Χάθηκε ο στόχος των 2 δισ. ευρώ από τις αποκρατικοποιήσεις

Φεβρουάριος 03, 2019

Κι αυτός είναι ο εθνικός στόχος για το 2019 και τα επόμενα χρόνια: η εισροή σημαντικών ξένων κεφαλαίων, παράλληλα με τη δυναμικότερη ενεργοποίηση της ελληνικής επιχειρηματικότητας.
Επί ξυρού ακμής βρίσκονται δυνητικοί επενδυτές καθώς και Eυρωπαίοι παρατηρητές που έχουν στο μικροσκόπιο την πορεία των μεταρρυθμίσεων εξαιτίας του κλίματος… ραθυμίας που επικρατεί στην κυβέρνηση για την τελεσφόρηση αποκρατικοποιήσεων.

Το εκρηκτικό κοκτέιλ εντυπώσεων -που διαμορφώνει η ευφορία της «αλμυρής» εξόδου στις αγορές, η αύξηση του κατώτατου μισθού, σε συνδυασμό με τη συμφωνία των Πρεσπών- έχει φέρει εμφανώς σε δεύτερη μοίρα τις κυβερνητικές υποχρεώσεις αναφορικά με τους στόχους των αποκρατικοποιήσεων.

Τα παραπάνω γεγονότα σε συνδυασμό με τις ιδεοληψίες στελεχών -όπως για παράδειγμα συμβούλων στο υπουργείο Ναυτιλίας που κληρονομήθηκαν από προηγούμενο υπουργό του ΣΥΡΙΖΑ- έχουν εκτροχιάσει το πλάνο του 2018 με αποτέλεσμα ο στόχος των 2 δισ. ευρώ να χαθεί.

Ειδικότερα, μολονότι υπογράφηκε η σύμβαση επέκτασης παραχώρησης του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών «Ελ. Βενιζέλος», εκκρεμεί η υποβολή της σύμβασης προς κύρωση στη Βουλή. Ως εκ τούτου αφενός δεν έχει εισπραχθεί 1,385 δισ. ευρώ, αφετέρου δεν μπορεί να προκηρυχθεί ο διαγωνισμός για την πώληση του 30%, που αναμένεται να προσελκύσει σημαντικό επενδυτικό ενδιαφέρον.

Επίσης δεν έχει κατατεθεί στη Βουλή το νομοσχέδιο από το υπουργείο Ναυτιλίας που θα επιτρέπει τις υποπαραχωρήσεις λιμενικών δραστηριοτήτων στους 10 Οργανισμούς Λιμένος. Αν δεν κυρωθεί το συγκεκριμένο σχέδιο νόμου από τη Βουλή, δεν μπορεί να ξεκινήσει κανένας διαγωνισμός. Οπως είναι γνωστό, θα δοθεί προτεραιότητα στα λιμάνια Καβάλας και Αλεξανδρούπολης, τα οποία θα βγουν ξεχωριστά.

Ακολούθως δεν έχει κατατεθεί στη Βουλή το νομοσχέδιο που θα διασπά τη ΔΕΠΑ σε δύο δραστηριότητες, εμπορία και υποδομές. Οπως έχει γράψει ο «Ε.Τ.» της Κυριακής, αυτός ο εταιρικός μετασχηματισμός της ΔΕΠΑ είναι απαραίτητος για να προχωρήσουν στη συνέχεια δύο διαγωνισμοί, δηλαδή: η πώληση του 50,1% της εταιρίας εμπορίας και του 14% της εταιρίας υποδομών, στην οποία το Δημόσιο θα κρατήσει το πλειοψηφικό πακέτο μετοχών.

Στη ΔΕΠΑ Υποδομών θα ανήκουν το 100% της ΕΔΑ Αττικής, το 51% της ΕΔΑ Θεσσαλίας-Θεσσαλονίκης, η 100% θυγατρική ΔΕΔΑ που είναι υπεύθυνη για την υπόλοιπη Ελλάδα και η 100% θυγατρική στην οποία θα ανήκουν οι συμμετοχές της ΔΕΠΑ στα διεθνή projects (αγωγοί IGB, East Med, IGI Poseidon, FSRU Αλεξανδρούπολης κ.λπ.).

Την ίδια ώρα δεν έχει εγκριθεί από το Κυβερνητικό Συμβούλιο Οικονομικής Πολιτικής (ΚΥΣΟΙΠ) το Επιχειρησιακό Σχέδιο του Ταμείου γεγονός που επεκτείνει την καθυστέρηση στη λήψη αποφάσεων και ενεργειών από πλευράς ΤΑΙΠΕΔ.

