Αλλαγές στο μηχανογραφικό, στα μαθήματα, στη σύνθεση των Επιστημονικών Πεδίων και στα τμήματα, στην Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής, στους συντελεστές βαρύτητας, στις στρατιωτικές – αστυνομικές σχολές και στην εξεταστέα-διδακτέα ύλη των πανελλαδικώς εξεταζομένων μαθημάτων στα σχολεία (ΓΕΛ – ΕΠΑΛ) θα υπάρξουν αυτήν τη χρονιά. Ένα νέο τοπίο έχουν μπροστά τους οι φετινοί υποψήφιοι που θα δώσουν Πανελλαδικές – Πανελλήνιες Εξετάσεις τον Ιούνιο του 2022.
Τέσσερα νέα τμήματα
Το ανανεωμένο μηχανογραφικό δελτίο που θα κληθούν να συμπληρώσουν οι υποψήφιοι στις Πανελλαδικές Εξετάσεις του 2022 θα περιλαμβάνει τέσσερα νέα τμήματα Στρατιωτικών Σχολών: Ικάρων (ΣΙ) Μετεωρολόγων, Ικάρων (ΣΙ) Έρευνας Πληροφορικής, Ικάρων (ΣΙ) Διοικητικών και Ικάρων (ΣΙ) Εφοδιαστών.
Αλλαγές τμημάτων σε επιστημονικά πεδία
– Το Τμήμα Αγροτικής Ανάπτυξης, Αγροδιατροφής και Διαχείρισης Φυσικών Πόρων του ΕΚΠΑ εντάσσεται και στο 2ο Επιστημονικό Πεδίο «Θετικών και Τεχνολογικών Επιστημών» παράλληλα με το 3ο και 4ο που ήταν ήδη ενταγμένο.
– Το Τμήμα Χρηματοοικονομικής & Τραπεζικής Διοικητικής του Πανεπιστημίου Πειραιώς, εντάσσεται και στο 2ο Επιστημονικό Πεδίο «Θετικών και Τεχνολογικών Επιστημών» παράλληλα με το 4ο που ήταν ήδη ενταγμένο.
– Το νέο Τμήμα της Σχολής Ικάρων (ΣΙ) – Μετεωρολόγων (ΜΤ), εντάσσεται στο 2ο Επιστημονικό Πεδίο «Θετικών και Τεχνολογικών Επιστημών».
– Το νέο Τμήμα της Σχολής Ικάρων (ΣΙ) – Έρευνας Πληροφορικής (ΕΠ), εντάσσεται στο 2ο Επιστημονικό Πεδίο «Θετικών και Τεχνολογικών Επιστημών» και στο 4ο Επιστημονικό Πεδίο «Επιστημών Οικονομίας και Πληροφορικής».
– Τα νέα Τμήματα της Σχολής Ικάρων (ΣΙ) – Διοικητικών (Δ) και Ικάρων (ΣΙ) – Εφοδιαστών (Ε), εντάσσονται στο 4ο Επιστημονικό Πεδίο «Επιστημών Οικονομίας και Πληροφορικής»
– Το Τμήμα Μηχανικών Πληροφοριακών και Επικοινωνιακών Συστημάτων του Πανεπιστημίου Αιγαίου εντάσσεται και στο 4ο Επιστημονικό Πεδίο «Επιστημών Οικονομίας και Πληροφορικής», παράλληλα με το 2ο που ήταν ήδη ενταγμένο.
Αλλαγές σε εξέταση μαθημάτων
Για την εισαγωγή στο Τμήμα Συντήρησης Αρχαιοτήτων και Έργων Τέχνης του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής, από το ακαδημαϊκό έτος 2022-2023 (πανελλαδικές 2022) και εφεξής, όσον αφορά στα ειδικά μαθήματα οι υποψήφιοι θα εξετάζονται μόνο στο ειδικό μάθημα «Ελεύθερο Σχέδιο».
