos.gr

 

 

ferriesingreece2

sportpanic03

 

 

eshopkos-foot kalymnosinfo-foot kalymnosinfo-foot nisyrosinfo-footer lerosinfo-footer mykonos-footer santorini-footer kosinfo-foot expo-foot