Αισιοδοξεί η διοίκηση

Υπό αυτό το πρίσμα, δείχνουν ανακόλουθοι οι στόχοι του Ταμείου αναφορικά με τους στόχους, όπως αυτοί εκφράστηκαν με άρθρο του Ριχάρδου Λαμπίρη πρόσφατα στον «Ε.Τ.» της Κυριακής. Οπως επισήμανε, μεταξύ άλλων, ο διευθύνων σύμβουλος του ΤΑΙΠΕΔ, «το μεγάλο δίδαγμα των δύσκολων χρόνων της κρίσης που αφήνουμε πίσω μας είναι πως μόνο μέσα από την υλοποίηση σημαντικών μεταρρυθμίσεων και την προσέλκυση άμεσων ξένων επενδύσεων μπορεί να ανακάμψει η οικονομία, να εκκινήσουν οι παραγωγικές μηχανές και να σταματήσει η διαρροή ανθρώπινου δυναμικού στο εξωτερικό.

Κι αυτός είναι ο εθνικός στόχος για το 2019 και τα επόμενα χρόνια: η εισροή σημαντικών ξένων κεφαλαίων, παράλληλα με τη δυναμικότερη ενεργοποίηση της ελληνικής επιχειρηματικότητας. Το ΤΑΙΠΕΔ βρίσκεται στην πρώτη γραμμή αυτής της προσπάθειας. Υλοποιεί ένα φιλόδοξο, αλλά συνάμα ρεαλιστικό σχέδιο αξιοποίησης συγκριτικών πλεονεκτημάτων και δυνατοτήτων της χώρας για την προσέλκυση ξένων κεφαλαίων, λαμβάνοντας πάντοτε υπόψη το κοινωνικό αποτύπωμα που αφήνει κάθε επένδυση, καθώς αυτή ξεδιπλώνεται σε βάθος χρόνου».

Οπως πρόσθεσε ο κ. Λαμπίρης, «το 2019 είναι χρονιά κομβικής σημασίας, καθώς στο σχέδιό μας περιλαμβάνεται ευρύ φάσμα επενδυτικών έργων, όπως περιφερειακά λιμάνια, μαρίνες, ακίνητα, εταιρίες ενέργειας κ.λπ., παράλληλα με διαγωνισμούς που είναι σε εξέλιξη, όπως αυτοί των ΕΛΠΕ, της Εγνατίας Οδού, της Μαρίνας Αλίμου κ.ά.Αδιαμφισβήτητα στην κορυφή του ενδιαφέροντος θα βρεθoύν:

• Το 30% του Διεθνούς Αεροδρομίου της Αθήνας με την εκκίνηση της διαγωνιστικής διαδικασίας να προγραμματίζεται τους πρώτους μήνες του 2019.

• Η διαδικασία επιμέρους παραχώρησης συγκεκριμένων δραστηριοτήτων των 10 περιφερειακών λιμένων, που μπορούν αναμφίβολα να συμβάλουν καθοριστικά στην ανάκαμψη των υποδομών της χώρας και συνδυαστικά με το σύμπλεγμα σιδηροδρόμων που επίσης έχει αναπτυχθεί, η Ελλάδα μετατρέπεται σε πύλη διαμετακομιστικού εμπορίου προς την Ευρώπη.

• Το ενεργειακό χαρτοφυλάκιο του Ταμείου, καθώς τη νέα χρονιά θα εκκινήσουν οι διαγωνισμοί για το 50%+1 μετοχή των εμπορικών δραστηριοτήτων της ΔΕΠΑ, ενώ προετοιμάζουμε το έργο μετατροπής του σχεδόν υπό εξάντληση υποθαλάσσιου κοιτάσματος φυσικού αερίου της Νοτίου Καβάλας σε υπόγεια αποθήκη φυσικού αερίου (Underground Gas Storage). Οι προοπτικές αυτές σε συνδυασμό με την απόκτηση του 66% του ΔΕΣΦΑ από κοινοπραξία αξιόπιστων ενεργειακών φορέων της Ε.Ε. και οι άλλες σημαντικές επενδύσεις στον κλάδο, καθιστούν τη χώρα μας ενεργειακό κόμβο για την ευρύτερη περιοχή».

Ο διευθύνων σύμβουλος του ΤΑΙΠΕΔ θεωρεί ότι η Ελλάδα αλλάζει και καταλήγοντας τονίζει: «το επενδυτικό big bang του 2019 γεννάει τη νέα Ελλάδα, μια νέα πραγματικότητα για τη χώρα και τη θέση της στη ΝΑ. Ευρώπη και την Ανατολική Μεσόγειο. Με υψηλή προστιθέμενη γεωπολιτική και επενδυτική αξία και με δίκαιη ανάπτυξη για την οικονομία και την κοινωνία».

Από την έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου της Κυριακής

ferriesingreece2

kalimnos

sportpanic03

 

 

eshopkos-foot kalymnosinfo-foot kalymnosinfo-foot nisyrosinfo-footer lerosinfo-footer mykonos-footer santorini-footer kosinfo-foot expo-foot