Με σχετική καθυστέρηση που αποδίδεται στην ύφεση των τελευταίων ετών η ελληνική αγορά κινητής τηλεφωνίας ετοιμάζεται να ακολουθήσει την ευρωπαϊκή τάση όπου τα προγράμματα συμβολαίου θα «χτίζονται» με βάση τον όγκο δεδομένων και θα προσφέρουν απεριόριστες τηλεφωνικές κλήσεις.
Σε πολλές χώρες της Ε.Ε., τόσο σε μεγάλες αγορές της λεγόμενης «πρώτης ταχύτητας» όσο και στις μικρότερες που από πλευράς πληθυσμού μπορούν να συγκριθούν με τη δική μας χώρα, οι συνδρομητές έχουν μεν τον νου τους να μην... ξεχαστούν κατά την πλοήγησή τους στο Internet, όμως για τις τηλεφωνικές τους κλήσεις δεν χρειάζεται να το σκεφτούν για δεύτερη φορά αφού τα περισσότερα προγράμματα δεν περιλαμβάνουν όριο λεπτών ομιλίας.
Παράγοντες της ελληνικής αγοράς αναφέρουν πως η τάση αυτή αναμένεται να έρθει στο προσεχές διάστημα και στη χώρα μας, καθώς και εδώ τα δεδομένα είναι ο παράγοντας στον οποίο οι πελάτες δίνουν ολοένα και αυξανόμενο ενδιαφέρον.
Η εξέλιξη των smartphones σε συνδυασμό με την εξέλιξη υπηρεσιών όπως το Viber ή το WhatsApp έχουν μετατρέψει την κλασική υπηρεσία φωνής σε... αξεσουάρ, αφού πολλές συνδιαλέξεις διεκπεραιώνονται μέσω των συγκεκριμένων εφαρμογών. Με τη μετάβαση σε προγράμματα με απεριόριστες κλήσεις θα οριστεί βεβαίως ένα ανώτατο όριο χρήσης σε μηνιαία βάση προκειμένου να αποφεύγεται η κατάχρηση, όμως στην πράξη ο συνδρομητής δεν θα έχει τον νου του στο ρολόι κάθε φορά που πραγματοποιεί ένα τηλεφώνημα.
Οι ίδιες πηγές σημειώνουν πως αυτή η μετάβαση δεν είναι τίποτε άλλο παρά η φυσιολογική εξέλιξη των υπηρεσιών κινητής τηλεφωνίας. Υπενθυμίζουν πως στα μέσα της δεκαετίας του '90 σχεδόν καμία εταιρεία κινητής τηλεφωνίας στην Ευρώπη δεν χρέωνε την υπηρεσία SMS, θεωρώντας τη μη αξιοποιήσιμη εμπορικά. Βεβαίως η πραγματικότητα διέψευσε αυτή την εκτίμηση και στα χρόνια που ακολούθησαν βγήκαν πολλά προγράμματα που περιείχαν και ορισμένο αριθμό SMS στην τιμή του παγίου.
Η τάση αυτή κορυφώθηκε στην προηγούμενη δεκαετία όμως μετά την ανάπτυξη του «κινητού Internet» και των online εφαρμογών επικοινωνίας το SMS είναι σήμερα μια υπηρεσία που -όπως και η φωνή- δεν αποτελεί την αιχμή του δόρατος στις εμπορικές προτάσεις των εταιρειών.
Ένας ακόμα λόγος που μπορεί να επιταχύνει την εμφάνιση προγραμμάτων με απεριόριστες κλήσεις είναι η σταδιακή στροφή μεγάλης μερίδας καταναλωτών σε προγράμματα που συνδυάζουν κινητή και σταθερή τηλεφωνία με συνδρομητική τηλεόραση και πρόσβαση στο διαδίκτυο.
Το λανσάρισμα προγραμμάτων με απεριόριστες κλήσεις ενδεχομένως θα προκαλέσει έναν νέο γύρο προσφορών και αντιπροσφορών από τα τρία δίκτυα κινητής τηλεφωνίας που λειτουργούν στην Ελλάδα, ωστόσο ελάχιστοι περιμένουν έναν νέο «πόλεμο τιμών» παρόμοιο με εκείνον που είχε σημειωθεί στην περίοδο 2009-2010 και, με μικρότερη ένταση, το 2013-2014.