Προβλήματα εν όψει τουριστικής σεζόν για την κάλυψη των αεροπορικών συνδέσεων των μικρών νησιών

Απρίλιος 07, 2015

Μια τρίωρη καθυστέρηση το απόγευμα του Σαββάτου 4/4 της πτήσης 049 από Μήλο για Αθήνα φέρνει και πάλι στο προσκήνιο τις μεγάλες ανάγκες για ειδικά αεροσκάφη που έχουν δυνατότητες αποπροσγείωσης σε μικρού μήκους διαδρόμους που έχει η χώρα, αλλά και τις υστερήσεις σε υποδομές των νησιών.

Η συγκεκριμένη καθυστέρηση που αντιμετωπίστηκε με απόλυτο επαγγελματισμό από το προσωπικό (εδάφους και πτήσης) της Aegean – Olympic Air οφειλόταν στις αυξημένες ανάγκες που έπρεπε να καλύψει ο λειτουργούν στόλος των Dash 8 – 100 την ημέρα εκείνη.

Σημειώνεται ότι η Aegean έχει κληρονομήσει 4 Bombardier Dash-100 από την Ολυμπιακή, που οργώνουν εδώ και σχεδόν 20 χρόνια του ελληνικούς ουρανούς μετά την απόσυρση των Ντορνιέ, συνδέοντας το κέντρο με το Αρχιπέλαγος, αλλά και τα νησιά μεταξύ τους. Κυρίως εκτελούν δρομολόγια σε αεροδρόμια εσωτερικού σε μικρού μήκους διάδρομο καθώς αποτελούν το μοναδικό τύπο αεροσκάφους κατάλληλο για να εξυπηρετήσει συγκεκριμένα αεροδρόμια όπως, μεταξύ άλλων, της Μήλου, της Πάρου, της Νάξου και του Καστελόριζου κλπ.

Ωστόσο οι αυξημένες ανάγκες πτήσεων (μόνο στη Μήλο οι πτήσεις έχουν υπερδιπλασιαστεί τα τελευταία δύο χρόνια, λόγω τουριστικής έκρηξης) και το γεγονός ότι η κατασκευάστρια εταιρία Bombardier de Havilland δεν βγάζει πλέον αυτόν τον τύπο αεροσκάφους έχει δημιουργήσει πονοκέφαλο στη διοίκηση της Aegean. Ήδη, σύμφωνα με πληροφορίες, αναζητείται λύση για να μπορέσει η εταιρία να καλύψει τη ζήτηση αλλά και να μην έχει ζητήματα με πτήσεις ανταποκρίσεων τουριστών ειδικά σε προορισμούς που δεν πετάει η Aegean.

Αν αναλογιστεί κανείς μάλιστα και το γεγονός ότι οι αυξημένες ανάγκες συντήρησης των αεροσκαφών καθηλώνουν στην τεχνική βάση κάποια από τα 4 Dash 8 100 μπορεί εύκολα να συμπεράνει ότι το καλοκαίρι θα απαιτηθεί υπερπροσπάθεια από πληρώματα, εργαζομένους και τη διοίκηση. Εναλλακτική θα αποτελούσε η επιτάχυνση επιμήκυνσης των αεροδιαδρόμων όπου αυτό θα ήταν εφικτό (Πάρος, Μήλος) ώστε να δοθεί η δυνατότητα στα μεγαλύτερα ελικοφόρα να καλύψουν τα δρομολόγια.
Αναμφισβήτητα το θέμα πέρα από ουσίας για την οικονομική ανάπτυξη έχει και εθνική διάσταση. Για τους νησιώτες των μικρών παραδείσων του Αιγαίου το αεροπλάνο και το καλό πλοίο δεν είναι πολυτέλεια αλλά όρος επιβίωσης.

bluebirds.gr

kalimnos

eshopkos-foot kalymnosinfo-foot kalymnosinfo-foot nisyrosinfo-footer lerosinfo-footer mykonos-footer santorini-footer kosinfo-foot expo-foot