Μ. Παπαβασιλείου: «Ο τουρισμός χρειάζεται ομαδικό πνεύμα και συνεργασία για να προχωρήσει»

Φεβρουάριος 04, 2018
Συνέντευξη στην  Πέγκυ Ντόκου
Στα σχέδια της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου για το νέο έτος στον τομέα του Τουρισμού, αναφέρεται σε σημερινή της συνέντευξη στην «δημοκρατική», η αντιπεριφερειάρχης κα Μαριέτα Παπαβασιλείου. Όπως δηλώνει, σύμφωνα με τις μέχρι τώρα εκτιμήσεις, η φετινή σεζόν αναμένεται να καταγράψει νέα ρεκόρ αλλά αυτό δεν αποτελεί εγγύηση για αυξημένα έσοδα και κέρδη στις επιχειρήσεις.
Με την ολοκλήρωση του τριετούς πλάνου για τον Τουρισμό, στόχος της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου είναι να προωθήσει ένα στρατηγικό σχέδιο ανά νησί ξεχωριστά ως Brand Name. Η αντιπεριφερειάρχης μιλάει ακόμη για τις νέες αγορές, για τις αθλητικές και πολιτιστικές διοργανώσεις αλλά και για την αξιοποίηση του ΕΣΠΑ που είναι το επόμενο βήμα της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου στον Τουρισμό.
Η συνέντευξη αναλυτικά:
• Κυρία Παπαβασιλείου, σε λίγο ξεκινάει η νέα τουριστική σεζόν. Είστε αισιόδοξη;
Τα μηνύματα που έχουμε μέχρι στιγμής για το 2018, δείχνουν ότι θα είναι μια σεζόν – ρεκόρ σχεδόν από όλες τις αγορές. Προς το παρόν φαίνεται ότι υπερισχύουν η Γερμανία και η Αγγλία, που είναι οι παραδοσιακές μας αγορές. Στόχος μας σαν Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου, είναι να μπορέσουμε να διατηρήσουμε αυτό το θετικό κλίμα που υπάρχει και για τα επόμενα χρόνια, έτσι ώστε να μπορέσει η περιοχή μας και όλο το Νότιο Αιγαίο να αυξήσει τις τιμές του και να φέρνει καλύτερο κόσμο.
• Η αλήθεια είναι πάντως ότι το 2017 σημειώθηκε αύξηση αλλά δεν αντιστοιχούσε σε κέρδη. Το να λέμε ότι είμαστε «γεμάτοι» χωρίς έσοδα, μοιάζει λίγο… δώρον – άδωρον.
Πράγματι. Όλοι μας, πρέπει να σκεφτόμαστε το τι αποφέρει και ποιο είναι το οικονομικό αποτέλεσμα αυτού που λέμε «τουριστικό προϊόν» σε κάθε νησί της Περιφέρειάς μας, και για κάθε επιχειρηματία, φορέα, αλλά και καθένα που έχει σχέση με τον Τουρισμό. Η φορολογία, ο ΦΠΑ, η κατάργηση των μειωμένων συντελεστών στα νησιά και τώρα η επιβολή του τέλους διανυκτέρευσης, όλα αυτά συγκεντρωτικά συρρικνώνουν τα κέρδη που σημαίνει ότι δυσχεραίνουν την λειτουργία και την ανταγωνιστικότητα των τουριστικών επιχειρήσεων. Εδώ θέλω να τονίσω πάντως ότι κατά την άποψή μου, ο Τουρισμός θέλει συνέχεια επενδύσεις, για να είμαστε ανταγωνιστικοί. Εάν δεν μπορέσουμε να πάρουμε τα «πάνω» μας, να έχουμε περισσότερα κέρδη σαν τουριστικός προορισμός θα μείνουμε πίσω.
• Η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου είχε ένα τριετές πλάνο για τον Τουρισμό, το οποίο βρίσκεται σε εξέλιξη. Είστε ικανοποιημένη από τα αποτελέσματα;
