Πώς οι Τούρκοι έπαθαν ξανά χουνέρι με τα υποβρύχια στο Αιγαίο [βίντεο]

Οκτώβριος 23, 2020

Ένα «κυνήγι» με υποβρύχια, έγινε στο νοτιοανατολικό Αιγαίο την περασμένη Δευτέρα και Τρίτη με τις ελληνικές δυνάμεις να καταφέρνουν επιτυχώς να εντοπίσουν τα τρία τουρκικά υποβρύχια που προσπάθησαν να αναπτυχθούν στο χώρο μεταξύ Κρήτης, Καρπάθου, Ρόδου και Κυκλάδων.

Η Ελλάδα, όπως μετέδωσε το ΣΚΑΪ παραδοσιακά έχει εξαιρετικά εκπαιδευμένα πληρώματα αλλά και έναν πάρα πολύ ισχυρό στόλο με 11 υποβρύχια, εκ των οποίων τα 5 έχουν σαφές ποιοτικό πλεονέκτημα έναντι των Τουρκικών. Τα ελληνικά υποβρύχια κλάσης “Παπανικολής” και “Ωκεανός”, είναι ορατά κατά περίπτωση μόνο όταν κατευθύνονται ή επιστρέφουν από την περιοχή των επιχειρήσεων.

Αντίθετα, τα συμβατικά υποβρύχια που έχει η Τουρκία, πρέπει να εμφανίζονται στην επιφάνεια τουλάχιστον κάθε τρεις ημέρες προκειμένου να πάρουν οξυγόνο για να λειτουργούν οι κινητήρες τους.

Ένα ακόμη πλεονέκτημα είναι ότι η ελληνικές δυνάμεις έχουν εδώ και δεκαετίες χαρτογραφήσει κάθε πόντο του βυθού. Άλλωστε η χώρα μας είναι από τις πρώτες στον κόσμο που απέκτησαν υποβρύχιο.

Στο κυνήγι των τουρκικών υποβρυχίων η Ελλάδα έριξε μια σειρά μέσων που διαθέτει. Τις φρεγάτες του Πολεμικού Ναυτικού που είναι εξειδικευμένες σε ανθυποβρυχιακό πόλεμο με ενεργητικά και παθητικά σόναρ.

Οι φρεγάτες επίσης φιλοξενούν οργανικά ελικόπτερα με ειδικό εξοπλισμό για ανθυποβρυχιακό πόλεμο. Τα εν λόγω ελικόπτερα, βυθίζουν ειδικά σόναρ σε μεγάλο βάθος μέσα στο νερό ενώ αιωρούνται πάνω από την ύποπτη περιοχή.

 

Τα Ελληνικά υποβρύχια παραμένουν άφαντα από τις δυνάμεις του τουρκικού ναυτικού, τα ελληνικά υποβρύχια, προκαλώντας νευρική κρίση στην Άγκυραεξαναγκάζοντας την ακόμη και σε προπαγανδιστικά fake βίντεο που δείχνουν ότι αυτά εντοπίστηκαν- και ενώ ο υποβρύχιος πόλεμος στο βυθό του Αιγαίου κλιμακώνεται συνεχώς.

Τα «αόρατα» υπερόπλα μαζί με τα δυο εκσυγχρονισμένα που διαθέτει η εθνική φαρέτρα αποτελούν για περισσότερο από δύο μήνες τον μεγάλο πονοκέφαλο του Oruc Reis, αλλά και των τουρκικών δυνάμεων που έχουν αναπτυχθεί στα νότια του Καστελορίζου, πρωταγωνιστώντας σε έναν ιδιότυπο υποβρύχιο πόλεμο.

Ενδεικτικό της ελληνικής υπεροχής στο βυθό της Μεσογείου είναι και το γεγονός ότι το υποβρύχιο τύπου 214 «Παπανικολής» του Πολεμικού Ναυτικού κατόρθωσε να παραμείνει άφαντο για 34 συνεχόμενες ημέρες κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας, εκτελώντας στο ακέραιο την αποστολή του.

Οι Τούρκοι στην προσπάθειά τους να τα εντοπίσουν είχαν ρίξει στο κυνήγι τους σχεδόν το σύνολο του ανθυποβρυχιακού τους στόλου, έναν σημαντικό αριθμό ελικοπτέρων ανθυποβρυχιακού πολέμου, αλλά και μια πλειάδα κατασκοπευτικών αεροσκαφών CN -235, χωρίς όμως να πετύχουν κανένα αποτέλεσμα.

