Κ. Σβύνου: «Αισθανόμαστε ότι τιμωρούμαστε επειδή είμαστε νησιώτες»

Μάιος 17, 2016
Η πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων της Κω κ. Ντίνα Σβύνου, μιλάει σήμερα στην ‘δημοκρατική’ στον απόηχο των δραματικών εξελίξεων και των συνεπειών που είχε το προσφυγικό – μεταναστευτικό για το νησί του Ιπποκράτη και με αφορμή την έναρξη της τουριστικής περιόδου.
Η κ. Σβύνου περιγράφει τις εξελίξεις με τις αγορές του νησιού, ενώ μιλάει και για τις αυξήσεις στους φόρους που πλήττουν τον κλάδο.
Η συνέντευξη αναλυτικά:

• Κυρία Σβύνου πώς ξεκίνησε η τουριστική σεζόν για την Κω;  Είστε αισιόδοξη για την πορεία της;
Ο Απρίλιος δεν υπήρξε θετικός προάγγελος αλλά έτσι κι αλλιώς ποτέ δεν ήταν ενδεικτικός μήνας για την πορεία των κρατήσεων. Τα πράγματα είναι δύσκολα για το νησί, οι μειώσεις στις κρατήσεις μας για την περίοδο του 2016 σημειώνουν αρνητικό ρεκόρ στην τουριστική ιστορία του τόπου.
Ωστόσο αν λάβουμε υπόψιν ότι πολλοί δυνητικοί μας τουρίστες δεν έχουν προχωρήσει ακόμα σε κράτηση καθώς όλη η αγορά είναι μουδιασμένη λόγω των τελευταίων τρομοκρατικών χτυπημάτων στις ευρωπαϊκές πρωτεύουσες, το ό,τι υπάρχουν ακόμα ελεύθερα αεροπλάνα που θα μπορούσαν να δρομολογηθούν σε περίπτωση αύξησης της ζήτησης για την Κω, την καθίζηση της Τουρκίας και το ό,τι πολλοί ανταγωνιστικοί μας προορισμοί έχουν αυξημένες πληρότητες με αποτέλεσμα την αύξηση των τιμών τους, τότε μπορούμε να ελπίζουμε ότι θα κερδίσουμε στα σημεία των κρατήσεων τελευταίας στιγμής (last minute).
Οφείλουμε να αισιοδοξούμε ώστε να αντλούμε τις απαιτούμενες δυνάμεις και να συνεχίζουμε έναν δύσκολο αγώνα.

• Ποιες είναι οι βασικές αγορές για την Κω; Τι γίνεται με την ρωσική αγορά;
Αγγλία και Γερμανία συνιστούν περίπου το μισό τουρισμό της Κω. Και είναι οι αγορές αυτές που στην παρούσα κρίση μας στηρίζουν με μια μικρή άνοδο η μια και στα ίδια σημεία με πέρυσι η άλλη. Μεγάλος είναι ο προβληματισμός μας για την ολλανδική αγορά, πολύ σημαντική για το νησί μας καθώς ήταν η τρίτη σε πλήθος, η οποία εμφανίζει μεγάλη πτώση. Ομοίως και για την Πολωνία, το Βέλγιο και την Τσεχία.
Η αγορά της Ρωσίας εμφάνισε εκρηκτική άνοδο το 2013, όπου έφτασε να είναι η τέταρτη αγορά για την Κω. Μετά τις διαδοχικές πτωχεύσεις στο 2014 ξεκίνησε και για την Κω το «ξεφούσκωμά» της. Στην παρούσα φάση και αν καταφέρει το υπουργείο Εξωτερικών να επανδρώσει επαρκώς τις πρεσβείες για την τάχιστη έκδοση βιομετρικής βίζας ίσως και να αρχίσει η δυναμική ανάκαμψή της. Είναι μοναδική ευκαιρία λόγω της απόσυρσης των Ρώσων από την αγορά της Τουρκίας.

• Η υπόθεση με το μεταναστευτικό – προσφυγικό και οι τραγικές εικόνες που έκαναν τον γύρο του κόσμου, πλήγωσαν τελικά τον τουρισμό του νησιού;
Δυστυχώς, οι εικόνες ντροπής που μεταδίδονταν το καλοκαίρι του 2015 για την Κω, οι εικόνες αυτές που έκαναν το γύρο του κόσμου ανεξέλεγκτα και δυστυχώς εξακολουθούν σε κάποιες περιπτώσεις ΑΔΙΚΩΣ να αναπαράγονται, είναι αυτές που ευθύνονται για την τουριστική κρίση που διανύει το νησί μας.

