Ο Ν. Μυλωνάς για την γ! τριμηνιαία κατάσταση 2017 προϋπολογισμού Δήμου Κω

Νοέμβριος 03, 2017
Ο Δήμος πρέπει να αναλάβει αναπτυξιακές πρωτοβουλίες σε λιμνάζουσες δυνατότητες
Θα επιμείνουμε και θα σχολιάσουμε την τρίτη 3μηνιαία κατάσταση του Δήμου μας της πορείας υλοποίησης του προϋπολογισμού 2017 που συζητείται στο δημοτικό συμβούλιο. Έχοντας συγκρίνει τα προηγούμενα 2 τρίμηνα με τα αντίστοιχα του 2011 και του 2015 , κάνοντας το ίδιο και τώρα το συμπέρασμα είναι ότι είμαστε σε στασιμότητα στα βασικά οικονομικά μεγέθη του Δήμου μας.
Α ΜΕΡΟΣ: Τα τακτικά έσοδα είναι το οικονομικό πάρε-δώσε της τοπικής κοινωνίας με τον Δήμο
1. Τα προϋπολογισθέντα τακτικά έσοδα 2011 ήταν 24,6 εκ. και το 2017 σε 16,1 εκ. πιστοποιούν μια συνεχή πτωτική πορεία που πρέπει να αντιστραφεί.
2. Τα βεβαιωθέντα ανταποδοτικά τακτικά έσοδα 2015 ήταν 4,6 εκ. ενώ τώρα 5,9 εκ. με καλό ποσοστό υλοποίησης του 59,3% δείχνει βελτίωση που πιστώνεται στα θετικά της πολιτικής αρχής και διοίκησης με την υπόμνηση ότι η ανταποδοτικότητα δυστυχώς δεν τηρείται.
3. στα έσοδα από την αξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας αν και βελτιώθηκαν πολύ με τα βεβαιωθέντα να ξεπερνούν τα προϋπολογισθέντα άλλα είναι σαφής η προβληματικότητα του πόρου στην βελτίωση των οικονομικών μεγεθών αφού συνεισφέρουν 0,8 εκ ευρώ στα 16,1 εκ. και πρέπει να αναζητηθούν άλλοι δρόμοι αξιοποίησης της ακίνητης περιουσίας πέραν του τυπικού ενοικίου.
4. Στα έσοδα από λοιπά τέλη και δικαιώματα το 2011 προϋπολογίστηκαν 3,5 εκ. περιορίστηκαν το και 2,7 εκ. το 2017 (απώλεια τέλους παρεπιδημούνταν-Κ. Καραμανλής). Εδώ φαίνεται ότι υπήρξε εισπρακτική προσπάθεια πολιτικής αρχής και διοίκησης γιατί τα εισπραχθέντα 2,35 εκ αποτελούν ήδη το 88% των προϋπολογισθέντων! Εδώ όμως έχουμε ένα πολύ αδύναμο τομέα δημοτικής πολιτικής γιατί αφορούν δημοτικά έσοδα από τον τουριστικό επιχειρηματικό τομέα που πρέπει να γίνει άξονας σοβαρής πολιτικής προσπάθειας όχι μόνο εισπρακτικής αλλά κυρίως για την βελτίωση των δημοτικών εσόδων για την άσκηση αναπτυξιακής πολιτικής.
6. τα Δημοτικά έσοδα ‘’φόροι και εισφορές’’ που το 2011 προϋπολογίστηκαν 6,1 εκ. για να μηδενιστούν το 2017 ελέω μιας λαθεμένης διαχείρισης τους, πρέπει να αποκατασταθούν μέσω της επιδίωξης τοπικού φόρου επί της δεσπόζουσας τοπικής παραγωγικής δραστηριότητας για την υποστήριξη του ίδιου του τοπικού τουριστικού προϊόντος!
7. Το τελευταίο έσοδο αφορά τις επιχορηγήσεις από το κεντρικό κράτος που το 2011 προϋπολογίστηκαν 8,1 εκ. το 2017 περιορίζονται στα 6,2 και βαθμός υλοποίησης τους μέχρι τώρα 60,4% ικανοποιητικός μεν αλλά με συνεχή πτωτική πορεία λόγω της κρατικής αδυναμίας της μνημονιακής περιόδου..
