Aviation Conference.
Ιδιαιτέρως σημαντικά στοιχεία για τα αεροδρόμια και τα υδατοδρόμια, έδωσε χθες, ο υπουργός Υπομομών και Μεταφορών, Χρήστος Σπίρτζης, μιλώντας στο 7European Aviation Conference.
Συγκεκριμένα ανέφερε ότι “χωράει η χώρα μας ένα ακόμη διεθνές αεροδρόμιο; Όπως είναι αυτό της Θεσσαλονίκης ή του Ηρακλείου ή των Χανίων; Η εκτίμηση η δική μας είναι πως ναι υπάρχει χώρος. Υπάρχει χώρος τουλάχιστον για άλλο ένα διεθνές αεροδρόμιο, με τα χαρακτηριστικά για τον διαγωνισμό που έγινε στο Καστέλι και αυτό το προετοιμάζουμε αυτή την περίοδο. Όπως υπάρχει χώρος για την αναβάθμιση τουλάχιστον 6 έως 7 αεροδρομίων. Να αναβαθμίσουμε τις υποδομές τους για να μπορούν να είναι κερδοφόρα.»
Παράλληλα, ο υπουργός ευχαρίστησε τις εταιρείες που έκαναν δωρεές, όπως η Aegean και τα ΚΑΕ, στο αεροδρόμιο της Πάρου, και στο αεροδρόμιο του Ηρακλείου, αντίστοιχα “που χωρίς να βάλει το ελληνικό δημόσιο ένα ευρώ μπόρεσαν και λειτούργησαν δύο αεροδρόμια τα οποία πραγματικά είναι κερδοφόρα και μπορεί να γίνουν περαιτέρω κερδοφόρα με πιο σύγχρονες κτιριακές εγκαταστάσεις. Το ίδιο ισχύει για τη Σύρο, που είναι προγραμματισμένη η αναβάθμιση του αεροδιαδρόμου, για τα υπόλοιπα αεροδρόμια των Κυκλάδων όπως της Νάξου ή της Μήλου, της Χίου και της Αλεξανδρούπολης ως εμπορικό αεροδρόμιο και όχι ως επιβατικό,” είπε χαρακτηριστικά, δίνοντας το στίγμα ότι οι ιδιώτες θα “βάζουν” το χέρι στην τσέπη για δημόσια έργα.
Ο Χρήστος Σπίρτζης, αναφέρθηκε και στην αποκρατικοποίηση των υπολοίπων 24 περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας, λέγοντας ότι “δεν υπάρχει κανένας δογματισμός υπέρ των ιδιωτικοποιήσεων ή κατά των ιδιωτικοποιήσεων, αρκεί το μοντέλο να είναι το βέλτιστο για τη χώρα, για τους πολίτες, για τις εταιρείες, για όλους τους συντελεστές, αλλά και για το δημόσιο”, επισημαίνοντας ότι “υπάρχουν εθνικοί λόγοι, που αυτά τα αεροδρόμια πρέπει να αναπτυχθούν, πρέπει να εκσυγχρονιστούν, πρέπει να παρέχουν καλύτερες υπηρεσίες και να μην κλείσουν και πρέπει να αντιμετωπιστούν ως ενιαία ενότητα. Το κράτος δεν μπορεί να κάνει καλά τη δουλειά του διαχειριστή των καταστημάτων, του εμπορικού τμήματος ενός αεροδρομίου, των χώρων στάθμευσης ή της προσέλκυσης αεροπορικών και τουριστικών εταιρειών. Άρα θα πάμε σε μία άλλη λογική αξιοποίησης των υπολοίπων περιφερειακών αεροδρομίων και θα είναι σε μία ενότητα για να μπορέσουμε να είναι βιώσιμα αυτά τα αεροδρόμια, που πολλά από αυτά θα είναι ελλειμματικά κι άλλα κερδοφόρα, για να υπάρχει ένα πολύ χαμηλό κόστος στο δημόσιο και στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας.”
Είδηση υπάρχει και στο θέμα των υδατοδρομίων, καθώς έχει ψηφιστεί πρόσφατα το νομοσχέδιο.
Ο υπουργός είπε ότι “έχουμε συμφωνήσει με την Fraport και με την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας προκειμένου να παρουσιάσουμε το επόμενο δεκαπενθήμερο το Στρατηγικό Σχέδιο για τα υδατοδρόμια της χώρας με ιεράρχηση. Είναι εύκολα αντιληπτό, ότι σε έναν προορισμό όπως είναι η Σαντορίνη, η Μύκονος και όλα τα υπόλοιπα μέρη που έχουν αεροδρόμιο, είναι πολύ θεμιτό και εύκολο μέσω των υδροπλάνων να μεταφέρεις, στις περιόδους τις θερινές, επισκέπτες σε άλλους προορισμούς, σε μικρότερα νησιά, που δεν είναι τόσο πολύ αναπτυγμένα. Είναι αυτά που θα προηγηθούν και στην κατασκευή τους, στην αδειοδότηση τους, που θα την κάνει το Υπουργείο Μεταφορών, αν δεν υπάρχει ενδιαφέρον από τον ιδιωτικό τομέα, προκειμένου να προσελκύσουμε πολύ πιο εύκολα επενδυτές και να υλοποιηθούν τα δίκτυα υδατοδρομίων, τα στοιχειώδη δίκτυα υδατοδρομίων, που πρέπει να γίνουν.”
Πηγή news247.gr
Συντάκτης Δημήτρης Μπαλής