Ο τουρισμός, αποτελεί ευμετάβλητο και ευαίσθητο προϊόν, εμπεριέχοντας πολλές παραμέτρους.
Αποτελεί σταθερή αξία και εφαλτήριο για τον τόπο μας, με τη διαχρονική, τεράστια συνεισφορά του στην τοπική οικονομία και την κοινωνία μας. Ακόμα και σε εποχές με απρόβλεπτες, με γεωπολιτικές και διεθνείς εξελίξεις, έχει πάντα αποθέματα δυνατοτήτων για ανάκαμψη.
Μας προκαλεί, να αντιμετωπίσουμε καταστάσεις και να προστατευθούμε από αναπάντεχα φαινόμενα οικονομικής ύφεσης. Ο ξενοδοχειακός, ο εστιατορικός, ο εμπορικός και εν γένει, κάθε κλάδος που συσχετίζεται με τον τουρισμό, έχει την εμπειρία, τη δύναμη και τα αντανακλαστικά, να αντιδράσει και να μετουσιώσει την κρίση σε ευκαιρία για αλλαγή πλεύσης προς διαφορετικές, επιχειρηματικές μορφές.
Ο τουρισμός είναι παράθυρο, διάπλατα ανοιχτό στον κόσμο. Για τη γνώση, την οικονομία, την κουλτούρα, την ομορφιά της φύσης, την εμπειρία, τη ψυχική ηρεμία και τόσα άλλα.
Η πολλαπλών διαστάσεων θέα, μας προκαλεί συχνά να επαναπροσδιορίσουμε το τουριστικό μας προϊόν, ώστε να παραμένει πάντα επίκαιρο, βιώσιμο, ποιοτικό, με ανάδειξη των πλεονεκτημάτων της περιοχής μας. Η ταχεία μετάβαση στη νέα εποχή που απαιτεί ο τουρισμός, είναι αποτέλεσμα συνεργασίας και συνέργειας των εμπλεκόμενων επιχειρηματιών και της κοινωνίας.
Αυτός ακριβώς ο επαναπροσδιορισμός, σε σχέση με την πρόσφατη εμπειρία την οποία έχουμε αποκτήσει, είναι η αιτία, για την οποία, κάθε λίγα χρόνια, ο τουρισμός, παρουσιάζεται με εντελώς νέο πρόσωπο, ακολουθώντας την διαφορετικότητα της εκάστοτε περιόδου. Επομένως, η συχνή χάραξη στρατηγικής, ανάλογα με τις απαιτήσεις της εποχής και τις δυνατότητες του κάθε τόπου, είναι απαραίτητη.
Οι νησιωτικοί προορισμοί, που μπορούν να δεχθούν τουρισμό σε όλη τη διάρκεια του χρόνου, είναι αρκετοί. Για τον σκοπό αυτό, είναι απαραίτητη η ενίσχυση των εναλλακτικών τουριστικών μορφών, ανάλογα με τις δυνατότητες του κάθε τόπου.
Πλεονεκτήματα όπως, ο πρωτογενής τομέας, η φύση, η ποιοτική γαστρονομία σε συνδυασμό με τη χαρισματική, Αιγαιοπελαγίτικη κουζίνα, η θάλασσα, τα ήπια βουνά μας, το γλυκό, μεσογειακό κλίμα και τους θετικούς ρυθμούς αύξησης των επισκεπτών μας, δεν πρέπει να περάσουν απαρατήρητα και είναι από τα υγιή χαρακτηριστικά, με τα οποία μπορούμε να απαντήσουμε στον ανταγωνισμό.
Με ελπίδα για την επόμενη σαιζόν 2025, για την οποία εδώ και καιρό προετοιμαζόμαστε, χαιρετίζω στη Ρόδο και σε όλα τα Δωδεκάνησα, την Παγκόσμια Ημέρα Τουρισμού 2024.
Από το Γραφείο Τύπου