Το πολυσυζητημένο ζωνικό σύστημα τιμολόγησης αποτελεί το επόμενο μεγάλο στοίχημα του υπουργείου Υποδομών, καθώς για να εφαρμοστεί θα πρέπει να έχουν ολοκληρωθεί πρώτα όλες οι βελτιώσεις και τροποποιήσεις στο σύστημα του ηλεκτρονικού εισιτηρίου.
Οπως επισημαίνει η Καθημερινή η καταπολέμηση της εισιτηριοδιαφυγής, η οποία έχει ξεπεράσει τα 40 εκατ. ευρώ ετησίως, η καθιέρωση ζωνικού συστήματος κρίνεται δικαιότερη. Ωστόσο σε δηλώσεις του ο καθ’ ύλην αρμόδιος υπουργός Χρ. Σπίρτζης δεν παρέλειψε να αναφέρει ότι «κάποιοι θα κερδίσουν και κάποιοι θα χάσουν από αυτό το σύστημα».
Σε αυτή τη φάση γίνεται συλλογή και επεξεργασία όλων των στοιχείων που αφορούν το νέο σύστημα ηλεκτρονικού εισιτηρίου. Τα δεδομένα αυτά θα αναλυθούν, θα γίνει ενδελεχής καταμέτρηση των επιδόσεων των σταθμών και εκτίμηση των τάσεων μετακίνησης. Απαιτείται ένα διάστημα τουλάχιστον 6 μηνών για να υπάρξει μια σαφής εικόνα που θα επιτρέψει να σχεδιαστεί το νέο ζωνικό σύστημα τιμολόγησης.
Με αυτό ο επιβάτης θα χρεώνεται ανάλογα με τη διαδρομή που θα εκτελεί. Το σύστημα εξασφαλίζει την αναλογικότητα της τιμολόγησης των μετακινήσεων. Δηλαδή όποιος διανύει μεγαλύτερη απόσταση θα πληρώνει περισσότερο και εκείνος που μετακινείται σε μικρότερη απόσταση θα έχει αναλογικά πιο περιορισμένη χρέωση.
Πηγή: Καθημερινή
Φωτο eurokinissi