Συνεχίζεται ο «χαρτοπόλεμος» μεταξύ Δήμου και Περιφέρειας

Νοέμβριος 28, 2014
Συνεχίζεται ο «χαρτοπόλεμος» μεταξύ των υπηρεσιών του Δήμου Ρόδου και της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου σχετικά με την αρμοδιότητα αστυνόμευσης και καθαρισμού των ρεμάτων.

Η «κόντρα» μεταξύ της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου και του Δήμου Ρόδου έχει ήδη μεταφερθεί στη Γενική Διεύθυνση Τοπικής Αυτοδιοίκησης του Υπουργείου Εσωτερικών, ενώ χθες έγινε γνωστό ότι η Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας σε έγγραφο της υποστηρίζει ότι η αρμοδιότητα ανήκει στο Δήμο Ρόδου.

Στο έγγραφο αναφέρονται τα εξής:

«Με αφορμή, ερωτήματα, που υποβάλλονται στην υπηρεσία μας σχετικά με την αρμοδιότητα αστυνόμευσης και καθαρισμού ρεμάτων σε περιπτώσεις νησιωτικών Δήμων, που ταυτόχρονα έχουν το χαρακτηριστικό της ορεινότητας ή της μειονεκτικότητας, σας γνωρίζουμε ότι:

Η Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας έχοντας υπόψη ότι:
• για τους νησιώτικους Δήμους οι αρμοδιότητες του άρθρου 204 στις οποίες περιλαμβάνεται και ο «καθαρισμός και η αστυνόμευση των ρεμάτων και των απαλλοτριώσεων χώρων παρά τα ρέματα» ασκούνται από την Περιφέρεια (παρ 1, του αρθ. 31 του Ν.425.7/14, ΦΕΚ 93/Α’/2014) μέχρι την έκδοση των σχετικών προβλεπομένων αποφάσεων,

• στους ορεινούς-μειονεκτικούς Δήμους, σύμφωνα με το άρθρο 4 του Ν. 4071/7.012 (ΦΕΚ 85/A’/2012), με το οποίο αντικαθίσταται το άρθρο 209 του ν. 3852/2010, έχει αποδοθεί η αρμοδιότητα της αστυνόμευσης και καθαρισμού ρεμάτων, την οποία ασκούν είτε αυτοτελώς είτε σε συνεργασία με την οικεία Περιφέρεια, και

•  στους ορεινούς –  μειονεκτικούς Δήμους (Δήμοι στους οποίους περιλαμβάνονται ως Δημοτικές ή Τοπικές Κοινότητες οι ΟΤΑ που αναφέρονται στην Οδηγία 85/148/EOK, συμπεριλαμβανομένων και των χαρακτηριζομένων ως ορεινών Δήμων της παραγράφου 2 του άρθρου 1 του Ν. 4071/2012) περιλαμβάνονται και αριθμός Νησιωτικών Δήμων,

υπέβαλε ερώτημα (ΑΠ 5596/9-9-2014 έγγραφο μας) προς τη Δ/νση Οργάνωσης και Λειτουργίας ΟΤΑ του Υπουργείου Εσωτερικών, σχετικά με την αρμοδιότητα αστυνόμευσης και καθαρισμού ρεμάτων σε περιπτώσεις νησιωτικών Δήμων, που ταυτόχρονα έχουν τo χαρακτηριστικό της ορεινότητας ή της μειονεκτικότητας. Σε απάντηση του ανωτέρω εγγράφου μας, το ΥΠ.ΕΣ. παρείχε διευκρινίσεις με τα α΄ σχετικό έγγραφο του (οι οποίες περιλαμβάνονται και στην παρ. 2.1 του β” σχετικού) σύμφωνα με τις οποίες για τις περιπτώσεις νησιωτικών Δήμων που ταυτόχρονα έχουν το χαρακτηριστικό της ορεινότητας ή της μειονεκτικότητας, ισχύουν οι προβλέψεις του άρθρου 209 του Ν. 3852/2010, όπως αυτό αντικαταστάθηκε με το άρθρο 4 του Ν. 4071/2012, ως αυτοτελούς διάταξης η οποία καλύπτει Δήμους και με τα δύο χαρακτηριστικά.
 
Δηλαδή, οι νησιωτικοί και ορεινοί ή μειονεκτικοί Δήμοι έχουν την αρμοδιότητα αστυνόμευσης και καθαρισμού ρεμάτων, την οποία ασκούν είτε αυτοτελώς είτε σε συνεργασία με την οικεία Περιφέρεια. Για την καλύτερη ενημέρωσή σας, σας διαβιβάζουμε συνημμένα αντίγραφο του ανωτέρω α’ σχετικού εγγράφου του ΥΠ.ΕΣ. Οι Δ/νσεις Πολιτικής των Αποκεντρωμένων Διοικήσεων Αιγαίου και Πελοποννήσου, Δυτικής Ελλάδας και Ιονίου, στις οποίες αποστέλλεται το παρόν, παρακαλούνται όπως το κοινοποιήσουν, με το συνημμένο έγγραφο του ΥΠ.ΕΣ. στα γραφεία των οικείων δημάρχων για την ενημέρωσή τους.

Οι Δ/νσεις Πολιτικής των Περιφερειών Νοτίου Αιγαίου, Βορείου Αιγαίου και Ιονίων Νήσων, στις οποίες αποστέλλεται το παρόν, παρακαλούνται όπως το κοινοποιήσουν, με το συνημμένο έγγραφο του ΥΠ.ΕΣ., στους αρμόδιους οικείους Αντιπεριφερειάρχες για την ενημέρωσή τους.
Ο Διευθυντής Φοίβος Θεοδώρου».
 
dimokratiki.gr

ferriesingreece2

kalimnos

sportpanic03

 

 

eshopkos-foot kalymnosinfo-foot kalymnosinfo-foot nisyrosinfo-footer lerosinfo-footer mykonos-footer santorini-footer kosinfo-foot expo-foot