Τα τέσσερα υποβρύχια τύπου 214 είχε παραγγείλει η Αθήνα από τη Γερμανία το 2000, δίνοντας σημαντικό επιχειρησιακό πλεονέκτημα στο Πολεμικό Ναυτικό.

Βασικά σημεία της υπεροχής τους έναντι των άλλων υποβρυχίων είναι η χρήση νέας τεχνολογίας, που τους επιτρέπει πολύ μεγαλύτερη παραμονή κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας και τα καθιστούν δυσδιάκριτα για τα εχθρικά ραντάρ.

Η Ελλάδα έχει στον στόλο της συνολικά 11 υποβρύχια, έναντι 12 που έχει η ΤουρκίαΈξι υποβρύχια είναι παλαιότερα τύπου 209, ενώ υπάρχει και 1 εκσυγχρονισμένο τύπου 209.

Επίσης, έχει 4 τύπου 214, τα γνωστά «Παπανικολής», τα «αθόρυβα» υποβρύχια.

Η Τουρκία, παρόλο που έχει 12 υποβρύχια, είναι όλα προηγούμενης γενιάς, τύπου 209.

Επίσης, τα πληρώματα των ελληνικών υποβρυχίων υπερτερούν σε ικανότητες σε αντίθεση με τα τουρκικά πληρώματα.

Αυτή τη στιγμή η Τουρκία έχει ναυπηγικό πρόγραμμα 6 υποβρυχίων τύπου 214.

Το 2009 υπεγράφη το συμβόλαιο, το 2015 ξεκίνησαν οι εργασίες, το 2019 η καθέλκυση και αναμένεται το πρόγραμμα να ολοκληρωθεί το 2027. Το εμπάργκο που ζητά η Ελλάδα προς την Τουρκία αφορά κυρίως τη Γερμανία. Σκοπός είναι το γερμανικό εμπάργκο που υπάρχει σε χερσαία και αεροπορικά συστήματα να επεκταθεί και σε ναυπηγικά συστήματα.

Αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα τα 6 υποβρύχια να μη φτάσουν ποτέ στα χέρια της Τουρκίας.Το ζήτημα στην προκειμένη περίπτωση είναι να μπλοκαριστεί το εν λόγω πρόγραμμα.

Τα πλεονεκτήματα των υποβρυχίων «Παπανικολής»

–    Αναερόβια πρόωση
–    Ιδιαίτερα ακριβή συστήματα ναυτιλίας
–    Δυνατότητα επικοινωνίας σε κατάδυση
–    Εξελιγμένοι αισθητήρες
–    Αθόρυβος πλους σε επιχειρησιακές συνθήκες

Το πλήρωμα είναι αποκομμένο από τον υπόλοιπο κόσμο. Η μέρα τους χωρίζεται σε 6ωρα εναλλασσόμενου ύπνου και βάρδιας. Είναι υποχρεωμένοι να μιλούν συνεχώς ψιθυριστά και τρέφονται με ξηρά τροφή, καθώς το μαγείρεμα απαγορεύεται. Επίσης, ο κυβερνήτης είναι πάντα σε επαγρύπνηση.

Τα χαρακτηριστικά των υποβρυχίων «Παπανικολής»

–    Έχουν χωρητικότητα 30-35 αξιωματικών και υπαξιωματικών.
–    Το μέγιστο μήκος τους φτάνει τα 65,3 μέτρα και το μέγιστο πλάτος τους τα 6,3 μέτρα.
–    Το ύψος τους χωρίς τους ιστούς φτάνει τα 13 μέτρα.
–    Η μέγιστη ταχύτητά τους φτάνει τα 10,5 kns, ενώ σε κατάδυση φτάνει τα 21 kns.
–    Το βάθος κατάδυσής τους είναι διαβαθμισμένο, αλλά φτάνει περίπου τα 400 μέτρα.

https://eleftherostypos.gr/ellinotourkika/646903-pos-oi-tourkoi-epathan-xana-xouneri-me-ta-ypobryxia-sto-aigaio-binteo/

ferriesingreece2

kalimnos

sportpanic03

 

 

eshopkos-foot kalymnosinfo-foot kalymnosinfo-foot nisyrosinfo-footer lerosinfo-footer mykonos-footer santorini-footer kosinfo-foot expo-foot