Το 2017 αναμένεται να είναι το έτος που θα καταγραφούν ριζικές αλλαγές στην φορολογία των αυτοκινήτων οι οποίες έχουν ήδη εξαγγελθεί από το οικονομικό επιτελείο και αφορούν αρχικά στα Τέλη Κυκλοφορίας 2018.
Ωστόσο σύμφωνα με πληροφορίες του Enikonomia.gr η πρώτη αλλαγή στην φορολογία των αυτοκινήτων αφορά στο Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης που τώρα επιβάλλεται στα αυτοκίνητα με κινητήρες από 1.929 κ.εκ. και άνω ο οποίος αποσυνδέεται από τον κυβισμό του κινητήρα και θα συνδεθεί με την Αξία Λιανικής προ Φόρων.
Μάλιστα πέραν την παραπάνω αλλαγής η επιβολή του Φόρου Πολυτελούς Διαβίωσης θα πραγματοποιείται σε όλα τα εταιρικά αυτοκίνητα και όχι μόνο στο ένα από ολόκληρο στόλο με τον μεγαλύτερο κυβισμό που ισχύει σήμερα.
Μάλιστα σύμφωνα με στελέχη της αγοράς η τελευταία προσθήκη αναμένεται να αποτελέσει το δεύτερο «χαστούκι» στην αγορά εταιρικών αυτοκινήτων καθώς το πρώτο ήρθε με τις φορολογικές αλλαγές που ήδη ισχύουν και αφορούν σε ποσοστό του ετήσιου μισθώματος που «μετατρέπεται» σε φορολογητέα ύλη για τον χρήστη.
Παράλληλα τα τεκμήρια διαβίωσης σύμφωνα με πληροφορίες του Enikonomia.gr δεν πρόκειται να αλλάξουν και θα παραμείνουν στα πολύ υψηλά επίπεδα που κυμαίνονται καθώς αποφέρουν εκατοντάδες εκατομμύρια στα δημόσια ταμεία!
Οι αλλαγές στο Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης
Ριζικές θα είναι οι αλλαγές στο Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης και σύμφωνα με πληροφορίες του Enikonomia.gr ο συγκεκριμένος φόρος αποσυνδέεται από τον κυβισμό του κινητήρα και συνδέεται με την Αξία Λιανικής προ Φόρων ενώ επίσης αποσυνδέεται και από τα τεκμήρια διαβίωσης που όπως προαναφέραμε δεν πρόκειται να αλλάξουν.
Ειδικότερα ως «οδηγός» για την επιβολή του νέου Φόρου Πολυτελούς Διαβίωσης θα χρησιμοποιηθεί η πρόσφατη νομοθετική ρύθμιση που έχει ψηφιστεί και αφορά στην φορολογία των εταιρικών αυτοκινήτων με κάποιες αλλαγές.
Σύμφωνα με τις προτάσεις που εξετάζει το οικονομικό επιτελείο η επιβολή του Φόρου Πολυτελούς Διαβίωσης κυμαίνεται μεταξύ των Αξιών Λιανικής από 17.001 ή από 20.001 ευρώ ενώ υπάρχει μία ακόμη πρόταση που αφορά στην επιβολή του Φόρου από τις 14.001 ευρώ.
Τα ποσοστά επιβολής επί της Αξίας Λιανικής προ Φόρων δεν αναμένεται να αλλάξουν καθώς εξετάζεται να ισχύσουν τα ήδη υπάρχοντα ποσοστό δηλαδή 5% και 10% με έκπτωση έως και 50% εξαιτίας παλαιότητας για οχήματα από 6 έως και 10 έτη καθώς μόλις τα οχήματα περάσουν την 10ετία από την πρώτη ημερομηνία κυκλοφορίας τους εντός ΕΕ δεν θα επιβάλλεται Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης.
Ο λόγος άμεσης αλλαγής του Φόρου Πολυτελούς Διαβίωσης είναι διπλός καθώς έχει αλλάξει ριζικά ο φορολογικός χάρτης στην ελληνική αγορά αυτοκινήτου και πλέον τα ακριβά αυτοκίνητα δεν έχουν απαραίτητα κινητήρες μεγάλου κυβισμού και ο δεύτερος έχει να κάνει με τα εταιρικά αυτοκίνητα τα οποία αποτελούν σχεδόν το 60% του συνόλου των ετήσιων πωλήσεων στα καινούρια αυτοκίνητα και μέχρι σήμερα οι εταιρείες με στόλους οχημάτων «ξέφευγαν» από την πληρωμή του συγκεκριμένου φόρου.
Ειδικότερα αν μια εταιρεία με στόλο 200 εταιρικών αυτοκινήτων είχε 30 με κινητήρες από 1.929 κ.εκ. και άνω τότε Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης επιβάλλονταν μόνο στο ένα εκ των 30 που είχε και τον κινητήρα με τον μεγαλύτερο κυβισμό. Στα υπόλοιπα 29 δεν επιβάλλονταν Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης.
