Πέρασε χθες από την Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής, το νομοσχέδιο του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών σχετικά με τα υδατοδρόμια. Ποιες παρατηρήσεις έκανε ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ).
Υπενθυμίζεται ότι οι κεντρικοί άξονες του νομοσχεδίου σχετίζονται με τη δυνατότητα χορήγησης και ενιαίας άδειας ίδρυσης και λειτουργίας υδατοδρομίου, τη δυνατότητα χορήγησης άδειας ίδρυσης υδατοδρομίου και σε ιδιωτικούς φορείς, όπως και σε τουριστικούς λιμένες (μαρίνες, καταφύγια και αγκυροβόλια), Περιοχές Ολοκληρωμένης Τουριστικής Ανάπτυξης (ΠΟΤΑ) και σύνθετα τουριστικά καταλύματα και τη δυνατότητα εκπαίδευσης του προσωπικού λειτουργίας του υδατοδρομίου όχι μόνο από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, αλλά κι από άλλους πιστοποιημένους φορείς του εσωτερικού ή εξωτερικού.
Παράλληλα, σύμφωνα με το νομοσχέδιο, «για κάθε επιβάτη που αναχωρεί από το υδατοδρόμιο η εταιρεία αεροσκαφών η οποία πραγματοποιεί τις πτήσεις καταβάλλει τέλος υπέρ του Ελληνικού Δημοσίου ίσο με το πέντε τοις εκατό (5%) του καθαρού ναύλου που αντιστοιχεί στο συγκεκριμένο δρομολόγιο. Το ίδιο ποσοστό καταβάλλεται για κάθε επιβάτη και στην περίπτωση ολικής ναύλωσης αεροσκάφους, ανεξάρτητα από το ποσό που έχει καταβληθεί».
Ο ΣΕΕΝ προχώρησε σε ορισμένες παρατηρήσεις επί του νομοσχεδίου. Ειδικότερα, αυτές αφορούν:
ΑΡΘΡΟ 3 – Παρ. 3α
Πεδίο Εφαρμογής – Γενικές Διατάξεις
Να μην επιτρέπεται η κατ΄ εξαίρεση λειτουργία υδατοδρομίου ή η χρήση υδάτινου πεδίου, εάν οι συνθήκες που επικρατούν στα λιμάνια προορισμού δεν επιτρέπουν την προσθαλάσσωση των υδροπλάνων.
Σύμφωνα με τις καιρικές συνθήκες που επικρατούν στο Αιγαίο είναι βέβαιο ότι οι προσθαλασσώσεις εντός λιμένων θα είναι πολύ τακτικές και προτείνουμε σε περίπτωση δυσμενών καιρικών συνθηκών να ακυρώνονται οι πτήσεις πριν την αναχώρηση του υδροπλάνου από το λιμάνι αφετηρίας.
ΑΡΘΡΟ 4
Πρέπει να απαγορευτεί ρητά η χρήση των Ακτοπλοϊκών λιμενικών τελών επιβατών και οχημάτων για τη χρηματοδότηση των υποδομών για την εξυπηρέτηση των επιβατών των υδατοδρομίων.
ΑΡΘΡΟ 8
Για την χορήγηση άδειας υδατοδρομίου πρέπει να πιστοποιούνται οι Εταιρείες για την καλή λειτουργία Ηλεκτρονικών συστημάτων κρατήσεων και καταγραφής των επιβαινόντων, όπως ακριβώς ισχύει και με τα Ακτοπλοϊκά πλοία.
ΑΡΘΡΟ 9 – Παρ. Α 1 γ)
Διαδικασία εξέτασης αιτήσεων για την έκδοση αδειών-
Α. Εξέταση τεχνικού φακέλου
Λαμβανομένης υπόψη της σημασίας των ακτοπλοϊκών μας συγκοινωνιών για την ανάπτυξη των νησιών θεωρούμε απαραίτητη τη γνωμοδότηση της Ένωσης Πλοιάρχων σε ότι αφορά στην ενδεχόμενη παρακώλυση των ακτοπλοϊκών δρομολογίων.
ΑΡΘΡΟ 19
Τα τέλη λειτουργίας του υδατοδρομίου πρέπει να τηρούνται σε ξεχωριστό λογαριασμό με τα τέλη των Ακτοπλοϊκών επιβατών και οχημάτων.
Πηγή: Reporter.gr