Διαμαρτυρία του Φ. Χατζηδιάκου στον υπουργό Ναυτιλίας για το Νήσος Κάλυμνος

Μάρτιος 23, 2023

Επιστολή- διαμαρτυρία για το Νήσος Κάλυμνος απέστειλε ο υποψήφιος βουλευτής κ. Φώτης Χατζηδιάκος, αναφορικά με το πλοίο της ΑΝΕΚ "Νήσος Κάλυμνος", στον υπουργό Ναυτιλίας κ. Πλακιωτάκη. 

Συγκεκριμένα, στη σχετική επιστολή του ο κ. Χατζηδιάκος αναφέρει: 

Λίγες ημέρες πριν από το Πάσχα και πριν την έναρξη της τουριστικής περιόδου, το νησιώτικο σύμπλεγμα της Βόρειας Δωδεκανήσου παραμένει χωρίς καμία ακτοπλοϊκή σύνδεση. Τρείς και πλέον μήνες μετά την αβαρία του πλοίου της ΑΝΕΚ «Νήσος Κάλυμνος» (29 11-2022) με προσάραξη δυτικά της Τελένδου, αφού στο μεταξύ αποκαταστάθηκαν πλήρως οι βλάβες που υπέστη και έλαβε τα προβλεπόμενα πιστοποιητικά αξιοπλοΐας, με περίεργη και ύποπτη απόφαση του Υπουργού Ναυτιλίας η ΑΝΕΚ κηρύχθηκε έκπτωτη από τις επιδοτούμενες γραμμές των δρομολογίων

Α)Σάμος -όλα τα νησιά του Β. Δωδεκανήσου - Κάλυμνος και β) Κάλυμνος – Αστυπάλαια, με μια σειρά «περίεργων» συμπτώσεων: Στις 16-03-2023 η ΑΝΕΚ και μετά από ένα μήνα σχολαστικών ελέγχων, μετά την επισκευή του «Νήσος Κάλυμνος», καταθέτει όλα τα έγγραφα των επιθεωρήσεων και το πιστοποιητικό αξιοπλοΐας στο Σ.Α.Σ. (Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών). Στις 16-3-2023 συνεδριάζει το Σ.Α.Σ., με ελλιπή σύνθεση.

 

Στις 16-3-2023 (την ίδια ημέρα) κατά περίεργο τρόπο, με απόφαση Υπουργού η ΑΝΕΚ κηρύσσεται έκπτωτη από τα επιδοτούμενα δρομολόγια. Στις 16-03-2023 (την ίδια ημέρα) το Σ.Α.Σ. με απόφαση που λήφθηκε για πρώτη φορά κατά πλειοψηφία (με την ψήφο του Γ.Γ. και των Δ/νσεων του Υπουργείου και με αντίθετους τους εκπροσώπους των παραγωγικών φορέων) προκηρύσσει νέο διαγωνισμό με άλλους όρους και με προδιαγραφές πλοίου 8,5 μέτρων μεγαλύτερο από το νήσος Κάλυμνος, γεγονός που αποκλείει την ΑΝΕΚ !!! παρά τις εκκλήσεις των δημάρχων των μικρών νησιών που ήταν παρόντες και ζήτησαν την άμεση δρομολόγηση πλοίου.

Στον διαγωνισμό των επιδοτούμενων δρομολογίων δεν συμπεριλαμβάνεται η γραμμή Καλύμνου-Αστυπάλαιας. Κύριε Πλακιωτάκη, είστε υποχρεωμένος να απαντήσετε στους νησιώτες: α) Για ποιο λόγο κηρύχθηκε έκπτωτη η ΑΝΕΚ και το «Νήσος Κάλυμνος».

β) Γιατί αλλάχθηκαν οι όροι του διαγωνισμού.

γ) Γιατί αγνοήσατε ότι το «Νήσος Κάλυμνος» μετά την επισκευή του και τους ελέγχους αξιοπλοΐας, είναι το πρώτο πλοίο που ελέγχθηκε 3 φορές με το πείραμα «ευστάθειας πλοίου» (σ. Στοκχόλμης).

δ)Γιατί «κόπηκε» η Αστυπάλαια αφού το «Νήσος Κάλυμνος» είναι το μόνο πλοίο στην κατηγορία (Β) που μπορεί να εκτελέσει το δρομολόγιο Κάλυμνος-Αστυπάλαια -Κω, όπως το εκτελούσε άλλωστε εδώ και πολλά χρόνια; Μήπως κάποιο άλλο δεν έχει την ίδια κατηγορία.

Κύριε Πλακιωτάκη, προφανώς έχετε ξεχάσει ότι το Υπουργείο σας, εκτός από το Ναυτιλίας, φέρει και τον τίτλο Νησιωτικής Πολιτικής, γι’ αυτό έχετε υποχρέωση να μην αφήσετε τα Βόρεια Δωδεκάνησα «αβάπορα» και να δρομολογήσετε άμεσα το «Νήσος Κάλυμνος» στις παραπάνω επιδοτούμενες γραμμές.

ferriesingreece2

kalimnos

sportpanic03

 

 

eshopkos-foot kalymnosinfo-foot kalymnosinfo-foot nisyrosinfo-footer lerosinfo-footer mykonos-footer santorini-footer kosinfo-foot expo-foot