«Βασικό αίτημα των Tour Operator οι μειώσεις..»-Τι απαντά για Low Cost, υποδομές και προσφυγικό
Βρισκόμαστε σε απόσταση αναπνοής από την έναρξη της τουριστικής περιόδου. Όσοι ασχολούνται αποκλειστικά με τον ξενοδοχειακό τομέα, και ιδιαιτέρως με τα συμβόλαια και τις κρατήσεις , ζουν την καθημερινή αγωνία. Χρησιμοποιώ την λέξη αγωνία θέλοντας να τονίσω ότι φέτος τα πράγματα ίσως να μην είναι και τόσο ... ρόδινα όσο τελικά περιμένουμε. Οι λόγοι, αρκετοί και όχι μόνο το προσφυγικό, αλλάκαι ο γενικότερος χειρισμός προώθησης της Κω.
Τι ρόλο έπαιξαν τελικά τα ΜΜΕ σε αυτό; Τι θα έπρεπε να κάνουμε ως νησί και που τελικά πρέπει να στοχεύσουμε; Πέραν του προσφυγικού , το νησί μας παραμένει χωρίς βασικές υποδομές όπως το αεροδρόμιο μας.
Μήπως τελικά πρέπει να ιδιωτικοποιηθεί; Γιατί όλα αυτά τα χρόνια δώσαμε τόσο μεγάλη βάση στις συζητήσεις μας με low cost εταιρείες ενώ δεν «έπεσε» ποτέ στο τραπέζι το θέμα των Tour Operator; Μήπως η Κως και όσοι χειρίζονται τις τύχες του νησιού μας θα πρέπει να βάλουν νέους συνομιλητές στο τραπέζι; Τους λόγους για όλα τα παραπάνω μας εξηγεί σε συνέντευξη του, ο Εμπορικός Διευθυντής του Ομίλου Κυπριώτης κ. Σταύρος Ματσούρης. Ο άνθρωπος «κλειδί» θα τολμούσα να πω, αφού διαθέτει τις κατάλληλες γνώσεις στον ξενοδοχειακό τομέα, και βέβαια χειρίζεται τα συμβόλαια ενός από τους μεγαλύτερους ομίλους του νησιού , της τάξης των 2.500 κλινών. Κάθε χρόνος και ένα στοίχημα για εκείνον. Τα ζητήματα που βάζει στις ερωτήσεις μας είναι πολλά και μας έβαλαν πραγματικά σε σκέψεις... Μήπως τελικά σε κάποια θέματα κοιτάμε το δέντρο και όχι το δάσος;
Συνέντευξη στην Ευτυχία Σταθοπούλου για το kosvoice.gr
1. Με την τουριστική έκθεση του Βερολίνου , ουσιαστικά ολοκληρώθηκε η παρουσία και προώθηση της Κω και των ξενοδοχείων του νησιού. Αν και πέρασαν αρκετές μέρες θα θέλαμε την δική σας άποψη για τα «μηνύματα» της φετινής σαιζόν. Ας ξεκινήσουμε έτσι..
Ουσιαστικά η έκθεση δεν μας έδειξε κάτι διαφορετικό από αυτό που γνωρίζουμε μέχρι τώρα. Με εξαίρεση την Αγγλική αγορά η οποία έχει δείξει σημάδια ανάκαμψης ήδη από τον Ιανουάριο και την Γερμανική η οποία έχει αρχίσει να ανακάμπτει το τελευταίο διάστημα, οι υπόλοιπες αγορές οι οποίες είναι σημαντικές για το νησί μας, και συγκεκριμένα αναφέρομαι στις αγορές της Ολλανδίας, Βελγίου, Πολωνίας και Ανατολικών χωρών, καθώς και των Σκανδιναβικών χωρών, παρουσιάζουν μειώσεις που φθάνουν σε ορισμένες περιπτώσεις πάνω από το 50%.
2. Γενικότερα από όλες τις τουριστικές εκθέσεις στις οποίες συμμετείχατε φέτος τι κλίμα υπήρχε για το νησί μας; (Αγγλία, Γερμανία κτλ).
Το γενικότερο κλίμα αποτυπώνεται σε κάποιες φράσεις τις οποίες ακούσαμε από ανθρώπους οι οποίοι πέρασαν από το περίπτερο μας στις διάφορες εκθέσεις που συμμετείχαμε. Οι πιο πολλοί από αυτούς εξέφρασαν είτε φόβο για το προσφυγικό, είτε ότι δεν θέλουν να βλέπουν πρόσφυγες κατά τη διάρκεια των διακοπών τους. Όπως καταλαβαίνετε το κλίμα που έχει δημιουργηθεί είναι πολύ αρνητικό και είναι δύσκολο να ανατραπεί όμως δεν είναι ακατόρθωτο. Χρειάζεται σκληρή και συστηματική εργασία διότι πρόβλημα πραγματικό δεν υπάρχει παρά μόνο οι εντυπώσεις που έχουν δημιουργηθεί από τα ΜΜΕ το προηγούμενο διάστημα. Όμως με την δύναμη των ΜΜΕ μπορούμε πάλι να το ξεπεράσουμε.