Β ΜΕΡΟΣ: τα Έκτακτα έσοδα που αφορούν την σχέση Δήμου-Κυβέρνησης που το σημαντικότερο μέρος τους είναι οι επιχορηγήσεις για δημοτικά έργα και επενδύσεις. Το 2011 προϋπολογίστηκαν 12,8 εκ. και το 2017 είναι 7,3 εκ! Τα βεβαιωθέντα και εισπραχθέντα 9μήνου του 2015 ήταν 960.000, του 2017ειναι 718.000 με ποσοστό υλοποίησης μέχρι τώρα μόλις 9,91%. Η πτωτική πορεία και η αβεβαιότητα είναι προϊόν της κρατικής αδυναμίας, αλλά αυτό που μας αφορά είναι η επιδίωξη λογικής εκμετάλλευσης των περιστάσεων (για παράδειγμα η Χίος χθες γιόρτασε το ξεκίνημα πρώτου στην Ελλάδα τριτοβάθμιου τμήματος τουριστικών σπουδών, κάτι που αν κάναμε σωστούς χειρισμούς στο προσφυγικό ήταν απόλυτα προσεγγίσιμο), να υπάρχει διεκδικητικότητα και συνεργασία με Δήμους-περιφέρεια-κυβέρνηση-ευρωπαϊκούς μηχανισμούς. Τα μνημόνια είναι πλέον καθεστώς και τα περί ανάκαμψης …μάλλον όνειρα. Ο Δήμος για να πραγματοποιήσει έργα υποδομής πρέπει να κινηθεί αυτόνομα αναζητώντας νέους δρόμους: τραπεζικό δανεισμό, συγχρηματοδότησης και συνεργασία με τον ιδιωτικό τομέα, δημιουργία τοπικού εσωτερικού μετώπου πρωτοβουλιών διεκδίκησης και υλοποίησης έργων.
1. Χρέη ΠΟΕ παρελθόντων ετών: ουδέν νεώτερον!!
2. Για τα έξοδα διαχρονικά είναι η ίδια κατάσταση και τα ποσοστά υλοποίησης είναι ταυτόσημα. Το θεμα της περιστολής δαπανών ότι έχει φτάσει στο όριο του και ο τρόπος μισθολογικής μείωσης (15,00 εκ. το 2011, περιορίστηκαν στα 9,2 το 2017). Η μείωση των δαπανών εξυπηρετείται με οργάνωση εργασίας και επενδύσεις σε πάγιο εξοπλισμό. Αναφέρουμε το παράδειγμα Δήμου που προχώρησε σε αυτοματοποιημένη περισυλλογή απορριμμάτων με πρόγραμμα περισυλλογής αντί ανά ημέρα ανά 2 μέρες επιτυγχάνοντας μείωση κόστους 30%!
Γ! ΜΕΡΟΣ: Ο πιο σημαντικός τομέας των οικονομικών του δήμου μας είναι οι επενδύσεις και οι αναπτυξιακές πρωτοβουλίες του. Ο Δήμος μας πρέπει να ξεπεράσει τις παιδικές του ασθένειες, τα ωραία λόγια και να αναλάβει πρωτοβουλίες σε λιμνάζουσες τοπικές δυνατότητες: αξιοποίηση των αποθεματικών του Δήμου και των δημοτικών επιχειρήσεων (ΜΑΡΙΝΑ, Λιμενικό Ταμείο, ΚΕΑΣ), ιατρικός, ιαματικός τουρισμός, αξιοποίηση των Λουτρών, Λατομείο οικοδομικών υλικών, κλπ. στην βάση ενός αναπτυξιακού πρότυπου πέρα και μετά από αυτό των μεγάλων τουριστικών και εμπορικών επιχειρήσεων που κερδοσκοπούν αδιαφορώντας για τον τόπο και την τοπική κοινωνία.
Η. Πέρα από τα αναπτυξιακά έχουμε και διαχειριστικά προβλήματα. Αλήθεια είναι ελκτική η εικόνα του κέντρου της πόλης Κω; Η στάση και στάθμευση, η κυκλοφορία, οι πινακίδες, τα σταντ, οι καταλήψεις κοινοχρήστων χώρων, η χωρίς έλεγχο παροχή υπηρεσιών κλπ. Οι χώροι στάθμευσης των Δημοτικών αστικών συγκοινωνιών ΕΑΣ, του ΚΤΕΛ και των τουριστικών λεωφορείων και των τραίνων δεν μπορούν να αλλάξουν αποσυμφορώντας το κέντρο ‘όπως έγινα πριν λίγα χρόνια με τα ταξί;
Το πρόβλημα είναι να σκύψουμε στα πραγματικά μας προβλήματα με ειλικρίνεια σεβόμενοι την σοβαρότητα της κατάστασης και να κάνουμε αλλαγές.
Ν. Μυλωνάς (δημοτικός σύμβουλος)

ferriesingreece2

kalimnos

sportpanic03

 

 

eshopkos-foot kalymnosinfo-foot kalymnosinfo-foot nisyrosinfo-footer lerosinfo-footer mykonos-footer santorini-footer kosinfo-foot expo-foot