Συνέντευξη Τύπου έδωσαν χθες στελέχη της ΔΕΗ στην Ρόδο, με επικεφαλής τον κ. Ανδρέα Πετσίνη (διευθυντή Τύπου & ΜΜΕ), την κα Τσόγκα (υπεύθυνη για το Νότιο Αιγαίο) και τον κ. Μπριάνη (διευθυντή του υποκαταστήματος ΔΕΗ Ρόδου), με θέμα τα νέα προνομιακά προγράμματα ενιαίας έκπτωσης 15% σε όλους τους οικιακούς και τους επαγγελματικούς πελάτες Χαμηλής και Μέσης Τάσης, καθώς και την ρύθμιση ληξιπρόθεσμων οφειλών σε 36 δόσεις.
Το παρών έδωσαν και εκπρόσωποι τοπικών φορέων, όπως ο πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Ρόδου κ. Αντώνης Καμπουράκης και ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Ρόδου κ. Νίκος Μπόνης.
Οπως ενημέρωσε ο κ. Πετσίνης: η ΔΕΗ από την 1η Ιουλίου προσφέρει τη δυνατότητα χορήγησης ενιαίας έκπτωσης 15% σε όλους τους οικιακούς και επαγγελματικούς πελάτες Χαμηλής και Μέσης Τάσης. Είναι μια ‘γενναία’ έκπτωση, ανταποκρινόμενη στο κοινωνικό καθήκον της ΔΕΗ. Μόνη προϋπόθεση για τη χορήγηση της έκπτωσης αποτελεί η εμπρόθεσμη εξόφληση των τρεχόντων λογαριασμών και η τήρηση των διακανονισμών, που τυχόν έχουν συναφθεί ή θα συναφθούν με το ισχύον ή έχουν συναφθεί με το προηγούμενο πρόγραμμα. Επίσης η Επιχείρηση προσφέρει τη δυνατότητα σε όλους τους οικιακούς και επαγγελματικούς πελάτες της να ρυθμίσουν τις οφειλές τους σε 36 μηνιαίες δόσεις, χωρίς καμία προκαταβολή μέχρι και την 31η Ιουλίου 2016. Από εκεί και έπειτα θα υπάρξουν και άλλες ρυθμίσεις, αλλά με την προϋπόθεση της προκαταβολής και με λιγότερες δόσεις. Στη ρύθμιση έχουν δικαίωμα να προσχωρήσουν για το υπόλοιπο της οφειλής τους και οι πελάτες οι οποίοι έχουν ήδη προβεί σε διακανονισμό των οφειλών τους με βάση το προηγούμενο σύστημα. Η καταβολή της 1ης δόσης θα πραγματοποιείται με την έγκριση του διακανονισμού.
Η εφαρμογή του Προγράμματος Παροχής Κινήτρων αναμένεται να συμβάλει θετικά και ανταποδοτικά στη μείωση των ληξιπρόθεσμων οφειλών και την εν γένει βελτίωση της εισπραξιμότητας.
Οι συνολικές οφειλές προς την ΔΕΗ, πελατών της από τα Δωδεκάνησα ανήρχοντο την 30ή Απριλίου 2016 στο εξωπραγματικό ποσό των 113,5 εκ. ευρώ.
Σύμφωνα με όσα ανακοίνωσε, ειδικότερα η εταιρεία:
• Οι συνολικές οφειλές ανέρχονται στα € 113,5 εκατ., ποσό το οποίο αντιστοιχεί στο 42,6% του συνόλου των πελατών του Νομού Δωδεκανήσου, ποσοστό πολύ υψηλό συγκριτικά με τους υπόλοιπους Νομούς.
• Οι οφειλές των οικιακών πελατών αγγίζουν το 37,8 %, εκ των οποίων το 28,2 % αφορά οφειλές λογαριασμών άνω των € 1.000, οι οποίες αντιστοιχούν μόνο στο 24% των οικιακών οφειλετών.
• Το ποσοστό των επαγγελματικών πελατών που οφείλουν ανέρχεται στο 61,8 %, εκ του οποίου το 52 % αφορά οφειλές λογαριασμών άνω των € 3.000, οι οποίες αντιστοιχούν στο 24% των επαγγελματικών οφειλετών. Ενδεικτικά, 150 επαγγελματικοί πελάτες συγκεντρώνουν το 26 % των αντίστοιχων οφειλών.
Οι οφειλές των ξενοδοχειακών μονάδων αποτελούν το 22% του συνολικού ποσού των οφειλών των επαγγελματικών πελατών, 200 ξενοδοχειακές μονάδες με οφειλές άνω των € 10.000, συγκεντρώνουν το 92% των οφειλών των ξενοδοχειακών μονάδων.
• Οι οφειλές των αγροτικών πελατών ανέρχονται στο 0,4 %.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΔΕΗ έως την 30η Απριλίου, παρά το ιδιαίτερα ευνοϊκό μέτρο της ρύθμισης των οφειλών, με 36 δόσεις από 01.04.2016, μόνο το 16,7 % από αυτές έχουν ρυθμιστεί.
Επισημαίνεται ότι από το σύνολο των € 113,5 εκατ, τα € 19,7 εκατ. (ποσοστό 17,4%) αφορούν οφειλές υπέρ τρίτων (Δημοτικά Τέλη, Δημοτικό Φόρο, Τέλος Ακίνητης Περιουσίας και Τέλος ΕΡΤ), ποσά τα οποία δεν έχουν αποδοθεί στους τρίτους δικαιούχους φορείς, εφόσον δεν εισπράχθηκαν. Κατά συνέπεια, η μη είσπραξη των ληξιπροθέσμων επηρεάζει τόσο τα αποτελέσματα της ΔΕΗ, όσο και εκείνα των Οργανισμών Τοπικής αυτοδιοίκησης και της ΕΡΤ.
Ο κ. Πετσίνης υπογράμμισε πάντως ότι υπάρχουν εξαιρέσεις από τις ρυθμίσεις (όσοι ανήκουν π.χ. στο Κοινωνικό Τιμολόγιο) ενώ απηύθυνε έκκληση «να σταματήσει η ρευματοκλοπή διότι αποτελεί ποινικό αδίκημα» και συνεπώς επιβαρύνει τους άλλους πελάτες της ΔΕΗ.
«Η Δωδεκάνησος βρίσκεται στις πρώτες θέσεις πανελλαδικώς σε ό,τι αφορά τις οφειλές», δήλωσε ο κ. Πετσίνης, ενώ με την σειρά του, ο κ. Μπριάνης, απαντώντας σε σχετική ερώτηση για το κατάστημα της Πλατείας Σύμης, είπε ότι «έχουν γίνει αρκετές βελτιώσεις αλλά δεν μπορούμε να προβούμε σε άλλες προσλήψεις προς το παρόν. Η μεγάλη κίνηση παρατηρείται συνήθως προς το τέλος ή στις αρχές του κάθε μήνα. Από εκεί και πέρα, οι ρυθμοί κρίνονται φυσιολογικοί».
Πηγή:www.dimokratiki.gr