Μεγάλα έργα με πρωταγωνιστή το Μετρό της Αθήνας βρίσκονται προ των πυλών, με στόχο την αναβάθμιση του συγκοινωνιακού χάρτη της πρωτεύουσας.
Πέρα από τις ήδη γνωστές επεκτάσεις των γραμμών του Μετρό, προς Ίλιον και Πειραιά, αλλά και τη δρομολογημένη δημιουργία της Γραμμής 4 του Μετρό, η ατζέντα του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών περιλαμβάνει και κάποια επιπλέον έργα που θα διευκολύνουν περαιτέρω τις μετακινήσεις των κατοίκων και επισκεπτών της Αθήνας.
Πρόκειται για τις νέες επεκτάσεις του Μετρό προς Γλυφάδα, Καλλιθέα, Μαρούσι και Πετρούπολη, στις οποίες αναφέρθηκε ο Διευθύνων Σύμβουλος της «Αττικό Μετρό», Νίκος Κουρέτας, κατά την ομιλία του στο 5ο Συνέδριο Υποδομών-Μεταφορών ITC 2022.
Επέκταση Γραμμής 2 προς Γλυφάδα
Αφορά τη νότια επέκταση της γραμμής 2 του Μετρό προς Γλυφάδα, η οποία είχε μείνει στον «πάγο» για περισσότερα από 10 χρόνια. Θα περιλαμβάνει 3 νέους σταθμούς με τερματικό στην εκκλησία του Αγίου Κωνσταντίνου στη Γλυφάδα, η οποία θα συνδέεται με τα πολύ σημαντικά έργα στο Ελληνικό.
Επέκταση Γραμμής 1 προς Καλλιθέα
Θα περιλαμβάνει συνολικά 4 σταθμούς με τερματικό προορισμό το Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος, ικανοποιώντας ένα πάγιο αίτημα του ΚΠΙΣΝ για ευκολότερη πρόσβαση των επισκεπτών. Μην ξεχνάμε ότι σύμφωνα με το Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος, ο αριθμός των επισκεπτών ανέρχεται κοντά σε 20.000.000.
μετρο επέκταση προς γλυφαδα πετρουπολη μαρουσι καλλιθεα
Επέκταση Γραμμής 4 προς Μαρούσι
Όσον αφορά τη δημιουργία της γραμμής 4 (Άλσος Βεϊκου - Γουδή), η περαίωση της οποίας εκτιμάται σε περίπου 8 χρόνια, αυτή θα περιλαμβάνει και την πρώτη επέκταση από το Γουδή μέχρι το Μαρούσι. Πρόκειται για μια επένδυση 1,3 δισ. ευρώ που θα περιλαμβάνει 11 σταθμούς, με τον τερματικό προσδιορισμό να βρίσκεται στην Ε.Ο. στο ύψος της Λυκόβρυσης.
Επέκταση Γραμμής 4 προς Πετρούπολη
Παράλληλα, η γραμμή 4 θα συνδέεται με αφετηρία το Άλσος Βεϊκου και προς την Πετρούπολη, διατρέχοντας μεταξύ άλλων τη Νέα Φιλαδέλφεια και τους Αγίους Αναργύρους. Η επέκταση θα έχει 6 σταθμούς.
Τέλος, στη Γραμμή 3 θα προστεθεί και ένας ακόμα σταθμός, ανάμεσα στους σταθμούς Ελαιώνας και Κεραμεικός. Μία από τις λύσεις που εξετάζονται είναι η σύνδεση του σταθμού με τη γραμμή μέσω υπόγειου κινούμενου πεζοδρομίου, ώστε να εξυπηρετείται το Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών.
Υπενθυμίζεται ότι μια από τις επεκτάσεις του Μετρό η οποία βρίσκεται προ των πυλών είναι αυτή της Γραμμής 3, προς τον Πειραιά. Προσώρας λειτουργούν οι τρεις πρώτοι σταθμοί της επέκτασης (Αγία Βαρβάρα, Κορυδαλλός και Νίκαια), ενώ η περαίωση του έργου θα γίνει στο τέλος του καλοκαιριού, με την επικείμενη ολοκλήρωση των σταθμών Μανιάτικα, Πειραιάς, και Δημοτικό Θέατρο.
https://www.carandmotor.gr/nea/metro-glyfada-maroysi-kallithea-petroypoli-epektaseis