Το Συμβούλιο της Μυτιλήνης έχοντας κατ’ επανάληψη γίνει αποδέκτης παραπόνων από εκπροσώπους μικρομεσαίων παραγωγικών και τυποποιητικών επιχειρήσεων της Λέσβου, για το γεγονός ότι στα μεγάλα super markets της πόλης μας, δεν προωθούνται στο βαθμό που θα έπρεπε τα τοπικά προϊόντα του κλάδου τροφίμων και ποτών, παίρνει μία αξιοσημείωτη πρωτοβουλία.
Το θέμα της ελλιπούς τοποθέτησης και διάθεσης τοπικών προϊόντων στα ράφια των super markets της πόλης μας, υφίσταται εδώ και πολλά χρόνια και είναι ευρέως γνωστό στην τοπική κοινωνία, με αποτέλεσμα τη δικαιολογημένη – έως ένα βαθμό – δυσαρέσκεια των λεσβιακών επιχειρήσεων, δεδομένου μάλιστα ότι σε άλλες περιοχές της χώρας, τα αντίστοιχα τοπικά προϊόντα κυριαρχούν στα ράφια των αλυσίδων super markets (π.χ. στην Κρήτη).
Το θέμα απασχόλησε το Συμβούλιο της Μυτιλήνης σε πρόσφατη συνεδρίασή του και αφού εξετάστηκαν λεπτομερώς όλες οι παράμετροι και οι δυνατότητες που υπάρχουν, λήφθηκε ομόφωνη απόφαση να προωθηθούν συγκεκριμένες εφικτές προτάσεις, δεδομένου μάλιστα ότι αφορά στην τοπική γαστρονομία, η οποία αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι του τουριστικού προϊόντος του νησιού.
Κατόπιν των παραπάνω, εστάλη σχετική επιστολή προς τα 7 υποκαταστήματα των αλυσίδων super markets που λειτουργούν στην πόλη, η οποία κοινοποιήθηκε και στις αντίστοιχες διευθύνσεις marketing των κεντρικών τους γραφείων στην Αθήνα ή τη Θεσσαλονίκη.
Στην επιστολή, μεταξύ άλλων τονίζονται τα εξής:
«Είναι προφανές και αντιληπτό από όλους, ότι ουδείς μπορεί να υποδείξει σε ιδιωτικές επιχειρήσεις, με ποιους προμηθευτές και σε ποιο βαθμό θα συνεργάζονται μαζί τους. Ωστόσο είναι απολύτως εφικτό, τα Super Markets της πόλης μας να τοποθετήσουν σε επιλεγμένους χώρους τους ειδικές “νησίδες”, οι οποίες θα φιλοξενούν αποκλειστικά προϊόντα του νησιού, με την ένδειξη “ΤΟΠΙΚΑ ΠΡΟΪΟΝΤΑ ΛΕΣΒΟΥ”.
Το συγκεκριμένο merchandising για τα τοπικά προϊόντα, μπορεί εύκολα να υλοποιηθεί, δεδομένου ότι αναφέρεται μόνο σ’ ένα μικρό σχετικά χώρο, τον οποίο οι υπεύθυνοι των super markets μπορούν να αξιοποιήσουν, τοποθετώντας προϊόντα όποιων εταιρειών επιθυμούν, αρκεί να είναι τοπικά.
Επιπλέον είναι απολύτως βέβαιο, ότι η εν λόγω στρατηγική marketing θα ενισχύσει σε μεγάλο βαθμό την εικόνα των S.M.’s, δεδομένου ότι τόσο οι κάτοικοι της Μυτιλήνης, αλλά κυρίως οι επισκέπτες της πόλης (Έλληνες και ξένοι), επιθυμούν διακαώς, ειδικά τα τελευταία χρόνια, να αντικρίζουν τα τοπικά προϊόντα συγκεντρωμένα και όχι διάσπαρτα.
Ακολουθώντας αυτό το μοντέλο, ένα τοπικό brand ούζου για παράδειγμα, το οποίο η διοίκηση του S.M. έχει αποφασίσει να τοποθετήσει στα ράφια του, θα μπορεί να το βρει ο πελάτης αφενός στη νησίδα όπου είναι τοποθετημένα όλα τα αλκοολούχα ποτά μαζί (τοπικά και ξένα) και αφετέρου στη νησίδα των τοπικών προϊόντων.
Για τα τοπικά προϊόντα που απαιτούν συντήρηση (π.χ. τυροκομικά, αλλαντικά, φρούτα, λαχανικά, κ.α.), θα πρέπει να προβλέπονται ειδικοί χώροι με ένδειξη, μέσα στα αντίστοιχα ψυγεία – βιτρίνες (κλειστά ή ανοιχτά).
Εφαρμόζοντας την παραπάνω απλή λογική, παρέχεται το αναφαίρετο δικαίωμα στα S.M.’s να επιλέγουν τις τοπικές επιχειρήσεις που τα ίδια επιθυμούν να συνεργαστούν, ενώ παράλληλα επιλύεται με τον καλύτερο τρόπο το θέμα της κλαδικής προώθησης των τοπικών προϊόντων, αφού θα υπάρχει οπωσδήποτε ειδικός χώρος με την ένδειξη “τοπικά προϊόντα”».
Ήδη οι υπεύθυνοι marketing των super markets, ανταποκρίθηκαν στην πρόταση του Συμβουλίου της Μυτιλήνης και βρίσκονται στη διαδικασία διερεύνησης του τρόπου εφαρμογής του “μέτρου” αυτού, η υλοποίηση του οποίου θα προωθήσει & θα διαφημίσει με τον καλύτερο τρόπο τα τοπικά προϊόντα τόσο στην τοπική αγορά όσο και στους επισκέπτες, ενώ ταυτόχρονα θα αναβαθμίσει το image των ίδιων των S.M’s στους καταναλωτές – πελάτες τους.
emprosnet.gr