3. Κατά κοινή ομολογία είναι μία δύσκολη χρονιά το 2016 για την Κω και για τα νησιά που δέχονται πρόσφυγες. Ποια είναι τα βασικά αιτήματα των Tour Operator;
Το βασικό αίτημα τους είναι οι μειώσεις. Μειώσεις κρεβατιών, μειώσεις θέσεων αεροπλάνων, μειώσεις τιμών. Επίσης ζητούν διαβεβαιώσεις ότι όλα θα κυλήσουν ομαλά και δεν θα έχουμε μια επανάληψη της περσινής χρονιάς. Είναι πολύ σημαντικό οι πρώτες αφίξεις των τουριστών να φύγουν με τις καλύτερες εντυπώσεις διότι αυτοί θα είναι οι πρεσβευτές μας, και θα ωθήσουν περισσότερους τουρίστες να κλείσουν έστω και τελευταία στιγμή τις διακοπές τους στο νησί μας.
4. Ξεκινώντας από τον μεγάλο αριθμό ακυρώσεων του 2015 , τι έπρεπε να είχε γίνει και τι δεν έγινε μέχρι τώρα; Από άποψη χειρισμών όλων των εμπλεκομένων υπηρεσιών.
Θα ήταν άκαιρο και άδικο να γίνουμε προφήτες κατόπιν εορτής . Σίγουρα με διαφορετικούς χειρισμούς θα μπορούσαμε να είχαμε διαφορετικά αποτελέσματα, όμως αυτή τη στιγμή αυτό που έχει μεγαλύτερη σημασία είναι να προχωρήσουμε όλοι μαζί μπροστά βλέποντας μόνο το κοινό καλό και τίποτα άλλο.
5. Ποια είναι η άποψη σας για την μέχρι σήμερα πολιτική της κυβέρνησης στο προσφυγικό; Κυρίως σε σχέση με τον τουρισμό. Ποιο συγκεκριμένα, έπρεπε να στηθούν HOT SPOT στα τουριστικά νησιά;
Κατά τη γνώμη μου έπρεπε όλοι οι μεγάλοι τουριστικοί προορισμοί της χώρας να προσεχθούν ως κόρη οφθαλμού και σε καμία περίπτωση να μην διακινδυνεύσουν στο ελάχιστο να χάσουν το μερίδιο τους από τις αγορές.
6. Γνωρίζουμε ότι χειρίζεστε τα συμβόλαια ενός από τους μεγαλύτερους τουριστικούς ομίλους της Κω. Συνεπώς μιλάμε ότι γίνεται προσπάθεια να γεμίσετε κάθε χρόνο πάνω από 2.500 κλίνες. Πέραν του προσφυγικού, ποιες άλλες υποδομές έπρεπε να έχουν γίνει όλα αυτά τα χρόνια; Τι λείπει από την Κω;
Μία από τις μεγαλύτερες αδυναμίες είναι το αεροδρόμιο, με τις ανύπαρκτες υποδομές του, οι οποίες προσδοκώ να αλλάξουν προς το καλύτερο με την ιδιωτικοποίηση του. Ένα άλλο σημείο στο οποίο πρέπει να εστιάσει η Κως είναι η αναγνωρισημοτητα του ονόματος της (brand awareness) βασιζόμενη στην ισχυρή προβολή της από δικά της μέσα, και όχι μόνο σε αυτή που της προσφέρουν οι Tour Operator. Τέλος θα ήθελα να σημειώσω την αναντιστοιχία που υπάρχει όσον αφορά την ποιότητα των ξενοδοχείων και των υπηρεσιών που προσφέρονται εκτός αυτών.
7. Low Cost εταιρείες. Ένα θέμα που χρόνια συζητείται στην Κω. Ένα παράδειγμα τα Χανιά όπου έχουν πλέον μεγαλύτερη τουριστική περίοδο. Ποια είναι η δική σας άποψη ;
Θα ήθελα να σας απαντήσω με μία ερώτηση. Αν αύριο σταματούσανε να πετάνε οι μεγάλοι γνωστοί ταξιδιωτικοί οργανισμοί προς την Κω, οι εταιρείες Low Cost θα συνεχίζανε τις πτήσεις τους προς το νησί μας; Επίσης θα ήθελα να βάλω και ένα άλλο ερώτημα. Αν οι αμοιβές που δίνονται στις Low Cost εταιρείες προσφέρονταν στους Tour Operators για επιμήκυνση της σαιζόν μήπως είχαμε επίσης ένα όφελος; Δεν είναι στόχος μου να μηδενίσω την ύπαρξη των συγκεκριμένων εταιρειών, όμως πιστεύω ότι καλό θα ήταν να λαμβάνονται υπόψη σε όποιες αποφάσεις όλες οι παράμετροι.
8. Όλοι μιλούν για επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου. Ποια είναι τα βήματα που πρέπει να γίνουν τελικά;
Αυτή τη στιγμή νομίζω πρωτίστως πρέπει να ενισχύσουμε τους μήνες της κανονικής διάρκειας της σαιζόν, διότι όπως ίσως γνωρίζετε τα τελευταία χρόνια Μάιος και Οκτώβριος «αδυνατίζουν» όλο και περισσότερο. Κάποια από τα βήματα που θεωρώ ότι πρέπει να γίνουν είναι η στόχευση προς τον εναλλακτικό τουρισμό που συνήθως ταξιδεύει στις περιόδους αυτές. Επίσης μια καλή σκέψη που θα έπρεπε να εξετάσουμε είναι και η επιδότηση πτήσεων για τις χαμηλές περιόδους.
9. Κλείνοντας, αν θεωρήσουμε ότι το 2016 δεν θα έχουμε τις αναμενόμενες αφίξεις, από την εμπειρία σας θα υπάρξει ανάκαμψη το 2017;
Αν τα πράγματα κυλίσουν ομαλά δεν βλέπω το λόγο να μην υπάρξει η ανάκαμψη.