Την έντονη διαφωνία της με το νομοσχέδιο για τη σύμβαση παραχώρησης του λιμένα Πειραιά εκφράζει η κινεζική εταιρεία Cosco με επιστολή που απέστειλε προς την Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής.Επιστολή-«βόμβα» η οποία απειλεί να τινάξει στον αέρα τη σύμβαση παραχώρησης του ΟΛΠ απέστειλε η CoscoΗ Cosco δηλώνει ότι το εν λόγω σχέδιο νόμου αποτελεί «δυσάρεστη έκπληξη» καθώς ανατρέπει τα συμφωνηθέντα μεταξύ της εταιρείας και του ΤΑΙΠΕΔ για την εξαγορά του πλειοψηφικού πακέτου της ΟΛΠ Α.Ε.
Όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά, «το κείμενο του σχεδίου κυρωτικού νόμου που κατατέθηκε προς ψήφιση στη Βουλή, αποτελεί ένα εντελώς διαφορετικό κείμενο» από εκείνο που έχει προσαρτηθεί ως παράρτημα και αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της σύμβασης για την πώληση των μετοχών της ΟΛΠ Α.Ε.
Όπως τονίζεται στην επιστολή, το κατατεθέν νομοσχέδιο «δεν είναι μόνο διαφορετικό αλλά και εντελώς αντίθετο με βασικούς όρους της συμφωνίας και με τα δεδομένα επί των οποίων βασίστηκε η οικονομική προσφορά της εταιρείας για την εξαγορά της ΟΛΠ Α.Ε.».
Γίνεται δε λόγος για «προφανή απόπειρα του αρμόδιου Υπουργείου Ναυτιλίας να υποκαταστήσει πλήρως τη διοίκηση της ΟΛΠ, να καταστήσει ανενεργές σχεδόν το σύνολο των διατάξεων της Σύμβασης Παραχώρησης και να τροποποιήσει δια νόμου την συναφθείσα συμφωνία για την αγοραπωλησία του πλειοψηφικού πακέτου των μετοχών της ΟΛΠ Α.Ε.».
«Ζητάμε την αποκατάσταση του κατατεθέντος κυρωτικού νόμου στα συμφωνηθέντα με το Ελληνικό Δημόσιο, με τρόπο που να ανταποκρίνεται πλήρως και απολύτως σε αυτά, χωρίς φυσικά να τα τροποποιεί με οποιοδήποτε τρόπο», καταλήγει η επιστολή του Άγγελου Καρακώστα με την οποία καλεί τους βουλευτές να φροντίσουν «ώστε το Ελληνικό Δημόσιο να τηρήσει απαρέγκλιτα τα όσα μεταξύ μας έχει συμφωνήσει» καταλήγει η ανακοίνωση.
Έντονη αντιπαράθεση στη Βουλή
Στο μεταξύ, σε υψηλούς τόνους διεξήχθη την Τετάρτη η συζήτηση στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής αναφορικά με την κύρωση της σύμβασης παραχώρησης ποσοστού ύψους 67% του ΟΛΠ στην Cosco.
Το σχετικό νομοσχέδιο έχει προγραμματιστεί να ψηφιστεί αύριο, Πέμπτη, από την Ολομέλεια της Βουλής.
Τα πυρά βουλευτών της αντιπολίτευσης δέχθηκε ο υπουργός Ναυτιλίας Θοδωρής Δρίτσας, οι οποίοι τον εγκάλεσαν πως έφερε το σχέδιο νόμου στη Βουλή με κατεπείγουσες διαδικασίες και πως μέχρι πριν λίγους μήνες είχε ταχθεί κατά της ιδιωτικοποίησης του μεγαλύτερου λιμανιού της χώρας.
Για διγλωσσία, ψέματα και απύθμενο θράσος από πλευράς της κυβέρνησης και του πρωθυπουργού έκανε λόγο η εισηγήτρια της ΝΔ, Όλγα Κεφαλογιάννη που θύμισε πως ο Αλέξης Τσίπρας χαρακτήριζε ξεπούλημα την αποκρατικοποίηση του ΟΛΠ. Η κα. Κεφαλογιάννη, μάλιστα, σε μία κίνηση που προκάλεσε αίσθηση, τόνισε ότι επιφυλάσσεται να απαντήσει για το εάν θα ψηφίσει το σχέδιο νόμου για την παραχώρηση του λιμένα, εξέφρασε την αντίθεσή της στο άρθρο 11 σύμφωνα με το οποίο δίνεται η δυνατότητα μετάταξης εργαζομένων τόσο του ΟΛΠ όσο και του ΟΛΘ στο Δημόσιο.
