Εθνικό απολυτήριο και μετά εξετάσεις σε τέσσερα μαθήματα για τα ΑΕΙ/ΤΕΙ.
Πρόκειται για τους δύο πυλώνες του σχεδιασμού της νέας ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας για το σύστημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση που παρουσιάζει η Καθημερινή της Κυριακής.
Οι μαθητές της επόμενης Α’ Λυκείου, δηλαδή του σχολικού έτους 2017-2018, θα είναι οι πρώτοι που θα δοκιμάσουν το νέο εξεταστικό σύστημα το 2020.
Ο νέος υπουργός, Κώστας Γαβρόγλου, θα επιχειρήσουν να λύσουν τον γόρδιο δεσμό της αναβάθμισης του Λυκείου και του νέου εξεταστικού συστήματος με σύνδεση των προτάσεων που έχουν ήδη κατατεθεί. Έτσι:
1. Καθώς το μοντέλο International Baccalaureate που πρότεινε η Επιτροπή Εθνικού Διαλόγου κρίνεται δαπανηρό και δύσκολα υλοποιήσιμο, προκρίνεται η ενίσχυση του μορφωτικού ρόλου των δύο τελευταίων τάξεων του Λυκείου μέσω του εθνικού απολυτηρίου.
Οι μαθητές θα πρέπει να δίνουν βάρος σε όλα τα μαθήματα αφού θα εξετάζονται στο τέλος σε όλα τα βασικά και όχι μόνο στα πανελλαδικώς εξεταζόμενα. Ο βαθμός του εθνικού απολυτηρίου θα λαμβάνεται υπόψη αλλά δεν θα είναι καθοριστικός.
2. Οι υποψήφιοι θα συνεχίσουν αν εξετάζονται σε τέσσερα μαθήματα και οι εξετάσεις θα διοργανώνονται μετά την αποφοίτηση από το Λύκειο από το υπουργείο Παιδείας και όχι από τα πανεπιστήμια.
3. Για να μειωθεί το άγχος, εξετάζεται η πρόταση οι υποψήφιοι να μπορούν να δίνουν πολλές φορές εξετάσεις.
4. Οι εισακτέοι σε ΑΕΙ/ΤΕΙ θα εισάγονται σε τμήμα αλλά εκ΄τος από τα υποχρεωτικά μαθήματα κορμού της βασικής ειδικότητας θα μπορούν να επιλέγουν έναν αριθμό μαθημάτων από μια δεύτερη ειδικότητα και αυτό θα αποτυπώνεται στο πτυχίο.
Όπως επίσης μεταδίδει το esos.gr οι «πυλώνες» του νέου συστήματος πρόσβασης στα πανεπιστήμια είναι:
Να μην υπάρχει το σημερινό σύστημα εισαγωγικών εξετάσεων.
Να θεσμοθετηθεί ένα εξίσου αδιάβλητο σύστημα.
Να είναι λιγότερο κοστοβόρο για τις οικογένειες που φοιτούν τα παιδιά τους στο Λύκειο.
Να είναι λιγότερο ψυχοφθόρο για τα παιδιά.
Οι επόμενες κινήσεις του υπουργού
Ο υπουργός Παιδείας την μεθεπόμενη εβδομάδα θα ανακοινώσει το τριετές σχέδιο για την παιδεία. Σε συνεννόηση με το νέο πρόεδρο της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής Δ. Σεβαστάκη θα ξεκινήσει άμεσα κύκλος συνεδριάσεων με τα ίδια θέματα και προσκεκλημένους, που είχε βάλει στο «πλάνο» ο κ. Γαβρόγλου ως πρόεδρος της ΕΜΥ της Βουλής. Στη συζήτηση, εκτός από τα δύο γνωστά πορίσματα του Α. Λιάκου και Κ. Γαβρόγλου, να τεθούν και όλα τα προηγούμενα πορίσματα που προέκυψαν από τον Εθνικό Διάλογο για την παιδεία, που διεξήγαγε το ΕΣΥΠ, όπως του Γ. Μπαμπινιώτη.
Θα κληθούν να διατυπώσουν προτάσεις και απόψει
1. Όλοι οι πρώην πρόεδροι του ΕΣΥΠ
2. Όλοι οι πρώην Γενικοί Γραμματείς του υπουργείου Παιδείας
3. Όλοι οι πρώην πρόεδροι του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου και ο πρώην πρόεδρος του ΙΕΠ Σωτήρης Γκλαβάς
4. Ενδεχομένως να κληθούν και «μάχιμοι» εκπαιδευτικοί.
Επιδίωξη του κ. Γαβρόγλου είναι να προκύψει ένα τελικό πόρισμα πριν τα Χριστούγεννα πάνω στο οποίο το υπουργείο Παιδείας θα βασιστεί για να προχωρήσει στις νέες νομοθετικές πρωτοβουλίες για το Λύκειο (Β και Γ τάξη), το νέο σύστημα πρόσβασης στα πανεπιστήμια και το πρώτο έτος στα ΑΕΙ.