Επιστρέφει στα θρανία η Γ’ Λυκείου. Οι πέντε συμβουλές των ειδικών προς τους γονείς για να διευκολυνθεί η κατάσταση. Την επόμενη εβδομάδα επιστρέφουν και οι άλλες τάξεις.
Ανοίγουν σήμερα Δευτέρα (11.05.2020) τα σχολεία, με πολλούς γονείς – και όχι μόνο – να ανησυχούν για την εξάπλωση του κορονοϊού και τους ειδικούς να δίνουν συμβουλές προς αυτήν την κατεύθυνση.
Όπως αναφέρθηκε στην καθιερωμένη ενημέρωση για την πορεία του κορονοϊού στην χώρα μας, τώρα ειδικά που ανοίγουν τα σχολεία οι γονείς πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί και να ακολουθήσουν συγκεκριμένα βήματα προκειμένουν η κατάσταση να είναι όσο πιο ομαλή γίνεται.
Τα βήματα που πρέπει να ακολουθήσουν οι γονείς
Πρώτον, να γνωρίζουν τα πραγματικά δεδομένα σχετικά με τον ιό και να μην πιστεύουν σε μύθους που κυκλοφορούν στο διαδίκτυο και άλλα μέσα.
Δεύτερον, να αναγνωρίζουν τα βασικά συμπτώματα κορονοϊού, κυρίως βήχα, πυρετό και δύσπνοια, αλλά και πονόλαιμος, πονοκέφαλος, διάρροια, μυαλγίες ή και απώλεια της όσφρησης και της γεύσης στο παιδί τους.Όταν το παιδί παρουσιάζεικάποια ύποπτα συμπτώματα, θα πρέπει να συνεννοηθούν με το γιατρό τους, να κρατήσουν το παιδί στο σπίτι και να του εξηγήσουν ήρεμα πως δεν διατρέχει κανένα κίνδυνο.
Τρίτον, εάν το ίδιο το παιδί ή κάποιος από το περιβάλλον του σπιτιού ανήκει σε ομάδα αυξημένου κινδύνου, έχουν τη δυνατότητα να υποβάλουν στο σχολείο υπεύθυνη δήλωση, ώστε το παιδί να μην παρακολουθήσει τα μαθήματα δια ζώσης και σύμφωνα βέβαια με την οδηγία του Υπουργείου Παιδείας.
Τέταρτον, να εκπαιδεύσουν σωστά το παιδί τους ή τα παιδιά τους στους κανόνες υγιεινής, για την τήρηση της απόστασης στην καθημερινότητα μας, για το συχνό πλύσιμο των χεριών, για την υγιεινή του βήχα με την κάλυψη του στόματος και της μύτης με το εσωτερικό του αγκώνα, τη χρησιμοποίηση καλάθου αχρήστων για την απόρριψη των χρησιμοποιουμένων χαρτομάντιλων και την αποφυγή αγγίγματος του προσώπου, του στόματος, της μύτης και των ματιών.
click4more: Υποπτέραρχος Χατζηγεωργίου: Η τρυφερή αναφορά στους μαθητές και το μήνυμα για το κορονο – bullying (video)
Πέμπτον, ειδικότερα όσον αφορά την υγιεινή των χεριών, πρέπει να τους δείξουν να πλένονται με την ορθή τεχνική και για 20 περίπου δευτερόλεπτα, να πλένονται συχνά στη διάρκεια της ημέρας, αλλά και οπωσδήποτε πριν και μετά το φαγητό, μετά από το βήχα ή το φτάρνισμα ή μετά από το φύσημα της μύτης, όταν πηγαίνουν στην τουαλέτα και όποτε είναι τα χέρια ορατά λερωμένα. Εάν κάπου δεν υπάρχει διαθέσιμο τρεχούμενο νερό και σαπούνι, μπορούν να χρησιμοποιηθούν τα ευρέως κυκλοφορούντα αλκοολικά διαλύματα ή τζελ.
