Α.Τις μέρες αυτές, προετοιμάζαμε ένα κείμενο προς τους Βουλευτές Δωδεκανησου, θεωρώντας δεδομένη πλέον την πώληση των Αεροδρομίων Ρόδου και Κω μετά την μεταστροφή του ΣΥΡΙΖΑ αλλά και τις αδύναμες τοπικές φωνές για μια άλλη διαχείριση κοινωνικού χαρακτήρα,
ζητώντας τους να επιδιώξουν την συμμετοχή της τοπικής κοινωνίας μέσω του Δήμου, στον φορέα διαχείρισης του Αεροδρομίου Ρόδου και Κω, με ένα μικρό ποσοστό 3-5% για λογούς δημοκρατίας και κοινωνικής δικαιοσύνης. Είναι άλλο πράγμα να πωλείτε μια ιδιωτικήεπιχείρηση και άλλο μια δημόσιαυποδομή. Ο κοινωνικός χαρακτήρας των έργων υποδομής είναι κοινωνική κατάκτηση και συμβάλλει στην δημιουργία εθνικού φρονήματος και στη κοινωνική συνοχή. Ποια αντισταθμιστική λογική και ποιαμέτραπέρα από αυτά της συμμετοχής και του ελέγχου των πολιτών μπορεί να αναστείλει την παραπαίουσα εθνική συνοχή και αξιοπρέπεια; Όμως η σύντομηδημόσια διαβούλευση τουνομοσχεδίου για τα προαπαιτούμενα του μηνός Οκτωβρίου του 3ου μνημονίου (μόλις 30 ώρες-2 νύχτες και μια εργάσιμημέρααπό 20:00h 10 Οκτωβρίου 2015, έως 09:00h 12 Οκτωβρίου 2015(!)) που διαβάσαμε στο διαδίκτυο δεν μας αφήνει περιθώρια για θετικές προσπάθειες.
Γ.στο άρθρο 10 του νομοσχεδίου αναφέρει:
<<Δεν επιβάλλονται ανταποδοτικά τέλη από τους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης σε φυσικά ή νομικά πρόσωπα ή νομικές οντότητες στις οποίες το Ελληνικό Δημόσιο ή το Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας Ελληνικού Δημοσίου Α.Ε. ή Οργανισμοί Τοπικής Αυτοδιοίκησης έχουν, κατά τους όρους σχετικής σύμβασης, αναθέσει την παροχή υπηρεσίας ή την εκτέλεση έργου ή/και έχουν παραχωρήσει ή διαθέσει εμπράγματο ή άλλο δικαίωμα που περιλαμβάνει την ανάπτυξη, ανάπλαση, χρήση, εκμετάλλευση ορισμένης θαλάσσιας ή χερσαίας έκτασης, περιοχής, οδικού άξονα, μεταφορικής ή άλλης υποδομής, εφόσον από την εν λόγω σύμβαση ή εφαρμοστέα σχετικά νομοθετική διάταξη προβλέπεται ότι οι υπηρεσίες, στην παροχή των οποίων αντιστοιχούν τα ανταποδοτικά τέλη, παρέχονται από τα ανωτέρω πρόσωπα ή οντότητες. Επίσης, απαλλάσσονται από το φόρο ηλεκτροδοτούμενων χώρων του ν. 1080/1980 (Α’ 246), όπως εκάστοτε ισχύει, οι μη στεγασμένες μεταφορικές υποδομές κυριότητος του Ελληνικού Δημοσίου ή των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης, οι οποίες έχουν παραχωρηθεί στο πλαίσιο των συμβάσεων των προηγούμενων εδαφίων. Οι διατάξεις της παρούσας παραγράφου εφαρμόζονται και επί συμβάσεων, οι οποίες έχουν συναφθεί πριν από την έναρξη ισχύος του παρόντος νόμου και από τότε που αυτές ίσχυσαν>>.
Δ.Ναι!καλά το διαβάσατε! Η Fraport, η γερμανική εταιρεία δημόσιου χαρακτήρα, που αγοράζει τα αεροδρόμιαΡόδου-Κω απαλλάσσεται των πάσηςφύσεως δημοτικών τελών!Iδου μερικά σχόλια:
---Η διάταξη αυτή καταστρέφει οριστικά τα ανταποδοτικά οικονομικά των Δήμων της χώρας. Είναι ανεπίτρεπτη πολιτικά ηθικά και δεοντολογικά. Και το 2013, όταν νύχτα (όπως και τώρα) επιχειρήθηκε να περάσει, η ισχυρή επιχειρηματολογία της ΚΕΔΕ και του ΥΠΕΣ, την απέτρεψε. Κρίμα που επανέρχεται και μάλιστα με αυτόν τον ύπουλο τρόπο, χωρίς συνεννόηση με την ΚΕΔΕ και το ΥΠΕΣ. Εκτός και αν το ΥΠΕΣ συμφωνεί τώρα, οπότε και ανοίγει μείζον πολιτικό και όχι μόνο θέμα.
---Η διάταξη δημιουργεί αθέμιτο ανταγωνισμό σε ιδιωτικές επιχειρήσεις που έχουν αυξημένες δαπάνες σε σχέση με αυτές που απαλλάσσονται και ουσιαστικά αποτελεί έμμεση επιδότηση
---Πως είναι δυνατόν να εξαιρείται μόνο ο φορέας διαχείρισης, ο οποίος θα παρέχει τις ανταποδοτικές υπηρεσίες και όχι οι αποδέκτες των ανταποδοτικών υπηρεσιών, οι επιχειρήσεις εγκατεστημένες εντός του χώρου ευθύνης του φορέα; Οι τελευταίες δηλαδή θέλετε να πείτε ότι θα πληρώνουν και τον φορέα και τον Δήμο; Μα θα είναι νομικό absurdum.
---Το ερώτημα τίθεται δημόσια: θα ψηφίσουν το άρθρο 10 οι βουλευτές της Δωδεκανησου;
Ε. Σταθήκαμε σε αυτά που επηρεάζουν τον Δήμο μας και κατ επέκταση τους Δημότες και τις τοπικές επιχειρήσεις.Το νομοσχέδιο επηρεάζει την τάξη των συνταξιούχων, των οικονομολόγων των φοροτεχνικών, τους υγειονομικούς και τους αγρότες. Ένακοινωνικόκίνημαμπορεί να ανατρέψει τους παραλογισμούς που προωθούνταιπροσχηματικά με τον τίτλο: ‘’μεταρρυθμίσεις’’, όπως η παραπάνω.
Ν Μυλωνάς.