Αναφερόμενος στο ίδιο άρθρο, ο εισηγητής της Δημοκρατικής Συμπαράταξης, Οδυσσέας Κωνσταντινόπουλος, έκανε λόγο για σκάνδαλο, υποστηρίζοντας ότι είναι αδιανόητο να δίνεται η δυνατότητα μετάταξης εργαζόμενων του ΟΛΠ και του ΟΛΘ στο δημόσιο την ώρα που 13.000 άνθρωποι που εργάζονταν στο Μαρινόπουλο απολύονται.
Ο κ. Κωνσταντινόπουλος μάλιστα υποστήριξε πως πρόκειται για ρουσφέτι της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ ΑΝΕΛ στην Cosco, προσθέτοντας με σαρκαστική διάθεση, απευθυνόμενος στον Θοδωρή Δρίτσα, "κάνετε ιδιωτικοποιήσεις με το κλάμα του Χρήστου Καϊλα," εννοώντας τον υπουργό υποδομών Χρήστο Σπίρτζη.
Στη συνέχεια είπε στον υπουργό ναυτιλίας, "κουράγιο Θοδωρή, ελπίζω η διατήρηση της καρέκλας να απαλύνει τον πόνο από την ιδιωτικοποίηση του λιμανιού".
Την αντίθεσή του με το άρθρο 11 που αφορά στη δυνατότητα μετατάξεων εξέφρασε και ο εισηγητής του Ποταμιού, Σπύρος Δανέλλης, που υποστήριξε πως πρόκειται για τη μοναδική ιδιωτικοποίηση που αυξάνει το μέγεθος του δημοσίου. Σκληρή επίθεση στον κο Δρίτσα εξαπέλυσε και ο Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης καλώντας τον να παραιτηθεί.
Απαντήσεις Δρίτσα
Ο υπουργός Ναυτιλίας, απαντώντας στους βουλευτές της αντιπολίτευσης τόνισε ότι αγνοούν πως έχουν συμβεί συγκλονιστικά γεγονότα στην Ελλάδα που επανακαθόρισαν πολλά ζητήματα.
Παραδέχθηκε πως οι ιδιωτικοποιήσεις δεν ήταν στον προγραμματικό λόγο του ΣΥΡΙΖΑ καθώς το κόμμα της πλατείας Κουμουνδούρου πιστεύει πως η παραγωγική ανάπτυξη της χώρας πρέπει να στηριχθεί σε δημόσιο σχεδιασμό και όχι σε ιδιωτικούς παράγοντες.
Ο κ. Δρίτσας πρόσθεσε πως οι δεξιές κυβερνήσεις της Ευρώπης ανέτρεψαν τα σχέδια του ΣΥΡΙΖΑ, ενώ πρόσθεσε ότι οι επενδύσεις που πρόκειται να κάνει η Cosco στο λιμάνι την επόμενη πενταετία δεν είναι τίποτα παραπάνω από το επενδυτικό σχέδιο που είχε ήδη καταρτίσει ο ΟΛΠ.
Ο υπουργός Ναυτιλίας εξαπέλυσε επίθεση και στο ΤΑΙΠΕΔ υποστηρίζοντας ότι ενεργώντας σε ένα δίκτυο συγκροτημένων κατευθύνσεων και υπηρετώντας ένα συγκεκριμένο σύστημα προσπάθησε να φέρει την κυβέρνηση προ τετελεσμένων γεγονότων.
Πρόσθεσε ότι ο ΣΥΡΙΖΑ αναγκάστηκε να συμβιβαστεί με τη συμφωνία του καλοκαιριού και γι αυτό το λόγο απευθύνθηκε εκ νέου στο λαό, ο οποίος του έδωσε την εντολή να συνεχίσει τη διακυβέρνηση της χώρας. "Γι αυτό είμαστε στις καρέκλες, δίνουμε μάχες που εσείς δε δώσατε ποτέ," είπε απευθυνόμενος στους βουλευτές της ΝΔ και της Δημοκρατικής Συμπαράταξης.
Ο υπουργός Ναυτιλίας υπερασπίστηκε τις τροποποιήσεις που έκανε η κυβέρνηση στη σύμβαση παραχώρησης του 67% του ΟΛΠ, αλλά και το άρθρο 11 που αφορά στις μετατάξεις εργαζομένων, τονίζοντας ότι πρόκειται για μία μελετημένη αποδοχή αιτημάτων των εργαζομένων.
Η συζήτηση στην επιτροπή θα ολοκληρωθεί το βράδυ της Τετάρτης και το σχέδιο νόμου θα συζητηθεί στην ολομέλεια της Βουλής την Πέμπτη.