Η Κοινωνιολογία αντικαθίσταται από τα Λατινικά
Το μάθημα της Κοινωνιολογίας αντικαθίσταται από τα Λατινικά. Η αλλαγή προκάλεσε πολύ μεγάλη ανησυχία στον κλάδο, ενώ θα επηρεάσει αρνητικά ακόμη και τους υποψηφίους – φετινούς απόφοιτους – της Ομάδας Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών που θα δώσουν εκ νέου εξετάσεις του χρόνου και οι οποίοι θα κληθούν να εξεταστούν σε μάθημα που δεν έχουν διδαχθεί στο σχολείο.
Μηχανογραφικά δελτία δύο φάσεων
Οι υποψήφιοι των ημερήσιων και εσπερινών Γ.Ε.Λ. που θα δώσουν διαγωνιστούν στις πανελλαδικές, μετά από την ολοκλήρωση των εξετάσεων και τη γνωστοποίηση των βαθμών της τελικής τους επίδοσης στα πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα, τα ειδικά μαθήματα και τις πρακτικές δοκιμασίες, καθώς και τη γνωστοποίηση των αποτελεσμάτων των ικανοτήτων θα συμπληρώσουν μηχανογραφικό δελτίο για τα Πανεπιστήμια (ονομάζεται μηχανογραφικό δελτίο πρώτης φάσης). Ταυτόχρονα υπάρχει η δυνατότητα να συμπληρώσουν και μηχανογραφικό δελτίο για διεκδίκηση μιας θέσης στα δημόσια ΙΕΚ.
Στο μηχανογραφικό δελτίο της πρώτης φάσης για τα Πανεπιστήμια θα επιλέξουν καθορισμένο αριθμό σχολών, τμημάτων ή εισαγωγικών κατευθύνσεων από το επιστημονικό πεδίο, στο οποίο έχουν πρόσβαση. Ο αριθμός των επιλογών δεν μπορεί να υπερβαίνει το 10% του συνόλου των σχολών, τμημάτων ή εισαγωγικών κατευθύνσεων του οικείου επιστημονικού πεδίου.
Οι υποψήφιοι μπορούν να επιλέξουν σχολές, τμήματα ή εισαγωγικές κατευθύνσεις με βάση την Ε.Β.Ε. ή τις Ε.Β.Ε. του ειδικού μαθήματος ή των ειδικών μαθημάτων ή πρακτικών δοκιμασιών της σχολής, τμήματος ή εισαγωγικής κατεύθυνσης, αν συντρέχει τέτοια περίπτωση, την Ε.Β.Ε. ανά σχολή, τμήμα ή εισαγωγική κατεύθυνση και τη βαθμολογική τους επίδοση.
Μετά την ανακοίνωση των επιτυχόντων, οι υποψήφιοι που δεν έχουν εισαχθεί σε καμία από τις δηλωθείσες επιλογές τους, μπορούν να συμπληρώσουν εκ νέου μηχανογραφικό δελτίο υποψηφίου (μηχανογραφικό δελτίο δεύτερης φάσης), επιλέγοντας, χωρίς περιορισμό επιλογών, όσες σχολές, τμήματα ή εισαγωγικές κατευθύνσεις επιθυμούν από το επιστημονικό πεδίο στο οποίο έχουν πρόσβαση με βάση την Ε.Β.Ε. ή τις Ε.Β.Ε. του ειδικού μαθήματος ή των ειδικών μαθημάτων ή πρακτικών δοκιμασιών της οικείας σχολής, τμήματος ή εισαγωγικής κατεύθυνσης, αν συντρέχει τέτοια περίπτωση, την Ε.Β.Ε. ανά σχολή, τμήμα ή εισαγωγική κατεύθυνση και τη βαθμολογική τους επίδοση.
