H Mercedes καλείται να ανακαλέσει 774.000 πετρελαιοκίνητα μοντέλα μετά από δύο συναντήσεις που είχε με την ηγεσία του γερμανικού υπουργείο Μεταφορών καθώς τα συγκεκριμένα αυτοκίνητα είναι εφοδιασμένα με παράνομο λογισμικό που μειώνει τις εκπομπές ρύπων κατά τη διαδικασία μέτρησης.
Η Mercedes-Benz θα πρέπει να αναβαθμίσει ή να αντικαταστήσει το παράνομο λογισμικό στα πετρελαιοκίνητα μοντέλα Vito, GLC και C-Class, δήλωσε ο υπουργός Μεταφορών Andreas Scheuer τη Δευτέρα στο Βερολίνο μετά από συνάντηση με τον CEO της Daimler Dieter Zetsche, για δεύτερη φορά σε δύο εβδομάδες.
Μάλιστα η γερμανική κυβέρνηση απαιτεί την άμεση ανάκληση όλων των πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων Mercedes-Benz που κυκλοφορούν στη χώρα και φέρουν το παράνομο λογισμικό τα οποία ανέρχονται σε πάνω από 235.000 οχήματα.
Ωστόσο φαίνεται πως η Mercedes-Benz γλύτωσε τα χειρότερα, καθώς δεν της επεβλήθη χρηματικό πρόστιμο, για το οποίο παλαιότερα δημοσιεύματα του Spiegel ανέφεραν πως μπορεί να φτάσει τα 3,75 δις. ευρώ. Να θυμίσουμε πως για τον ίδιο λόγο στην VW είχε επιβληθεί πρόστιμο 26 δισ. ευρώ. Σύμφωνα μάλιστα με την εταιρεία, το κόστος της ανάκλησης και την αναβάθμισης του λογισμικού δεν πρόκειται να ξεπεράσει τα 100 εκατ. ευρώ.
Ο πρόεδρος της Daimler, εμφανώς ικανοποιημένος από την εξέλιξη, μιλώντας με τους δημοσιογράφους ύστερα από την κυβερνητική ανακοίνωση δήλωσε ότι οι συνομιλίες με την κυβέρνηση ήταν «εποικοδομητικές».
Πέντε παράνομα λογισμικά
Σύμφωνα με δημοσίευμα της γερμανικής Bild am Sonntag, η αρμόδια γερμανική ρυθμιστική Αρχή, KBA, ανακάλυψε όχι, ένα, ούτε δύο, αλλά πέντε λογισμικά συστήματα τα οποία επενέβαιναν και παραποιούσαν τις τιμές των εκπεμπόμενων ρύπων στους Euro 6 πετρελαιοκινητήρες της Mercedes-Benz.
Μάλιστα, στελέχη της ΚΒΑ υπολογίζουν πως τα συγκεκριμένα λογισμικά χρησιμοποιήθηκαν στο μεγαλύτερο μέρος του νέου στόλου Euro 6/D της Daimler και αφορά σε 1.000.000 οχήματα.
H ΚΒΑ είχε καλέσει τη Mercedes-Βenz να ανακαλέσει 4.923 ντίζελ Vito 1.6 Euro 6 παγκοσμίως που δεν συμμορφώνονταν με τους κανονισμούς, με την Daimler να δηλώνει πως θα προσφύγει στη Δικαιοσύνη για να ανακαλέσει τη διαταγή. Τώρα δηλώνει πως θα εξετάσει την προσφυγή, ενώ διευκρινίζει πως τα αυτοκίνητα αυτά δεν είναι διαθέσιμα στην αγορά των ΗΠΑ.
Η Daimler αρνήθηκε διά του εκπροσώπου της να σχολιάσει την έκθεση της ΚΒΑ και αρκέστηκε να πει ότι η εταιρεία συνεργάζεται στενά με το υπουργείο Μεταφορών.
Να θυμίσουμε πως η Daimler είχε ήδη ανακάλεσε εθελοντικά περίπου τρία εκατομμύρια οχήματα στην ΕΕ πέρυσι, ενώ ανάλογες κινήσεις είχαν κάνει και οι VW και BMW με σκοπό την ενημέρωση λογισμικού και βελτίωση των επιδόσεων εκπομπών ρύπων.
drive.gr