Σε δύσκολο «γρίφο», αναμένεται να εξελιχθεί ξανά το άνοιγμα των σχολείων για την Κυβέρνηση,καθώς αυτή τη στιγμή, με τα επιδημιολογικά δεδομένα, που υπάρχουν η απόφαση για την επαναλειτουργία τους στις 30 Νοεμβρίου δεν μοιάζει εφικτή και ίσως χρειαστεί παράταση χρόνου.
Τόσο στο υπουργείο Παιδείας όσο και στο Υγείας, επικρατεί προβληματισμός, παρά το γεγονός ότι κυβερνητικοί παράγοντες επιμένουν ότι τα σχολεία έχουν χαμηλό επιδημιολογικό φορτίο και θα είναι στο πρώτο κύμα των δραστηριοτήτων, που θα ανοίξουν. Στο πλαίσιο αυτό, την επόμενη εβδομάδα (κατά πάσα πιθανότητα το 4ημερο 23-27 του Νοεμβρίου), θα πραγματοποιηθούν τα «έξυπνα στοχευμένα τεστ» για τους μαθητές Γυμνασίου και Λυκείου, όπως έχει προαναγγείλει από το βήμα της Βουλής, ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης.
Τα αποτελέσματα από τη διενέργειά τους, θα συνδράμουν, ώστε να παρθεί η τελική απόφαση για την ημερομηνία,κατά την οποία θα ανοίξουν τελικά τα σχολεία. Για την ώρα πάντως,τουλάχιστον από την πλευρά του υπουργείου Παιδείας, δεν υπάρχουν πληροφορίες σχετικά με τον τρόπο και την επιλογή των μαθητών,οι οποίοι θα κάνουν τα τέστ. Στις προθέσεις της κυβέρνησης είναι ν΄ανοίξουν τα σχολεία στην προκαθορισμένη ημερομηνία αλλά όπως τόνισαν στο ethnos.gr, παράγοντες του υπουργείου Παιδείας «αυτή τη στιγμή και με τα δεδομένα που έχουμε, είναι δύσκολη μια τέτοια απόφαση. Εμείς είμαστε υποχρεωμένοι ν΄ακούσουμε τους επιστήμονες».
Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος κ. Στέλιος Πέτσας, πάντως δήλωσε ότι «σε πρώτη φάση θα ανοίξουν τα σχολεία όλων των εκπαιδευτικών βαθμίδων μετά το lockdown για τον περιορισμό των κρουσμάτων κορονοϊού,ενώ η εστίαση και τα καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος θα είναι προς το τέλος. Στις προθέσεις του Μαξίμου είναι στις 30 Νοεμβρίου να αρθούν κάποια μέτρα του lockdown, με τους μαθητές να είναι οι πρώτοι που θα επιστρέψουν στα σχολεία. Δεν υπάρχει περίπτωση να μείνουν κλειστά τα σχολεία μέχρι τα Φώτα. Το οριστικό πλάνο θα το παρουσιάσουμε στους πολίτες στις αρχές της άλλης εβδομάδας».
Σε κάθε περίπτωση το παρατεταμένο κλείσιμο των σχολικών μονάδων αποτελεί σοβαρό κοινωνικό πρόβλημα με επιπτώσεις τόσο στη μαθησιακή λειτουργία των μαθητών όσο και στην ψυχολογία τους. Η τηλεκπαίδευση συνεχίζει να προχωρά με δυσκολίες σε πολλές περιοχές της χώρας, παρά τις προσπάθειες, που γίνονται για την αναβάθμιση του συστήματος και των υποδομών. Ταυτόχρονα χιλιάδες οικογένειες και κυρίως σε απομακρυσμένες περιοχές με δυσκολία μπορούν ν΄ ανταποκριθούν στις ανάγκες της τηλεκπαίδευσης, καθώς δεν διαθέτουν τα απαραίτητα μέσα ούτε και τις γνώσεις, ώστε να στηρίξουν αποτελεσματικά τα παιδιά τους.
Πολιτική αντιπαράθεση για την τηλεκπαίδευση
Πάντως τα προβλήματα αυτά συνεχίζουν να προκαλούν πολιτικές αντιπαραθέσεις, ενώ σήμερα,με αφορμή την εικόνα μαθητών, από χωριό της Ηλείας, οι οποίοι προσπαθούσαν να παρακολουθήσουν τα μαθήματα από ένα καφενείο, ξεκίνησε νέος γύρος κατηγοριών. Ο Πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ Αλέξης Τσίπρας, επιτέθηκε στην κυβέρνηση για την εικόνα αυτή,τονίζοντας ότι οι άνθρωποι δεν έχουν επαφή με την πραγματικότητα, ενώ ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Στ. Πέτσας, τον κατηγόρησε για καταστροφολογία, προσθέτοντας ότι δείχνει μια αγωνία να επενδύσει σε μια καταστροφή. «Να δοθεί, επιτέλους τέλος στον παραλογισμό,που βιώνει η εκπαίδευση», τονίζει σε ανακοίνωσή του ο ΣΥΡΙΖΑ και υπογραμμίζει:
Στην Ηλεία μικρά παιδιά κάνουν μάθημα στα καφενεία,μέσα στο κρύο και μπροστά σε έναν απαρχαιωμένο υπολογιστή. Στη Δυτική Αττική και τη Θεσσαλονίκη, στα ορεινά χωριά και στα μικρά νησιά, το 97% των μαθητών δε διαθέτει και δεν έχει λάβει εξοπλισμό για τηλεκπαίδευση. Στον Κορυδαλλό γίνονται έρανοι στα σχολεία για να προμηθευτούν οι μαθητές tablet και υπολογιστές.
Πηγή: ethnos.gr
Νικολίτσα Τρίγκα