Στη διαδικασία αυτή οι υποψήφιοι διεκδικούν τις θέσεις των οικείων σχολών, τμημάτων ή εισαγωγικών κατευθύνσεων, οι οποίες δεν πληρώθηκαν κατά την πρώτη φάση της διαδικασία. Στη διαδικασία υποβολής μηχανογραφικού δελτίου δεύτερης φάσης, μπορούν να συμμετέχουν και οι υποψήφιοι, οι οποίοι υπέβαλαν παράλληλο μηχανογραφικό δελτίο (διεκδικώντας μια θέση σε δημόσιο ΙΕΚ).
Να σημειώσουμε εδώ ότι απαγορεύεται η εγγραφή του υποψηφίου ταυτόχρονα σε σχολή, τμήμα ή εισαγωγική κατεύθυνση Α.Ε.Ι. και σε δημόσιο Ινστιτούτο Επαγγελματικής Κατάρτισης (Ι.Ε.Κ.)
Το Παράλληλο μηχανογραφικό δελτίο
Οι τελειόφοιτοι και οι υποψήφιοι, που συμμετέχουν στις πανελλαδικές εξετάσεις, δύνανται να εκδηλώσουν ενδιαφέρον προς κάλυψη θέσης καταρτιζόμενου σε δημόσιο Ι.Ε.Κ. με την υποβολή παράλληλου μηχανογραφικού δελτίου καθώς διατίθεται συγκεκριμένος αριθμός θέσεων των δημόσιων Ι.Ε.Κ., ο οποίος προσδιορίζεται με απόφαση του Γενικού Γραμματέα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης, Διά Βίου Μάθησης και Νεολαίας του Υπουργείου Παιδείας προς κάλυψη από τους τελειόφοιτους και υποψήφιους των πανελλαδικών εξετάσεων του οικείου σχολικού έτους. Το παράλληλο μηχανογραφικό δελτίο υποβάλλεται κατά την ίδια περίοδο υποβολής του μηχανογραφικού δελτίου πρώτης φάσης. Οι υποψήφιοι που θα συμμετέχουν στις πανελλαδικές εξετάσεις του 2022 δύνανται να υποβάλουν τόσο το μηχανογραφικό δελτίο πρώτης φάσης όσο και το παράλληλο μηχανογραφικό δελτίο.
Ο τρόπος κατάρτισης των πινάκων κατάταξης, τα κριτήρια επιλογής, ο τρόπος άρσης της ισοβαθμίας, καθώς και ο χρόνος, τόπος και τρόπος ανακοίνωσης των αποτελεσμάτων καθορίζονται στον Κανονισμό Λειτουργίας των Ι.Ε.Κ.
Οι τελειόφοιτοι και υποψήφιοι οι οποίοι δεν θα κατορθώσουν να καταλάβουν κάποια από τις θέσεις καταρτιζόμενων σε δημόσιο Ι.Ε.Κ., οι οποίες διατίθενται προς κάλυψη με την υποβολή παράλληλου μηχανογραφικού δελτίου, δύνανται να υποβάλουν αίτηση προς κάλυψη θέσης καταρτιζόμενου. Οι θέσεις καταρτιζόμενων οι οποίες παραμένουν κενές μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας υποβολής του παράλληλου μηχανογραφικού δελτίου, διατίθενται προς κάλυψη.
Η Διδακτέα – Εξεταστέα Ύλη
Καθορίστηκε η διδακτέα – εξεταστέα ύλη των πανελλαδικώς εξεταζόμενων μαθημάτων της Γ’ τάξης ημερησίων και εσπερινών ΓΕΛ για το σχολικό έτος 2021-2022. Για το μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας η εξέταση είναι ενιαία και γίνεται σε αδίδακτα κείμενα, λογοτεχνικά και μη λογοτεχνικά.
Ως εξεταστέα-διδακτέα ύλη (ΓΕΛ, ΕΠΑΛ) ορίζονται δραστηριότητες με τις οποίες υπηρετείται και ελέγχεται η επίτευξη των σκοπών και των προσδοκώμενων αποτελεσμάτων της διδασκαλίας του μαθήματος.
