Το 77% των Αμερικανών τουριστικών πρακτόρων, που βρίσκονται στην Αθήνα για το συνέδριο Athens ASTA Destination Expo 2018 και τις επόμενες ημέρες θα περιηγηθούν και άλλους προορισμούς της χώρας, θα "πουλήσουν" τον προορισμό Ελλάδα, λόγω της προσωπικής τους εμπειρίας, τόνισε σήμερα Δευτέρα ο πρόεδρος της Ένωσης Αμερικανών Τουριστικών Πρακτόρων (ASTA) κ. Zane Kerby, στη συνέντευξη Τύπου που δόθηκε μαζί με τον πρόεδρο της FedHATTA, κ. Λύσανδρο Τσιλίδη, τον πρόεδρο του ΔΣ της ASTA, κ. Jay M. Ellenby και άλλα μέλη του Δ.Σ. της ASTA.
Ο κ.Ellenby, μάλιστα, ανέφερε οτι η Ελλάδα δεν συγκρίνεται με κάνεναν άλλο προορισμό από τις προηγούμενες διοργανώσεις περιφερειακών συνεδρίων της ASTA στον κόσμο. Ιδιαίτερα εντυπωσιακό στοιχείο, που αναδεικνύει τη μεγάλη σημασία που έχει για τον ελληνικό τουρισμό η αμερικανική αγορά είναι ότι προγραμματίσθηκαν για σήμερα 1.100 συναντήσεις b2b Ελλήνων επιχειρηματιών με Αμερικανούς τουριστικούς πράκτορες. Σύμφωνα με τον κ.Ellenby, σχεδόν το σύνολο των Αμερικανών συνέδρων θα χρησιμοποιήσουν τις επαγγελματικές επαφές που θα αναπτύξουν στην Ελλάδα,Ο κ.Kerby υπογράμμισε ότι οι εξαιρετικά θετικές εντυπώσεις των Αμερικανών από το συνέδριο της Αθήνας, σε συνδυασμό με την ασφάλεια του προορισμού Ελλάδα και τις φιλικές σχέσεις των δυο χωρών, που ενισχύονται από το εξαιρετικά δυναμικό ομογενειακό στοιχείο στην Αμερική, δημιουργούν τις προϋποθέσεις για αύξηση των τουριστικών ροών Αμερικών τουριστών στη χώρα μας τα επόμενα χρόνια.Σε αυτό θα συντελέσει καθοριστικά και η αύξηση των απευθείας πτήσεων, που προγραμμτίζουν αμερικανικές αεροπορικές εταιρείες, όπως και η Aegean, βλέποντας τις ευοίωνες προοπτικές, που ανοίγονται για την αύξηση των Αμερικών τουριστών στη χώρα μας.Ο κ.Τσιλίδης ανέφερε ότι η αγορά των ΗΠΑ έχει ήδη μια ιστορία 35 χρόνων για τον ελληνικό τουρισμό. Είπε ότι νέοι προρισμοί είναι η Θεσσαλονίκη και τα Ιωάννινα, ενώ επισήμανε ότι οι Αμερικανοί πραγματοποιούν τα ταξίδια τους συνδυαστικά με προορισμούς της Μέσης Ανατολής και της Μεσογείου.
4η δύναμη οι ΗΠΑ στα τουριστικά έσοδα
H αγορά των ΗΠΑ αποτελούν την 11η πιο σημαντική για τη χώρα μας από πλευράς αριθμού αφίξεων, ωστόσο, ως προς τα τουριστικά έσοδα έρχεται 4η, καθώς οι Αμερικανοί έχουν υψηλή κατά κεφαλή τουριστική δαπάνη.
Η Ελλάδα βρίσκεται αρκετά ψηλά στις πωλήσεις των ανεξάρτητων τουριστικών γραφείων στις ΗΠΑ (NACTA), με τα ελληνικά νησιά να συγκεντρώνουν μερίδιο 8% και την Αθήνα να περιλαμβάνεται στους 16 δημοφιλέστερους προορισμούς (στοιχεία του 2015).Όσον αφορά το προφίλ των αμερικανικών τουριστικών γραφείων, τα ομαδικά ταξίδια αντιπροσωπεύουν το 22% των ετήσιων πωλήσεών τους και οι πωλήσεις που σχετίζονται με ταξίδια αναψυχής έχουν μερίδιο 82% στο σύνολο των ετήσιων πωλήσεων. Τα οργανωμένα πακέτα διακοπών αντιστοιχούν στο 21% των πωλήσεων, η κρουαζιέρα στο 26%, οι αερομεταφορές στο 20% και τα ξενοδοχεία στο 26%. Το 82% των αμερικανών πρακτόρων, μάλιστα, θεωρεί τα fam trip έναν πολύ αποτελεσματικό τρόπο στις πωλήσεις για έναν προορισμό.