×

Προειδοποίηση

JUser: :_load: Αδυναμία φόρτωσης χρήστη με Α/Α (ID): 575

Παρέμβαση του Μάνου Κόνσολα στο Υπουργείο Ναυτιλίας για τη γραμμή Νίσυρος-Καρδάμαινα-Κως.

Απρίλιος 24, 2014

Με παρέμβαση του στον Υπουργό Ναυτιλίας, κ. Βαρβιτσιώτση, και τη Διεύθυνση Θαλασσίων συγκοινωνιών του ΥΕΝ, ο Βουλευτής Δωδ/σου επισημαίνει τα προβλήματα που δημιουργούνται από την αλλαγή των προδιαγραφών του πλοίου που θα εκτελεί τα συγκεκριμένα δρομολόγια, με σύμβαση ανάθεσης δημόσιας περιουσίας. Ο Βουλευτής Δωδεκανήσου ζητά την αλλαγή των προδιαγραφών αυτών και την επιστροφή στο προηγούμενο καθεστώς που προέβλεπε πλοίο με ολικό μήκος 40 μέτρων και δυνατότητα μεταφοράς οχημάτων.
Τονίζει ότι οι νέες προδιαγραφές για πλοίο 30 μέτρων το οποίο δεν θα έχει τη δυνατότητα μεταφοράς οχημάτων δεν εξυπηρετεί τους πολίτες και τους επισκέπτες της Νισύρου.

Το πλήρες κείμενο της παρέμβασης του κ. Κονσολα, έχει ως εξής:
  Εξαιρετικά επείγον
  Ρόδος, 17 Απριλίου 2014
  Προς:        
  Αξιότιμο κύριο
  Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη,
  Υπουργό Ναυτιλίας και Αιγαίου
  Κοιν:
  Δ/ση Θαλασσίων Συγκοινωνιών
    
Κύριε Υπουργέ,
Επικοινωνώ μαζί σας με αφορμή την υπ.αριθμ.πρωτ.3332.8.2/01/14/7-4-2014 πρόσκληση για σύναψη σύμβασης ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας, για την αποκλειστική εξυπηρέτηση γραμμών του δικτύου ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών.
Στη συγκεκριμένη πρόσκληση περιλαμβάνονται 4 δρομολόγια που συνδέουν τη Νίσυρο με την πόλη της Κω και την Καρδάμαινα της Κω.
Στη συγκεκριμένη πρόσκληση εντελώς αιφνιδιαστικά αλλάζουν οι προδιαγραφές του σκάφους που εκτελούσε το συγκεκριμένο δρομολόγιο. Καθορίζεται ότι πρέπει να είναι επιβατηγό πλοίο με μεταφορική ικανότητα 100 επιβατών το χειμώνα και 200 επιβατών το καλοκαίρι και να έχει ολικό μήκος 30 μέτρων.
Τα νέα αυτά δεδομένα, που αιφνιδιαστικά τέθηκαν δημιουργούν αντικειμενικά προβλήματα και δυσκολίες αφού οι προδιαγραφές του συγκεκριμένου σκάφους, το μήκος του οποίου πρέπει να είναι 30 μέτρα, δεν το καθιστούν ικανό να ταξιδεύει με καιρικές συνθήκες και ένταση άνεμου έως 7 μποφόρ.
Αντιλαμβάνεστε ότι το χειμώνα που επικρατούν ανάλογες συνθήκες, το πλοίο αυτό συχνά θα ακινητοποιείται και δεν θα εκτελεί δρομολόγια. Επιπλέον, οι προδιαγραφές που τίθενται δεν προβλέπουν επιφάνεια για φόρτωση οχημάτων όπως ίσχυε μέχρι σήμερα που προβλεπόταν πλοίο 40 μέτρων με επιφάνεια 70 τ.μ. για τη φόρτωση παντός είδους οχημάτων.
Είναι ξεκάθαρο ότι εάν δεν αλλάξουν οι συγκεκριμένες προδιαγραφές θα καταστεί εξαιρετικά δύσκολη η ακτοπλοϊκή συγκοινωνία και η εξυπηρέτηση των πολιτών από και προς τη Νίσυρο.
Επισημαίνω, επίσης, ότι το συγκεκριμένο δρομολόγιο πολλές φορές εξυπηρετεί και τη μεταφορά ασθενών με ασθενοφόρο του ΕΚΑΒ.
Προκύπτει, όμως, και το εύλογο ερώτημα για την άνιση αντιμετώπιση της Νισύρου, σε σχέση με άλλα μικρότερα νησιά στα οποία προβλέπονται πλοία με προδιαγραφές  φόρτωσης και μεταφοράς οχημάτων.
Αξίζει, επίσης, να σημειωθεί ότι η συγκεκριμένη γραμμή Νίσυρος-Καρδάμαινα-Νίσυρος, παρουσιάζει αυξημένη κίνηση και σύμφωνα με στοιχεία του δήμου Νισύρου από τον Απρίλιο του 2013 έως το Μάρτιο του 2014, έχουν διακινηθεί 6.073 επιβάτες, 743 Ι.Χ. οχήματα, 537 φορτηγά, 300 δίκυκλα.
Εκτιμώ ότι επιβάλλεται να επανεξετάσετε τους όρους της συγκεκριμένης πρόσκλησης σε ό, τι αφορά στις προδιαγραφές του πλοίου.

Με εκτίμηση

ferriesingreece2

kalimnos

sportpanic03

 

 

eshopkos-foot kalymnosinfo-foot kalymnosinfo-foot nisyrosinfo-footer lerosinfo-footer mykonos-footer santorini-footer kosinfo-foot expo-foot