Ι. Για τη Νεοελληνική Γλώσσα, οι μαθητές και οι μαθήτριες πρέπει να είναι σε θέση να ανταποκρίνονται σε δραστηριότητες και να απαντούν σε ερωτήματα / ερωτήσεις που απορρέουν από κείμενα που αναφέρονται σε κάποιον ή κάποιους από τους θεματικούς άξονες, όπως αυτοί ορίζονται στο Πρόγραμμα Σπουδών. Πιο συγκεκριμένα, οι μαθητές και οι μαθήτριες καλούνται:
α) να κατανοούν τη γλωσσική μορφή των κειμένων και τα κειμενικά τους χαρακτηριστικά, τη σχέση που έχει η γλώσσα και η οργάνωση του κειμένου με την περίσταση και τον σκοπό της επικοινωνίας,
β) να ερμηνεύουν και να προσεγγίζουν κριτικά τα κείμενα με στόχο τη διερεύνηση του τρόπου με τον οποίο αναπαριστώνται ιδέες, αντιλήψεις, προκαταλήψεις για τον άνθρωπο, την κοινωνία και τον κόσμο, γ) να συγκρίνουν κείμενα ως προς τις δύο προηγούμενες διαστάσεις με στόχο τον εντοπισμό ομοιοτήτων και διαφορών μεταξύ των κειμένων ως προς τη γλώσσα, το μέσο, τους σημειωτικούς τρόπους, το κειμενικό είδος, τις αναπαραστάσεις της πραγματικότητας, τον τρόπο προσέγγισης του θέματος κ.λπ.
δ) να παράγουν κείμενα, με βάση τα μελετώμενα κείμενα με στόχο: i) τον μετασχηματισμό των γλωσσικών και νοηματικών δομών (σημασιών) των κειμένων ή/και ii) τη συνοπτική παρουσίαση του περιεχομένου των κειμένων και iii) τη διατύπωση και έκφραση δικών τους απόψεων, σε επικοινωνιακό πλαίσιο, σχετικά με συγκεκριμένα ερωτήματα που τίθενται στα κείμενα αναφοράς.
ΙΙ. Για τη Λογοτεχνία, οι μαθητές και οι μαθήτριες θα πρέπει να είναι σε θέση να τοποθετούνται/ανταποκρίνονται με ένα ερμηνευτικό σχόλιο στο θέμα ή ερώτημα που οι ίδιοι/ες πιστεύουν ότι θέτει το κείμενο, αξιοποιώντας συνδυαστικά κειμενικούς δείκτες μεταξύ τους ή και με στοιχεία συγκειμένου, με σκοπό να τεκμηριώνουν τις προσωπικές θέσεις και ανταποκρίσεις τους.
Πιο συγκεκριμένα, ο/η μαθητής/-ήτρια αναμένεται να είναι σε θέση: – να εντοπίσει ποιο είναι, κατά τη γνώμη του/της, το θέμα του κειμένου – να καταγράψει το ερώτημα ή τα ερωτήματα που απορρέει/-ουν από τον τρόπο που χειρίζεται ο/η συγγραφέας το θέμα του/της – να αξιολογήσει ποιο από τα ερωτήματα παρουσιάζει μεγαλύτερο ενδιαφέρον για τον ίδιο/-α και σε αυτό να στηρίξει το ερμηνευτικό του/της σχόλιο. Τέλος, οι μαθητές και οι μαθήτριες οφείλουν να τεκμηριώνουν τις απαντήσεις τους με αναφορές στο κείμενο ή σε συγκεκριμένους κειμενικούς δείκτες.
Στο ΦΕΚ ορίζεται αναλυτικά η ύλη για όλα τα μαθήματα και των τεσσάρων ομάδων προσανατολισμού.
Πώς διαμορφώνονται οι συντελεστές βαρύτητας
Σύμφωνα με τον Νόμο 4777/2021 (Α΄25) ο συντελεστής βαρύτητας για το ακαδημαϊκό έτος 2022-2023 (όπως ορίστηκε από κάθε Πανεπιστημιακό Ίδρυμα για κάθε Τμήμα/Σχολή/Εισαγωγική Κατεύθυνσή) που αποδίδεται σε κάθε ένα από τα τέσσερα (4) πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα εκφράζεται σε ποσοστό επί τοις εκατό (%) και δεν μπορεί να είναι μικρότερος του 20%. Το άθροισμα των συντελεστών αποδίδει το 100%. Στις περιπτώσεις.
