Η προηγούμενη εμπειρία των στελεχών της Ελληνικά Υδατοδρόμια φαίνεται ότι αποτελεί δέλεαρ για την Κροατικάη εταιρεία European Coastal Airlines (ECA) η οποία φέρεται να ενδιαφέρεται να εισέλθει στην αγορά με πρώτη στάση το Ιόνιο.
Με έναρξη των δραστηριοτήτων της στο Ιόνιο η Κροατική εταιρεία επιχειρεί να επεκταθεί σε δεύτερο χρόνο σε προορισμούς της Αδριατικής. Πληροφορίες αναφέρουν ότι έχει ήδη έρθει σε επαφή με την «Ελληνικά Υδατοδρόμια», η οποία από την πλευρά της αναζητά επενδυτή καθώς λόγω οικονομικής συγκυρίας βλέπει τους ενδιαφερόμενους να φεύγουν.
Η εταιρεία ιδρύθηκε το 2000 με μετόχους την κροατική «Obalna Kapitalna Ulaganja d.o.o» και τη γερμανική «European SeaPlane Service (ESPS) GmbH». Πρακτικά όμως, ξεκίνησε πτήσεις μόλις το 2014 έχοντας ως στόχο να συνδέσει και τα 66 νησιά της Κροατίας.
Η Ελλάδα, ωστόσο, συμπεριλαμβάνεται στα σχέδιά της καθώς η ECA αξιοποιεί το πρόγραμμα διασυνοριακής συνεργασίας στην Αδριατική και συνδέει, ήδη, κροατικούς προορισμούς με την Πεσκάρα και την Ανκόνα της Ιταλίας. Στα σχέδιά της, ωστόσο, περιλαμβάνεται η επέκτασή της στην Ελλάδα και το Μονακό. Με στόλο τριών υδροπλάνων, μεταξύ των οποίων και αμφίβια, και πετά από επτά υδατοδρόμια και τρία αεροδρόμια της Κροατίας και δύο αεροδρόμια της Ιταλίας (Ανκόνα, Πεσκάρα).
Δεδομένου ότι αυτή τη στιγμή λειτουργεί μόλις ένα υδατοδρόμιο στην Ελλάδα (της Κέρκυρας) και αναμένεται η αδειοδότηση αρκετών άλλων στο Ιόνιο, το Νότιο Αιγαίο και την ευρύτερη περιοχή Μαγνησίας-Σποράδων, παράγοντες της αγοράς προεξοφλούν πως θα υπάρξουν πτήσεις υδροπλάνων στην Ελλάδα εντός του 2016. Σύμφωνα, όμως, με τα έως τώρα δεδεομένα, ένα επαρκές αρχικό υδατοδρομίων στην Ελλάδα θα είναι έτοιμο να λειτουργήσει από το 2017.
Υδροπλάνα
Προβάδισμα στη μάχη των κατασκευαστών έχει το Καναδικής σχεδίασης υδροπλάνο de Havilland Canada DHC-6 του οποίου η παραγωγή είχε σταματήσει. Τα δικαιώματα παραγωγής του αμφίβιου υδροπλάνου πέρασαν στην καναδική Viking Air η οποία το 2007 ανακοίνωσε ότι πρόκειται να αρχίσει και πάλι την παραγωγή του. Όπως και έγινε.
Βασικός ανταγωνιστής του φιλοδοξεί να είναι το γερμανικής σχεδίασης αμφίβιο υδροπλάνο Dornier Seastar. Το πρώτο επανασχεδιασμένο γερμανικό υδροπλάνο αυτού του τύπου επρόκειτο να βγει από τη γραμμή παραγωγής το 2017. Ο σχεδιασμός όμως άλλαξε και το πρώτο υδροπλάνο Dornier Seastar αναμένεται να βγει από τη γραμμή παραγωγής στο β' τρίμηνο του 2018.
Πηγή: reporter.gr