Το πλάνο ξεκίνησε να υλοποιείται το 2016. Ουσιαστικά συνεχίζει και το 2018 αλλά σχεδιάζουμε το επόμενο βήμα με προγραμματισμό για το 2019. Είμαστε ικανοποιημένοι διότι βασικά ξεκινήσαμε από το μηδέν. Τα αποτελέσματα νομίζω πως φαίνονται. Εκεί που η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου πήγαινε μόνο σε διεθνείς τουριστικές εκθέσεις του ΕΟΤ, εμείς πηγαίνουμε πια σε πολύ περισσότερες και με καινούργια νοοτροπία. Δεν είναι καθόλου εύκολο να στήσεις περίπτερα και να έχεις παρουσία σε τέτοιες εκθέσεις. Και φυσικά δεν λες «θέλω 300 τ.μ.» και το έχεις αύριο το πρωί!
Όσον αφορά τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης νομίζω ότι βρισκόμαστε επίσης σε πολύ καλό επίπεδο, ενώ το ίδιο θα έλεγα και για τα press trips (δημοσιογραφικά ταξίδια) αφού έχουμε φέρει πολλούς δημοσιογράφους που προβάλλουν την Περιφέρεια μας σε πολλές χώρες. Βέβαια, είναι πολλά τα νησιά και αν ήμασταν μια ενιαία περιοχή θα ήταν όλα διαφορετικά.
Στο πλάνο μας, είχαμε επικεντρωθεί στο «Aegean Islands Like No Other» που ήταν το σλόγκαν της καμπάνιας μας, ενώ το επόμενο βήμα μας θα επικεντρωθούμε σε κάθε νησί ξεχωριστά. Γνωρίζοντας τις ιδιαιτερότητες ανά νησί θα μπορέσουμε να το προβάλλουμε κάτω από την «ομπρέλα» της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου αλλά ξεχωριστά σαν Brand Name το καθένα.
• Οι προϋπολογισμοί είναι ικανοποιητικοί;
Από το 2015 οι προϋπολογισμοί είναι οι ίδιοι. Στην πορεία βλέπουμε τα βασικά και τις προτεραιότητες. Το να πηγαίνεις σε εκθέσεις απλά για να πας… δεν έχει νόημα. Επιλέγουμε τις βασικότερες όπως το Λονδίνο, το Βερολίνο και η Μόσχα σαν βασικές μας αγορές. Από εκεί και πέρα με τα διαθέσιμα κονδύλια κάνουμε καλή δουλειά και αν χρειαστεί θα ζητήσουμε επιπλέον χρηματοδότηση.
• Στις προσπάθειές σας μέχρι τώρα, σας στηρίζουν χορηγοί; Οι επιχειρηματίες ανταποκρίνονται;
Σε συγκεκριμένα πράγματα που μπορούν, ναι συμβάλλουν και έχουν προθυμία. Εμείς πιστεύουμε ότι ο Τουρισμός χρειάζεται ομαδικό πνεύμα και συνεργασία για να προχωρήσει.
• Το γεγονός πως υπάρχει ακόμη πολύ σοβαρό πρόβλημα με την λειτουργία του ΠΡΟΤΟΥΡ στον Δήμο Ρόδου, επηρέασε την συνεργασία της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου με την Διεύθυνση Τουρισμού του Δήμου Ρόδου;
Η Διεύθυνση Τουρισμού του Δήμου Ρόδου συμμετέχει σε όλες τις εκθέσεις στις οποίες πηγαίνουμε. Έχουμε μια πολύ καλή συνεργασία και θεωρώ πως το κενό που δημιουργήθηκε από την λειτουργία του ΠΡΟΤΟΥΡ, το έχει καλύψει η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου σχεδόν στο 100%.
• Έχετε δώσει μεγάλο βάρος στις αθλητικές διοργανώσεις. Τι σκέφτεστε για τις πολιτιστικές διοργανώσεις;