Όσον αφορά τις περιπτώσεις των Σχολών, Τμημάτων ή Εισαγωγικών Κατευθύνσεων, η εισαγωγή στις οποίες προϋποθέτει την εξέταση σε ειδικό μάθημα ή πρακτικές δοκιμασίες, ο συντελεστής βαρύτητας που αποδίδεται στο ειδικό μάθημα ή τις πρακτικές δοκιμασίες είναι είτε 10% είτε 20%.
Οι Σχολές, Τμήματα ή Εισαγωγικές Κατευθύνσεις, η εισαγωγή στις οποίες προϋποθέτει την εξέταση σε ένα ή δύο ειδικά μαθήματα με επιλογή των υποψηφίων μεταξύ περισσοτέρων, αποδίδουν τον ίδιο συντελεστή βαρύτητας σε όλα τα ειδικά μαθήματα επιλογής, ο οποίος είναι είτε 10% είτε 20%. Στις περιπτώσεις των Σχολών, Τμημάτων ή Εισαγωγικών Κατευθύνσεων, στις οποίες εξετάζονται δύο ειδικά μαθήματα το άθροισμα των συντελεστών βαρύτητας που τους αποδίδονται είναι το 20% και το ποσοστό που αποδίδεται σε κάθε ένα από τα ειδικά μαθήματα δεν μπορεί να είναι μικρότερο του 8%. Τα ποσοστά που αποδίδουν τα ειδικά μαθήματα προστίθενται στο 100% που αποδίδουν τα τέσσερα πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα.
Αναλυτικά:
Καθορισμός των συντελεστών βαρύτητας των πανελλαδικά εξεταζόμενων μαθημάτων ΓΕΛ, των ειδικών μαθημάτων και πρακτικών δοκιμασιών για εισαγωγή στα Α.Ε.Ι., στις Α.Ε.Α., στις σχολές των Α.Σ.Ε.Ι. και Α.Σ.Σ.Υ., στη Σ.Σ.Α.Σ., στις σχολές της Αστυνομικής και Πυροσβεστικής Ακαδημίας, στις Α.Ε.Ν., στις σχολές Δοκίμων Σημαιοφόρων Λιμενικού Σώματος και Λιμενοφυλάκων, καθώς και στις Α.Σ.Τ.Ε. του Υπουργείου Τουρισμού, το ακαδημαϊκό έτος 2022- 2023 και εφεξής.
O καθορισμός των συντελεστών βαρύτητας των πανελλαδικά εξεταζόμενων μαθημάτων των Επαγγελματικών Λυκείων για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση το ακαδημαϊκό έτος 2022-2023 και εφεξής ορίζεται στο ΦΕΚ της 19ης Νοεμβρίου 2021.
Ελάχιστη βάση Εισαγωγής
Δημοσιεύθηκε το ΦΕΚ με την υπ΄αριθ.Φ.251/165669/A5/17-12-2021 Υπουργική Απόφαση στην οποία συγκεντρώνονται οι Συντελεστές Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής (Ε.Β.Ε.) Σχολών, Τμημάτων ή Εισαγωγικών Κατευθύνσεων, καθώς και οι Συντελεστές Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής (Ε.Β.Ε.) ειδικών μαθημάτων και πρακτικών δοκιμασιών για την συμμετοχή των υποψηφίων των πανελληνίων εξετάσεων 2022 για εισαγωγή στα ΑΕΙ και στις αστυνομικές και στρατιωτικές σχολές.
Οι συντελεστές ΕΒΕ θα ισχύσουν για τις επόμενες πανελλαδικές εξετάσεις (πανελλήνιες 2022).