Προσπαθήστε να δημιουργήσετε ευκαιρίες για παιχνίδι και χαλάρωση με τα παιδιά. Είναι σημαντικό να τηρείτε κάποιο πρόγραμμα και κάποιες σταθερές συνήθειες, ειδικά πριν το παιδί σας πάει για ύπνο.Τέλος, δώστε στο παιδί, ανάλογα με την ηλικία, πληροφορίες για το πώς δημιουργήθηκε όλη αυτή η κατάσταση και δώστε τους παραδείγματα για το πώς και πότε θα εφαρμόζουν τα μέτρα υγιεινής που συζητήθηκαν παραπάνω.
Οι “νέες” αίθουσες λόγω κορονοϊού
Τις προηγούμενες μέρες έγιναν προετοιμασίες στα σχολεία, για να υποδεχθούν τους μαθητές της Γ’ Λυκείου την ερχόμενη Δευτέρα 11 Μαΐου 2020, ύστερα από περίπου ενάμιση μήνα που ήταν κλειστά λόγω του κορονοϊού.
Μία εβδομάδα αργότερα, στις 18 Μαΐου αναμένεται η επιστροφή των μαθητών που φοιτούν στις άλλες τάξεις του Λυκείου, αλλά και του Γυμνασίου.
Σήμερα απεστάλη στα σχολεία η εγκύκλιος με τις οδηγίες για τη διαρρύθμιση των αιθουσών και την οργάνωση των διαλειμμάτων. Αυτό που τονίζεται, είναι οι μαθητές να τηρούν αποστάσεις, τόσο εντός των τάξεων, όσο και στα διαλείμματα.
Σύμφωνα με την εγκύκλιο, οι σχολικές αίθουσες πρέπει να διαμορφωθούν έτσι ώστε να μεγιστοποιείται η απόσταση μεταξύ των μαθητών στο πλαίσιο του εφικτού, δηλαδή ένας μαθητής ανά θρανίο.
click4more: Νέα έρευνα: Αρχές Ιουνίου μειώνονται κατακόρυφα τα κρούσματα κορονοϊού στην Ελλάδα
Υπενθυμίζεται, ότι ο μέγιστος επιτρεπόμενος αριθμός μαθητών ανά σχολική αίθουσα ορίζεται στους 15. Υπάρχει η δυνατότητα αναπροσαρμογής των ωρολογίων προγραμμάτων ανά υποτμήμα, ώστε το ήδη υφιστάμενο εκπαιδευτικό προσωπικό να αξιοποιείται με τον βέλτιστο δυνατό τρόπο ανά υποτμήμα και διδακτική ώρα.
Η απόσταση μεταξύ των μαθητών πρέπει να είναι ίση με 1,5 μέτρo μήκος. Εάν κάποια σχολική αίθουσα δεν επαρκεί για την τήρηση αυτής της απόστασης, τότε το τμήμα, ανεξαρτήτως αριθμού μαθητών, χωρίζεται σε υποτμήματα.
Προτείνεται, επίσης, τα θρανία να έχουν κοινό προσανατολισμό, ώστε να μειώνεται κατά το μέγιστο δυνατό η έκθεση των μαθητών σε σταγονίδια από βήχα ή φτέρνισμα, ιδιαίτερα σε αίθουσες με περιορισμένο χώρο.
Αποστάσεις, υποτμήματα και προσοχή στα διαλείμματα
Επίσης έχει σταλεί εγκύκλιος με οδηγίες για τη διαρρύθμιση των αιθουσών και την οργάνωση των διαλειμμάτων. Αυτό που τονίζεται, είναι οι μαθητές να τηρούν αποστάσεις, τόσο εντός των τάξεων, όσο και στα διαλείμματα.
Αναλυτικά, η εγκύκλιος για τα σχολεία προβλέπει:
– Για την προσέλευση στον χώρο του σχολείου
Περιορίζεται ο συνωστισμός κατά την προσέλευση – αποχώρηση στη σχολική μονάδα, φροντίζοντας να τηρούνται αποστάσεις μεταξύ των μαθητών. Δεν πραγματοποιείται η συγκέντρωση μαθητών στον προαύλιο χώρο πριν την έναρξη του ωρολογίου προγράμματος και η καθιερωμένη διαδικασία πραγματοποιείται εντός των αιθουσών.
