Στην τελική τους ευθεία έχει μπει η επέκταση του μετρό προς τον Πειραιά, καθώς το καλοκαίρι του 2020 θα έχουν ολοκληρωθεί οι σταθμοί Αγία Βαρβάρα, Κορυδαλλός, Νίκαια και το αντίστοιχο διάστημα του 2021 θα είναι έτοιμοι οι σταθμοί Μανιάτικα, Πειραιάς, Δημοτικό Θέατρο.
Την είδηση έκανε γνωστή ο διευθύνων σύμβουλος της Αττικό Μετρό ΑΕ Νίκος Κουρέτας στο συνέδριο Athens Investment Forum, αναλύοντας τα έργα και τις επενδύσεις που πραγματοποιεί η εταιρία. Όπως είπε την τελευταία 20ετία η Αττικό Μετρό έχει θέσει σε λειτουργία και κατασκευάζει 60 χλμ. γραμμών μετρό σε 64 σταθμούς σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη συνολικού κόστους περίπου 7,2 δισ. ευρώ.
Επισήμανε μάλιστα ότι το συγκεκριμένο έργο θα μειώσει την κυκλοφορία των Ι.Χ. κατά 23.000 ημερησίως με 115.000 πολίτες να εξυπηρετούνται στη ζώνη επιρροής των σταθμών και τη διαδρομή λιμάνι – αεροδρόμιο να φθάνει τα 55 λεπτά. Παράλληλα ο προϋπολογισμός για την επέκταση του τραμ στον Πειραιά θα φτάσει τα 50 εκατ. ευρώ και η κίνηση των επιβατών εκτιμάται σε 35.000 νέους επιβάτες.
Το πρώτο έργο της Γραμμής 4 είναι στο στάδιο της δημοπράτησης. Το πρώτο της τμήμα είναι μήκους 13 χλμ. με 15 σταθμούς, με τρένα χωρίς οδηγό και συστήματα στην αιχμή της τεχνολογίας με προϋπολογισμό 1,5 δισ. ευρώ. Στο στάδιο σχεδιασμού/ μελετών βρίσκονται συνολικά 37 χλμ. γραμμών με 26 σταθμούς, ενώ 32 χλμ. γραμμών δικτύου τραμ βρίσκονται σε λειτουργία ή σε στάδιο κατασκευής. Στο στάδιο του σχεδιασμού / μελετών βρίσκονται ακόμη 9 χλμ. γραμμής, ενώ το συνολικό κόστος αντιστοιχεί στα 600 εκατ. ευρώ περίπου.