Σύμφωνα με στελέχη από το οικονομικό επιτελείο με αυτό τον τρόπο το κράτος έχανε πολλά χρήματα ενώ παράλληλα είχε δημιουργηθεί και μια τεράστια αδικία καθώς αν μια οικογένεια είχε δύο οχήματα με κινητήρες από 1.929 και άνω κατέβαλε κανονικά Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης και για τα δύο και όχι για το ένα εξ αυτών.
Όσον αφορά στο νέο φορολογικό χάρτη που υπάρχει στην ελληνική αγορά αυτοκινήτου όλες οι αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν μειώσει στο ελάχιστο τον κυβισμό των κινητήρων τους ώστε να μπορέσουν να μειώσουν τις εκπομπές ρύπων αλλά οι τιμές των συγκεκριμένων αυτοκινήτων σε πάρα πολλές περιπτώσεις είναι πολύ υψηλές.
Άλλωστε αυτοκίνητα πολυτελή με μεγάλες διαστάσεις κινούνται πλέον ακόμη και από κινητήρες 1.200 κ.εκ. ή 1.500 κ.εκ. αλλά οι τιμές τους μπορεί να ξεπεράσουν ακόμη και τις 40.000 ευρώ αλλά οι κάτοχοί τους «ξεφεύγουν» από την καταβολή Φόρου Πολυτελούς Διαβίωσης λόγω… μικρού κυβισμού του κινητήρα.
Επίσης τα αυτοκίνητα με μεγάλους κινητήρες (άνω των 1.929 κ.εκ.) στα οποία επιβάλλεται ο Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης βρίσκονται είτε σε φορολογική ακινησία (κατατεθειμένες πινακίδες στην εφορία) είτε έχουν κλείσει 10ετία και οι ιδιοκτήτες του δεν πληρώνουν τον συγκεκριμένο φόρο.
Τέλη Κυκλοφορίας 2018
Αλλαγές θα έχουμε επίσης και στα Τέλη Κυκλοφορίας 2018, καθώς το οικονομικό επιτελείο δεν κατάφερε να πραγματοποιήσει τις αλλαγές που επιθυμούσε στα φετινά Τέλη, και σύμφωνα με στελέχη από το οικονομικό επιτελείο οι αλλαγές θα ευνοήσουν τους ιδιοκτήτες παλαιότερων αυτοκινήτων και θα επιβαρύνουν εκείνους με νεότερα οχήματα.
Ειδικότερα το σχέδιο που εξετάζει το οικονομικό επιτελείο αφορά στη δημιουργία ενός συστήματος στο οποίο θα συνυπολογίζονται οι εκπομπές CO2, η παλαιότητα αλλά και ο κυβισμός του κινητήρα ώστε να προσδιορίζεται το ύψος των Τελών Κυκλοφορίας 2018.
Οι ιδιοκτήτες που θα επιβαρυνθούν θα είναι εκείνοι που το αυτοκίνητό τους έχει κυκλοφορήσει για πρώτη φορά μετά την 1η/1/2007 ή την 1η/1/2008 των οποίων τα Τέλη Κυκλοφορίας θα υπολογίζονται με βάση τις εκπομπές CO2 και όχι με τον κυβισμό.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που έχει επεξεργαστεί το Enikonomia.gr, αν η αλλαγή αφορά τα αυτοκίνητα με 1η Άδεια Κυκλοφορίας από την 1η/1/2007 οι αλλαγές αφορούν πάνω από 1,3 εκατ. ιδιοκτήτες αυτοκινήτων ενώ αν ισχύσουν για ΙΧ με 1η Άδεια Κυκλοφορίας μετά την 1η/1/2008 τότε ο αριθμός του μειώνεται σε 1 εκατ. ιδιοκτήτες.
Μάλιστα είναι πολύ πιθανό να αυξηθούν και τα ποσά που αναλογούν στα γραμμάρια εκπομπής CO2 σε κάποιες κατηγορίες αυτοκινήτων, κυρίως ρυπογόνων και πάνω από 160 γρ. CO2.
Από την άλλη μεριά το οικονομικό επιτελείο όπως άλλωστε έχει εξαγγείλει θέλει με κάθε τρόπο να μειώσει τα Τέλη Κυκλοφορίας των παλαιότερων αυτοκινήτων και δη των οχημάτων που έχουν κλείσει 10ετία ώστε να δημιουργηθεί το κίνητρο για άρσεις ακινησίας από τους ιδιοκτήτες ΙΧ.
Μάλιστα στις προθέσεις του οικονομικού επιτελείου είναι η μείωση έως και 50% στα Τέλη Κυκλοφορίας ιδίως των αυτοκινήτων που έχουν κινητήρες πάνω από 1.929 κ.εκ. και μικρότερο ποσοστό μείωσης σε εκείνα που είναι μικρότερου κυβισμού.
enikonomia.gr