Παρά το γεγονός πως βρισκόμαστε ήδη στα μέσα Νοεμβρίου, καθώς από τη μία μεριά έχουμε το «μπλόκο» της τρόικας για την κατάργηση των Μηδενικών Τελών Κυκλοφορίας αλλά και τις μειώσεις στα παλαιά αυτοκίνητα και από την άλλη μεριά τον ανασχηματισμό με την αντικατάσταση του κ. Αλεξιάδη από την κ. Παπανάτσιου.
Ωστόσο επειδή ο χρόνος που απομένει πλέον μέχρι την ανάρτηση των ειδοποιητηρίων στο Taxisnet είναι ελάχιστος δεν αποκλείει κανείς το γεγονός τα Τέλη Κυκλοφορίας 2017 να μην αλλάξουν καθόλου και εν τέλει το μόνο που θα έχει καταφέρει το οικονομικό επιτελείο θα είναι μόνο μια τεράστια αναστάτωση σε καταναλωτές, εισαγωγείς και εμπόρους.
Παράλληλα αν δεν αλλάξουν τα Τέλη Κυκλοφορίας 2017 τότε με την έλευση της νέας χρονιάς θα ξεκινήσουν και πάλι τα σενάρια για τα νέα Τέλη Κυκλοφορίας 2018 που μόνο κακό μπορεί να προκαλέσουν την αγορά και στην ψυχολογία των καταναλωτών.
Πάντως σύμφωνα με τα μέχρι τώρα στοιχεία τα Μηδενικά Τέλη Κυκλοφορίας το 2016 αφορούσαν αυτοκίνητα με εκπομπές CO2 κάτω των 90 γραμμαρίων.
Σύμφωνα με τις απαιτήσεις της τρόικας το όριο πρέπει να μειωθεί στα 80 γραμμάρια CO2 γεγονός που «μεταφράζεται» σε κατάργηση των Μηδενικών Τελών καθώς είναι ελάχιστα τα μοντέλα που εκπέμπουν τόσο χαμηλούς ρύπους.
Παράλληλα σύμφωνα με πληροφορίες της «Αγοράς» μία νέα εμπλοκή , αυτή τη φορά από το υπουργείο Μεταφορών, έχει δημιουργηθεί στην αλλαγή του τρόπου υπολογισμού των Τελών Κυκλοφορίας από τον κυβισμό στις εκπομπές CO2 για τα αυτοκίνητα με 1η Άδεια Κυκλοφορίας μετά την 1η/1/2007.
Μάλιστα το ηλεκτρονικό σύστημα Taxisnet που δέχεται πληροφορίες από τη βάση δεδομένων του υπουργείου Μεταφορών δεν είναι έτοιμο ώστε να προσδιορίσει το ακριβές ποσό των Τελών Κυκλοφορίας με βάση τους ρύπους καθώς υπάρχουν πολλές ελλείψεις.
Αν τελικά οι αρμόδιοι δεν καταφέρουν να ετοιμάσουν το σύστημα ώστε να μπορεί να υπολογίσει τα Τέλη Κυκλοφορίας στα αυτοκίνητα με 1η Άδεια Κυκλοφορίας μετά την 1η/1/2007 τότε για την επόμενη χρονιά τα Τέλη Κυκλοφορίας θα υπολογίζονται με τον κυβισμό αλλά θα σημειωθούν αυξήσεις στα ποσά κυρίως οι κάτοχοι οχημάτων με κινητήρες από 1.929 κ.εκ. και άνω. Δηλαδή τα δίλιτρα.
Σε περίπτωση όμως που προλάβουν να «επιδιορθώσουν» το σύστημα τότε τα Τέλη Κυκλοφορίας σε πάνω από 1 εκατ. ιδιοκτήτες αυτοκινήτων θα υπολογίζονται με τους ρύπους και όχι με τον κυβισμό γεγονός που σημαίνει ότι η συντριπτική πλειοψηφία θα πρέπει να πληρώσει αυξημένα ποσά.
Όσον αφορά στους ιδιοκτήτες αυτοκινήτων με 1η Άδεια Κυκλοφορίας μετά την 1/11/2010 των οποίων τα Τέλη Κυκλοφορίας υπολογίζονται με βάση τις εκπομπές CO2 και αυτοί θα δουν αλλαγές καθώς το οικονομικό επιτελείο πέραν των Μηδενικών Τελών έχει προτείνει αυξήσεις στους συντελεστές για εκπομπές από 161 γρ. CO2 και πάνω ώστε να αντισταθμιστούν οι απώλειες στα έσοδα από τις μειώσεις που προτείνει στα παλιά αυτοκίνητα.
Όσον αφορά στις μειώσεις των Τελών Κυκλοφορίας στα οχήματα με 1η Άδεια Κυκλοφορίας πριν τις 31/12/2006 για τις οποίες αντέδρασε η τρόικα αντέδρασε έντονα μπορεί τελικά να περιοριστούν μόνο στα αυτοκίνητα με 1η Άδεια Κυκλοφορίας πριν τις 31/12/1999 που αφορά περίπου 500.000 ιδιοκτήτες ΙΧ!
Πάντως το σχέδιο που είχε επεξεργαστεί το οικονομικό επιτελείο περιλάμβανε μειώσεις σε ποσοστό από 5 έως και 40% στα Τέλη Κυκλοφορίας των ΙΧ με 1η Άδεια Κυκλοφορίας από 31/12/2006 με στόχο την επανακυκλοφορία των αυτοκινήτων που βρίσκονται σε φορολογική «ακινησία» ή κινούνται παράνομα χωρίς οι ιδιοκτήτες τους να καταβάλουν Τέλη Κυκλοφορίας.
Σε σύνολο περίπου 1 εκατ. οχημάτων που βρίσκονται σε φορολογική «ακινησία» μόλις τα 50.000 οχήματα έχουν ηλικία από 0 έως και 5 έτη ενώ όλα τα υπόλοιπα έχουν ηλικία από 6 έως και πάνω από 20 χρόνια. Μάλιστα τα αυτοκίνητα που έχουν κατατεθειμένες πινακίδες κυκλοφορίας με ηλικία άνω των 20 ετών υπερβαίνουν τις 400.000 μονάδες.
Πέραν των Τελών Κυκλοφορίας το οικονομικό επιτελείο εξετάζει και την ριζική αλλαγή των Τεκμηρίων και κατ’ επέκταση του Φόρου Πολυτελούς Διαβίωσης στα αυτοκίνητα.
Σύμφωνα με πληροφορίες της «Αγοράς» οι προτάσεις για τα νέα τεκμήρια διαβίωσης στα ΙΧ περιλαμβάνουν την σύνδεσή τους με την Αξία Λιανικής προ Φόρων σε ποσοστό 15 ή 20%.
Δηλαδή αν η Αξία ενός αυτοκινήτου ήταν 20.000 ευρώ το τεκμήριο διαβίωσης που θα έπρεπε να καλύψει ο ιδιοκτήτης του θα ήταν 3.000 ή 4.000 ευρώ αντίστοιχα.
Όσον αφορά στον Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης επίσης θα υπολογίζονταν με βάση την Αξία Λιανικής των αυτοκινήτων σε ποσοστό από 5% έως και 20% και θα συμπεριληφθούν και όλα τα εταιρικά αυτοκίνητα.