27 τμήματα αύξησαν τους συντελεστές της ΕΒΕ και 24 τμήματα τους μείωσαν. Οι μεταβολές αφορούν περίπου στο 10% των τμημάτων, συνεπώς δεν πρόκειται να αλλάξουν σημαντικά τα πράγματα.
Κάποια τμήματα μείωσαν την ΕΒΕ που τους στοίχισε, με εντυπωσιακότερο όλων το τμήμα Αρχιτεκτόνων Ξάνθης που έμεινε χωρίς κανένα εισακτέο από το Γενικό Λύκειο. Έτσι μείωσαν το συντελεστή του τμήματος από 1,1 σε 0,8. Έθεσαν, δηλαδή το μικρότερο δυνατό συντελεστή. Στο Ελεύθερο και το Γραμμικό Σχέδιο μείωσαν τους συντελεστές από 1,1 σε 0,8, ενώ είχαν τη δυνατότητα να ορίσουν το 0,7.
Όπως αναφέρεται στη σχετική απόφαση, αποφασίζουμε:
Την εκ νέου συγκέντρωση στην παρούσα απόφαση των συντελεστών Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής (Ε.Β.Ε.) σχολών, τμημάτων ή εισαγωγικών κατευθύνσεων, καθώς και των συντελεστών Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής (Ε.Β.Ε.) ειδικών μαθημάτων και πρακτικών δοκιμασιών, συμπεριλαμβανομένων και των συντελεστών που έχουν τροποποιηθεί σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ. 7 του άρθρου 4Β του ν. 4186/2013 (Α΄ 193), όπως το άρθρο αυτό προστέθηκε με το άρθρο 2 του ν. 4777/2021 (Α΄ 25) καθώς και της παρ. 7 του άρθρου 54 του ν.4777/2021 (Α’ 25) όπως προστέθηκε με το άρθρο 113 του ν.4842/2021 (Α’ 190), ως προϋπόθεση συμμετοχής των υποψηφίων των πανελλαδικών εξετάσεων στη διαδικασία επιλογής για εισαγωγή στα Α.Ε.Ι., στις σχολές των Α.Σ.Ε.Ι. και Α.Σ.Σ.Υ., στη Σ.Σ.Α.Σ., στις σχολές της Αστυνομικής και Πυροσβεστικής Ακαδημίας, στις Α.Ε.Ν., στις σχολές Δοκίμων Σημαιοφόρων Λιμενικού Σώματος και Λιμενοφυλάκων, καθώς και στις Α.Σ.Τ.Ε. του Υπουργείου Τουρισμού, για το ακαδημαϊκό έτος 2022-2023 και εφεξής, ως ακολούθως:
Εξετάσεις για τις σχολές των σωμάτων ασφαλείας
Οι προκαταρκτικές εξετάσεις ΠΚΕ (αθλητικές και ψυχοτεχνικές δοκιμασίες) σύμφωνα με τα νέα δεδομένα του Υπουργείου Παιδείας, θα υλοποιούνται για πρώτη φορά το 2022 την Άνοιξη (Μάρτιος- Απρίλιος) πριν από τις Πανελλαδικές εξετάσεις.
Όσον αφορά τις ακριβείς ημερομηνίες διεξαγωγής των ΠΚΕ των παραπάνω υποψηφίων καθώς και τις λοιπές λεπτομέρειες, θα καθορισθούν με τις σχετικές προκηρύξεις των αρμόδιων Υπουργείων (δηλ. το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Υπουργείο Εθνικής Άμυνας και το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη).