Έχουμε κάνει συνεργασίες με όλους τους Δήμους στα νησιά. Όσον αφορά τον Δήμο Ρόδου, έχουμε ήδη μια συνεργασία ώστε να κάνουμε 10 – 15 διεθνείς αθλητικές διοργανώσεις να επεκταθούν και να εδραιωθούν. Στο ίδιο πλάνο θα κινηθούμε και με τις πολιτιστικές διοργανώσεις που θέλουμε επίσης να προχωρήσουν και να εδραιωθούν.
• Έχετε μιλήσει για τις νέες αγορές στις οποίες στοχεύετε. Ποιες είναι αυτές και με ποιον τρόπο θα τις προσεγγίσετε;
Επειδή υπάρχει το πρόβλημα της βίζας, προσπαθούμε να το ξεπεράσουμε. Π.χ. στην Ιορδανία σκεφτόμαστε τον προσεχή Μάιο να κάνουμε μια ξεχωριστή δράση και πέραν τούτου, στόχος μας είναι οι Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής. Εκεί έχουμε «χαρτογραφήσει» κάπως την αγορά, με μια μελέτη που έχουμε κάνει για να διερευνήσουμε με ποιον τρόπο οι Αμερικανοί τουρ οπερέιτορς «πουλάνε» ή όχι την Ελλάδα και βέβαια το Νότιο Αιγαίο, τα νησιά μας. Τον Δεκέμβριο έλαβα μέρος σε ένα συνέδριο των τουρ οπερέιτορς των ΗΠΑ όπου είδα τι θέλουν. Το επόμενο βήμα είναι να συναντήσουμε τους τουρ οπερέιτορς και τους τουριστικούς πράκτορες ώστε να ξεκινήσουμε σειρά επαφών και να έχουμε συνεργασία για να γίνουν τα νησιά της Περιφέρειάς μας, πιο ανταγωνιστικός και αναγνωρίσιμος τουριστικός προορισμός.
• Πρόσφατα βρεθήκατε στην Μόσχα. Μιλήστε μας για την επαφή σας με τους συναδέλφους σας αντιπεριφερειάρχες και τους εκεί αρμόδιους στον Τουρισμό.
Πραγματικά ήταν μια πολύ ενδιαφέρουσα και πρωτότυπη εκδήλωση του υπουργείου Τουρισμού. Για πρώτη φορά οι αντιπεριφερειάρχες από τις Περιφέρειες της Ρωσίας, συναντήθηκαν με τους αντιπεριφερειάρχες Τουρισμού της Ελλάδας. Υπήρξε σχεδόν απαρτία καθώς από τους 13 αντιπεριφερειάρχες της χώρας μας, έλειπαν μόνον δύο, η Πελοπόννησος και η Αττική, ενώ από την πλευρά της Ρωσίας ήρθαν οι 25 πολύ βασικές Περιφέρειες. Είναι εντυπωσιακό το πόσο οι Ρώσοι αγαπούν την Ελλάδα και την θεωρούν ως πρώτο προορισμό για τις διακοπές τους. Από τα νησιά, πρωταγωνιστούν η Σαντορίνη και η Μύκονος και ακολουθούν η Ρόδος, η Κρήτη και η Κως.
• Να μιλήσουμε και για την αξιοποίηση του ΕΣΠΑ. Ποια είναι τα σχέδιά σας ως Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου;
Η επόμενη φάση του στρατηγικού μας σχεδιασμού περιλαμβάνει και το ΕΣΠΑ. Είναι ύψους 1,5εκ. ευρώ με διάρκεια 18 μήνες κι εκεί περιλαμβάνεται προβολή σε μεγάλα ΜΜΕ, με υλικό από παραγωγές βίντεο ενώ επενδύουμε στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και όπως προανέφερα θα προχωρήσουμε στοχευμένα ανά νησί και θεματικά (πέρα από ήλιο και θάλασσα) ώστε να αναδείξουμε το τουριστικό μας προϊόν.
Πηγή:www.dimokratiki.gr

ferriesingreece2

kalimnos

sportpanic03

 

 

eshopkos-foot kalymnosinfo-foot kalymnosinfo-foot nisyrosinfo-footer lerosinfo-footer mykonos-footer santorini-footer kosinfo-foot expo-foot