Την ίδια στιγμή, σύμφωνα με πληροφορίες του BusinessNews.gr, ξεκινούν τη διαδικασία αδειοδότησης τρία υδατοδρόμια και ένα υδάτινο πεδίο στην Περιφέρεια Πελοποννήσου. Πρόκειται για τις περιοχές Ερμιόνη, Μονεμβασιά, Γύθειο και Παράλιο Άστρος, οι οποίες ξεκινούν τις διαδικασίες, με στόχο τα υδατοδρόμια να είναι έτοιμα με την νέα καλοκαιρινή περίοδο, έτσι ώστε να συμπεριληφθούν στο δίκτυο υδατοδρομίων της Πελοποννήσου.
Αξίζει να σημειωθεί ότι σε ό,τι αφορά την Πελοπόννησο, η Καλαμάτα και η Κυλλήνη έχουν αδειοδοτηθεί και έχουν ξεκινήσει οι κατασκευές των υποδομών για την εξασφάλιση των αδειών λειτουργίας τους, ενώ Ναύπλιο, Νέα Κίος και λίμνη Τάκα είναι στην τελική φάση αδειοδότησης τους.
Κατά όσα έχουν γίνει γνωστά, εξάλλου, η εταιρεία Hellenic Seaplanes έχει σχεδιάσει την επιχειρησιακή λειτουργία σε επιπλέον 12 προορισμούς (υδατοδρόμια και υδάτινα πεδία) στην Πελοπόννησο, μεταξύ των οποίων είναι το Κατάκολο, η Πύλος, η Ελαφόνησος, το Ξυλόκαστρο, η Λίμνη Καϊάφα, το Αίγιο, η Επίδαυρος και η Κόρινθος.
Υπενθυμίζεται ότι η επένδυση που έχει κάνει η Hellenic Seaplanes, τόσο στον τομέα των υποδομών όσο και σε αυτόν τον υδροπλάνων, με είκοσι από αυτά να έχουν, ήδη, παραληφθεί για τα πρώτα δρομολόγια, αγγίζει τα 100 εκατ. ευρώ.
Πρόκειται για χρήματα που επενδύονται για την πενταετία 2023 – 2027 και από αυτά τα 30-40 εκατ. ευρώ θα δοθούν για την κατασκευή υδατοδρομίων και τα υπόλοιπα 50-60 εκατ. θα δοθούν για την αγορά υδροπλάνων.
Σύμφωνα με πληροφορίες από τη διοίκηση, για την κατασκευή ενός υδατοδρομίου η αρχική δαπάνη πλησιάζει τα 400.000 ευρώ, με μέσο εμβαδό 150 τμ, χωρίς να υπολογιστούν έξοδα για αποχέτευση, ρεύμα, νερό, υγιεινή κλπ ενώ ο χρόνος για την κατασκευή του είναι κοντά στους τρεις-πέντε μήνες.
Το δύσκολο κομμάτι στην διαδικασία δημιουργίας των υδατοδρομiων, ωστόσο, δεν είναι η κατασκευή τους, όσο η διαδρομή που ακολουθείται στην αδειοδότησή τους, καθώς για να ξεκινήσουν οι εργασίες θα πρέπει να δοθούν άδειες από 17 τεχνικούς φορείς και 9 περιβαλλοντικούς, με πολλαπλές υπηρεσίες να εμπλέκονται.
Τα υδατοδρόμια, έξαλλου, αναμένεται να δημιουργήσουν και θέσεις εργασίας και να τονώσουν την τοπική κοινωνία, με 10 θέσεις απασχόλησης ανά υποδομή, εκτός από τους χειριστές.
Ο στόχος, δε, είναι να λειτουργούν καθ όλη τη διάρκεια της χρονιάς, με το καλοκαίρι βέβαια που η τουριστική κίνηση είναι περισσότερη, να υπάρχουν ακόμα πιο πυκνά δρομολόγια για να εξυπηρετούν τις ανάγκες των επισκεπτών. Όσο για τα εισιτήρια; Η τιμή του εισιτηρίου για ένα άτομο αναμένεται να κυμανθεί, για μισή ώρα πτήσης, γύρω στα 75-80 ευρώ.
businessnews.gr