Ναι, το νησί είναι πληγωμένο και πέρα από το μεταναστευτικό, είναι πληγωμένο από την κακή κεντρική πολιτική διαχείριση του θέματος αυτού, από την ανεπαρκή αντιμετώπισή του από την τοπική αυτοδιοίκηση αλλά και από το διχασμό μιας κοινωνίας, λόγω διαφορετικότητας απόψεων. Δεν μας προστάτεψε κανείς και δυστυχώς δεν προστατέψαμε ούτε οι ίδιοι τον τόπο μας.
Το νησί της Κω θα επανέλθει τουριστικά, αρκεί βέβαια να μην ξαναγίνουν λάθος χειρισμοί. Και σε αυτή τη φάση με φοβίζουν οι αποφάσεις που μπορεί να ληφθούν από την κεντρική εξουσία, που πρέπει επιτέλους να τηρήσει τις δεσμεύσεις της. Στην Κω δημιουργήθηκε μια δομή για την εξυπηρέτηση των μεταναστευτικών ροών που φτάνουν σε αυτή και έτσι πρέπει να παραμείνει. Οποιαδήποτε λανθασμένη διαχείριση ή εκτός αρχικού σκοπού λειτουργία μπορεί να οδηγήσει σε αλλοίωση της εικόνας του νησιού για μια ακόμη φορά. Και αυτό θα ήταν καταστροφή χωρίς επιστροφή…
• Ο ΦΠΑ και τα νέα φορολογικά μέτρα ανησυχούν τους ανθρώπους του τουρισμού στην Κω;
Όχι μόνο τους επιχειρηματίες της Κω αλλά ολόκληρης της χώρας. Τα μέτρα αυτά είναι άδικα, παράλογα, επαχθή! Ειδικά το τελευταίο περί φόρου διανυκτέρευσης έρχεται ως ταφόπλακα για πολλές ξενοδοχειακές επιχειρήσεις.
Η έμμεση φορολόγηση των επιχειρήσεων είναι τραγικά υψηλή, πληρώνουμε πάνω από 24 διαφορετικούς φόρους, που στο σύνολό τους ξεπερνούν το 60% του τζίρου…Διανύουμε διαδοχικές χρονιές ύφεσης, χωρίς να βλέπουμε το τέλος –παρά μόνο αυτό των επιχειρήσεών μας… Αναρωτιόμαστε αν τελικά υπάρχει πολιτική νησιωτικότητας καθώς αισθανόμαστε να τιμωρούμαστε που είμαστε νησιώτες… με την κατάργηση των μειωμένων συντελεστών ΦΠΑ, με την κατάργηση της έκπτωσης του φόρου κατά 50% στα αλκοολούχα, με την αύξηση του ΦΠΑ εστίασης, με την αύξηση του ειδικού φόρου κατανάλωσης καυσίμων… Ναι, τελικά τιμωρούνται οι νησιώτες αλλά μαζί με αυτούς φαίνεται πως τιμωρείται και ο νόμιμος επιχειρηματίας καθώς φτάσαμε σε σημείο να τον υπερφορολογούμε αντί να προχωρήσουμε στην πάταξη της φοροδιαφυγής και των παράνομων. Και στο χώρο της διαμονής βάσει μελέτης, χάνονται πάνω από 250 εκατομμύρια Ευρώ ετησίως από καταλύματα που λειτουργούν παρανόμως.

Έχει γίνει αφαίμαξη στις τουριστικές επιχειρήσεις, αντί να αντιμετωπίζονται ως πυλώνας της οικονομίας και ως βάση για την εξοδο από την κρίση. Αποτέλεσμα αυτού είναι η καθημερινή μάχη για τη βιωσιμότητα ενώ πλεον όταν ακούμε για ανάπτυξη ψάχνουμε την ερμηνεία της έννοιας στο λεξικό…
• Η Κως είχε επαρκή προβολή και διαφήμιση για την τρέχουσα σεζόν;
Για τα δεδομένα της κρίσης που διανύει, όχι. Θα έπρεπε να είχε γίνει καλύτερος συντονισμός και γρηγορότερη έναρξη διαφημιστικών ενεργειών. Ωστόσο η Περιφέρεια Ν. Αιγαίου στέκεται ως σημαντικός αρωγός και υποστηρικτής των προωθητικών μας βημάτων με την αντιπεριφερειάρχη Τουρισμού να κάνει μεγάλο αγώνα.
Και σε επίπεδο τοπικό, ο αντιδήμαρχος τουρισμού έχει προχωρήσει σε κάποιες δράσεις. Επίσης η συνεργασία με τη marketing Greece έχει σημαντικό ρόλο προς την αναβάθμιση της παρουσίασής μας αλλά και τον συγχρονισμό και συντονισμό όλων των νησιών. Προκειμένου όμως να επιτευχθούν τα καλύτερα δυνατά αποτελέσματα και να αξιοποιηθούν στο έπακρο τα κονδύλια που διατίθενται απαιτούνται συνέργειες, μεταξύ περιφέρειας, δήμου και φορέων ώστε οι δράσεις να μην είναι αποσπασματικές αλλά αλληλοσυμπληρούμενες.

• Η τουρκική αγορά παραμένει σημαντική για το νησί;
Ελπίζουμε από την μεταναστευτική κρίση να βγει τελικά και ένα καλό: Η απελευθέρωση της βιζας για τους Τούρκους, καθώς αυτό θα ανοίξει τις πόρτες σε μια πολύ δυνατή αγορά για εμάς, σε μια αγορά που βρίσκεται στη δική μας γειτονιά και που διαθέτει εκατομμύρια κόσμου με μέσο και υψηλό εισόδημα που θέλει να επισκεφτεί τα νησιά μας.


ferriesingreece2

kalimnos

sportpanic03

 

 

eshopkos-foot kalymnosinfo-foot kalymnosinfo-foot nisyrosinfo-footer lerosinfo-footer mykonos-footer santorini-footer kosinfo-foot expo-foot