Για τις περισσότερες σχολές υπάρχει δυνατότητα εισαγωγής είτε από το Γενικό Λύκειο, είτε από τα ΕΠΑΛ. ‘Ομως να γνωρίζουν οι υποψήφιοι ότι οι παρακάτω συγκεκριμένες σχολές προσφέρονται μόνο από τα ΓΕΛ:
Σχολή Αξιωματικών Ελληνικής Αστυνομίας (1ο,2ο,4ο πεδίο)
Σχολή Δοκίμων Σημαιοφόρων ΛΣ και ΕΛ Ακτοφυλακής (1ο,2ο,3ο,4ο πεδίο)
Σχολή Ανθυποπυραγών (1ο,2ο,3ο,4ο πεδίο)
Στρατιωτικές Σχολές Αξιωματικών Σωμάτων (Σ.Σ.Α.Σ) (1ο, 3ο, 4ο πεδίο)
Σχολή Αξιωματικών Νοσηλευτικής (Σ.Α.Ν)(3ο πεδίο)
Στρατιωτική Σχολή Ευελπίδων (Σ.Σ.Ε)(2ο πεδίο)
Σχολή Ναυτικών Δοκίμων(Σ.Ν.Δ)(2ο πεδίο)
Σχολή Ικάρων (2ο πεδίο)
Από τις Πανελλήνιες του 2022 ισχύουν νέοι συντελεστές βαρύτητας ανά μάθημα σε κάθε σχολή.
Για την ΣΣΑΣ Ιατρικής οι συντελεστές βαρύτητας είναι:
Φυσική 25%, Χημεία 25%, Βιολογία 25%, Νεοελληνική Γλώσσα 25%.
Για το ΣΣΑΣ Οικονομικό οι συντελεστές βαρύτητας είναι:
Νεοελληνική Γλώσσα 25%, Μαθηματικά 30%, Πληροφορική 20%, Οικονομικά 20%.
Για την Αστυφυλάκων οι συντελεστές βαρύτητας είναι:
1ο πεδίο: Νεοελληνική Γλώσσα 30%, Αρχαία 20%, Ιστορία 30%, Λατινικά 20%
2ο πεδίο: Νεοελληνική Γλώσσα 30%, Φυσική 20%, Χημεία 20%, Μαθηματικά 30%.
Όπως γίνεται αντιληπτό, οι υποψήφιοι είναι αναγκαίο να γνωρίζουν εκ των προτέρων τους συντελεστές βαρύτητας από όλες τις σχολές, και να έχουν στο μυαλό τους ότι για κάθε σχολή θα έχουν διαφορετικά μόρια ανάλογα με το πεδίο που θα διαγωνιστούν.
Αστυνομικές Σχολές: Αλλαγές στο ύψος υποψηφίων ανδρών & γυναικών
Σύμφωνα με τροπολογία που υπερψηφίστηκε στη Βουλή, τα προσόντα των υποψηφίων και οι προκαταρκτικές εξετάσεις, στις οποίες υποβάλλονται, είναι κοινές και για τα δύο φύλα με εξαίρεση το ελάχιστο απαιτούμενο ανάστημα, το οποίο είναι τουλάχιστον ένα μέτρο και εβδομήντα εκατοστά (1,70 μ.) για τους άνδρες και ένα μέτρο και εξήντα τρία εκατοστά (1,63 μ.) για τις γυναίκες.
Όλα όσα ορίζει η τροπολογία: «Τα προσόντα των υποψηφίων και οι προκαταρκτικές εξετάσεις, στις οποίες υποβάλλονται, είναι κοινές και για τα δύο φύλα με εξαίρεση το ελάχιστο απαιτούμενο ανάστημα, το οποίο είναι τουλάχιστον ένα μέτρο και εβδομήντα εκατοστά (1,70 μ.) για τους άνδρες και ένα μέτρο και εξήντα τρία εκατοστά (1,63 μ.) για τις γυναίκες».
Με την προωθούμενη ρύθμιση επιχειρείται διαφοροποίηση μόνο ως προς το προσόν του ύψους, ώστε να είναι διαφορετικό για άνδρες και διαφορετικό για τις γυναίκες, λαμβάνοντας υπ’ όψη τις τελευταίες νομολογιακές επί του θέματος εξελίξεις (Συμμόρφωση με τις υπ’ αρ. 902-907/2021 αποφάσεις της Ολομέλειας του Συμβουλίου της Επικρατείας).