– Για τη διαρρύθμιση των αιθουσών
Σύμφωνα με την εγκύκλιο, οι σχολικές αίθουσες πρέπει να διαμορφωθούν έτσι ώστε να μεγιστοποιείται η απόσταση μεταξύ των μαθητών στο πλαίσιο του εφικτού, δηλαδή ένας μαθητής ανά θρανίο.
Υπενθυμίζεται, ότι ο μέγιστος επιτρεπόμενος αριθμός μαθητών ανά σχολική αίθουσα ορίζεται στους 15. Υπάρχει η δυνατότητα αναπροσαρμογής των ωρολογίων προγραμμάτων ανά υποτμήμα, ώστε το ήδη υφιστάμενο εκπαιδευτικό προσωπικό να αξιοποιείται με τον βέλτιστο δυνατό τρόπο ανά υποτμήμα και διδακτική ώρα.
Η απόσταση μεταξύ των μαθητών πρέπει να είναι ίση με 1,5 μέτρo μήκος. Εάν κάποια σχολική αίθουσα δεν επαρκεί για την τήρηση αυτής της απόστασης, τότε το τμήμα, ανεξαρτήτως αριθμού μαθητών, χωρίζεται σε υποτμήματα.
Προτείνεται, επίσης, τα θρανία να έχουν κοινό προσανατολισμό, ώστε να μειώνεται κατά το μέγιστο δυνατό η έκθεση των μαθητών σε σταγονίδια από βήχα ή φτέρνισμα, ιδιαίτερα σε αίθουσες με περιορισμένο χώρο.
Επιπλέον, επισημαίνεται ότι είναι σημαντική η αποσυμφόρηση και του γραφείου των εκπαιδευτικών.
Πώς θα κάνουν διάλειμμα οι μαθητές
– Ωράρια διαλειμμάτων
Προκειμένου να περιοριστεί η αλληλεπίδραση μεταξύ των τμημάτων/υποτμημάτων, είναι σημαντικό να υιοθετηθούν πρακτικές συστηματικού διαχωρισμού των μαθητών και κατά τα διαλείμματα.
Λόγω των ιδιαίτερων συνθηκών, το πρόγραμμα εφημεριών θα πρέπει να αναπροσαρμόζεται κατά τον βέλτιστο δυνατό τρόπο, ώστε να αποφεύγεται ο συνωστισμός των μαθητών κατά τη διάρκεια των διαλειμμάτων και να διασφαλίζεται η τήρηση των απαιτούμενων αποστάσεων των μαθητών σε κάθε χώρο του σχολείου.
Ιδιαίτερη προσοχή θα πρέπει να δίνεται στη σταδιακή έξοδο, με σειρά, των μαθητών στο προαύλιο. Κάθε τμήμα/τάξη θα έχει διαφορετικό χώρο στο προαύλιο και απαγορεύονται τα παιχνίδια με μπάλα (π.χ. βόλεϊ, μπάσκετ, ποδόσφαιρο).
Τι αναφέρει η εγκύκλιος για τους καθηγητές
– Συνεδριάσεις Συλλόγου Διδασκόντων
Οι διευθυντές των σχολικών μονάδων έχουν τη δυνατότητα να καλούν τα μέλη του Συλλόγου Διδασκόντων σε συνεδρίαση σε χώρο που πληροί τις προϋποθέσεις της προβλεπόμενης απόστασης μεταξύ των εκπαιδευτικών, ακόμη και αν αυτό απαιτεί τη μετακίνηση της συνεδρίασης του Συλλόγου σε άλλο χώρο από εκείνο που συνήθως χρησιμοποιείται για αυτόν τον σκοπό.
– Για τους καθηγητές γυμνασίων
Ειδικότερα, για τους καθηγητές γυμνασίου, η καθημερινή παρουσία στο σχολείο δύναται, έως την επανέναρξη της λειτουργίας των γυμνασίων, να ορίζεται από τον διευθυντή σύμφωνα με τις διοικητικές ανάγκες σε κάθε περίσταση.