Πάνω από 20.000 θέσεις εργασίας θα δημιουργήσει η ελληνογερμανική επένδυση της κοινοπραξίας που ανέλαβε την αξιοποίηση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας.
Στελέχη της κοινοπραξίας Fraport AG – όμιλος Κοπελούζου παρουσίασαν χθες τη θυγατρική τους εταιρεία Fraport Greece, που δημιουργήθηκε με σκοπό την εκμετάλλευση των περιφερειακών αεροδρομίων στο πλαίσιο της συμφωνίας που υπεγράφη στα μέσα του περασμένου Δεκεμβρίου με το ΤΑΙΠΕΔ. Η νέα εταιρεία είναι συμμετοχών, στην οποία ανήκουν δύο θυγατρικές κάθε μία από τις οποίες ελέγχει επτά περιφερειακά αεροδρόμια, όπως ακριβώς προέβλεπε η διακήρυξη του σχετικού διαγωνισμού.
Αισιοδοξία
Χθες, οι επικεφαλής των δύο ομίλων που ελέγχουν τη Fraport Greece, δρ Στέφαν Σούλτε και Δημήτρης Κοπελούζος, εμφανίσθηκαν αισιόδοξοι για την πορεία της ελληνογερμανικής επένδυσης. O δρ Σούλτε σημείωσε ότι η συμφωνία θα ολοκληρωθεί προς το τέλος του έτους, οπότε και θα πραγματοποιηθεί η συναλλαγή, δηλαδή η καταβολή του 1,23 δισ. ευρώ. Ο επικεφαλής της Fraport αλλά και ο κ. Κοπελούζος υποβάθμισαν χθες οποιεσδήποτε αντιδράσεις ή/και εμπόδια παρουσιάζονται στη συγκεκριμένη επένδυση. Για παράδειγμα, η διαδικασία αδειοδότησης, όπως είπε ο κ. Σούλτε, παντού στον κόσμο συναντά τα ίδια προβλήματα. «Οι σχέσεις με την πολιτεία είναι παντού οι ίδιες. Και στη Φρανκφούρτη όταν χρειάστηκε να δημιουργήσουμε τον νέο τερματικό σταθμό υπήρξαν καθυστερήσεις (στην αδειοδότηση). Το ίδιο συνέβη και στη Λίμα του Περού», είπε χαρακτηριστικά.
Σε ό,τι αφορά τις παλινωδίες της κυβέρνησης σχετικά με την επένδυση, ο διευθύνων σύμβουλος του Fraport Group είπε ότι αυτό συνέβη και γι’ αυτό σημειώθηκαν καθυστερήσεις στις αρχές του 2015. Εκτοτε, ωστόσο, η κατάσταση έχει ομαλοποιηθεί και σύμφωνα με τον δρα Σούλτε, το χρονοδιάγραμμα που έχει εκπονηθεί τηρείται.
Πάντως, οι επικεφαλής της κοινοπραξίας αρνήθηκαν να σχολιάσουν τις κατά καιρούς δηλώσεις του υπουργού Υποδομών, Χρ. Σπίρτζη. «Ημασταν τυχεροί, κερδίσαμε τον διαγωνισμό και δεν θέλω να σχολιάσω δηλώσεις κυβερνητικών αξιωματούχων», είπε χαρακτηριστικά. Επίσης για την αλλαγή των όρων του διαγωνισμού, ειδικά σε ό,τι αφορά τις πιστοποιήσεις των αεροδρομίων που κατά τον κ. Σπίρτζη εξοικονόμησαν εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ στο ελληνικό Δημόσιο, οι δύο επικεφαλής των ομίλων, αρνήθηκαν να σχολιάσουν σχετικά. Περιορίστηκαν μόνον να αναφέρουν ότι «η κοινοπραξία υπέγραψε αυτό που περιλαμβανόταν στη διακήρυξη του διαγωνισμού».
Επίσης, τα στελέχη της ελληνογερμανικής εταιρείας υποβάθμισαν οποιαδήποτε πιθανά προβλήματα προκαλούνται από τις τρέχουσες πολιτικές και μακροοικονομικές εξελίξεις στη χώρα μας. Ο δρ Σούλτε σημείωσε ότι η χώρα πρέπει να βοηθηθεί από άλλες ευρωπαϊκές χώρες στο προσφυγικό, ενώ σε ό,τι αφορά την ασφάλεια των αεροδρομίων, μετά και το τρομοκρατικό χτύπημα στο αεροδρόμιο των Βρυξελλών, είπε ότι πρέπει να είμαστε προσεκτικοί με τα υπερβολικά μέτρα έξω από τα αεροδρόμια. «Οσα μέτρα και αν ληφθούν δεν θα λύσουν το πρόβλημα 100%», είπε χαρακτηριστικά, σημειώνοντας ότι θα πρέπει να υπάρξει πρόληψη, πριν πλησιάσουν τέτοια επικίνδυνα άτομα τα αεροδρόμια.
Τουρισμός
Ο επικεφαλής της Fraport είπε ακόμη ότι μια σειρά επιχειρήσεων του κλάδου αερομεταφορών αναμένουν τη μεταβίβαση της εκμετάλλευσης των αεροδρομίων στη Fraport Greece. Οι ίδιες ενδιαφέρονται και θα ενισχύσουν το τουριστικό ρεύμα της Ελλάδας, αλλά αυτό θα συμβεί όταν εκσυγχρονιστεί η λειτουργία των αεροδρομίων και σταματήσουν οι μεγάλες καθυστερήσεις που πολλές φορές απαιτούν πάνω από δύο ώρες αναμονής. Προέβλεψε ακόμη ότι τα επόμενα τρία χρόνια αναμένει αύξηση της επιβατικής κίνησης κατά 3% στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια, ήτοι περίπου 700.000 επιβάτες ετησίως. Πέρυσι, η επιβατική κίνηση ανήλθε σε 23 εκατ. αφίξεις και αναχωρήσεις και με βάση αυτή την επιβατική κίνηση, ο κ. Κοπελούζος εκτίμησε ότι οι θέσεις εργασίας θα ξεπεράσουν τις 20.000. «Με βάση μελέτη του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, στο ΔΑΑ, όπου πέρυσι εξυπηρετήθηκαν 18 εκατ. επιβάτες, απασχολήθηκαν συνολικά 17.000 εργαζόμενοι. Με δεδομένο», πρόσθεσε, «ότι τα περιφερειακά αεροδρόμια εξυπηρετούν 23 εκατ. επιβάτες ετησίως, θεωρούμε ότι η απασχόληση θα είναι ακόμη μεγαλύτερη». Τέλος, ο κ. Κοπελούζος, σημείωσε ότι ακόμη πιο σημαντικό, από το ήδη υψηλό τίμημα που πρόσφερε η Fraport, είναι το ίδιο το μήνυμα που εκπέμπει η γερμανική εταιρεία στη διεθνή κοινότητα, ότι δηλαδή επενδύει στην Ελλάδα.
Καθημερινή
Έντυπη